El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
"SOLOTERAPIA"
September 20, 2010 09:46AM
Nova via a aquesta impresionant paret,oberta en 2 atacs:del 5 al 10 i el 18 al 19 de setembre amb 7 vivacs en total fixant fins R1.
la nova via discorre pel bell mig de la paret,si,si, per tot el desplom tronja que logicament no tenia cap via pero si 2 intens (un per banda) fins on s`acaba la roca blava(bona).Soloterapia discorre entre la"Ley de mr hook" i "El fin de la esperanza",comença per la llastra contraria als tres primers llargs del "fin de la esperanza" on comparteix la 3ª reunio(R1 de soloterapia) a partir d`aqui tot recte amunt fins al cim,per on mes tira!!! Cal esmentar que hi ha dos intens a banda i banda de la nova via,un de 3 llargs per la dreta(moltes cordades es confonen pensant-se que es el" fin de la esperanza" , i un de 2 llargs per l`esquerra,en aquest intens hi ha mallons fins on arriben...
"SOLOTERAPIA" es una via molt dura,si mes no m`ha costat molt,massa,hi ha mes expansions de les desitjades....pero estic molt orgullos de que els trams en lliure han sigut oberts en lliure,arriscant al màxim del meu nivell,no aixi en l`artificial,on he anat molt al tanto per que caure aqui suposaria una moguda lletja,ja que les uniques persones que et trobes son els milers de "Barranquistes" que et trobes als findes.
Soloterapia ha estat oberta gracies al "Piju",ja que un fabulos mapa de la zona arran de la seva repeticio a" truestolon" , hem va fer descobrir la paret,tambe gracies al PELUT,per els seus anims quant la moral baixava...i tambe en KIKE de la botiga deportes guara de huesca,gran coneixedor de la zona i que hem va confessar un secret que hem va ajudar moltíssim la feina.A tots tres GRACIES.
L1:(55mts) diedre,fisura,sostret.R1 comuna amb "fin de la esperanza" megarepisa.V sup
L2:(40mts) artificial amb bona roca,gantxos i falquetes.pont de roca i cooper visible desde la reunió.A3
L3:(40mts)artifo amb roca dolenta,superació de desplomets i baumetes.incomode.A2
L4:(35 mts) artifo desplomat,roca serradures A3
L5:(45 mts) artifo molt delplomat!!! exces de xapes,por panoramica.A2,Ae
L6:(35) retorn a la roca bona!principi el mes expo de la via,despres vidilla. sortidetes en lliure picants A3,V,A2,V,III.
L7(30) curta i guapa,sortida en lliure amb canto!! A1,V,II reunio en cova.
L8(35) dos pasos en artifo i lliure a discreció molt dificil en fisura,quasi equipat(CAmalot fins nº4) A1,Vsup,Ae.

-de dos a tres dies per repetir (la via te molta feina malgrat el poc grau)
-material:de tot i 10 xapes recuperables,camalots fins nº 4 per el primer i l`ultim llarg i uns trenta ploms.

.,..Quant vaig veure la paret vaig quedar engantxat i a la setmana ja hi era treballant.,Despres de grans cagades personals necesitava una terapia per resituar-me.Crec que ja estic reabilitat(no hi ha res com un bigwall quant les coses no rutllen!) Salut,metres i sort als futurs repetidors.Pot i premi (merlin us guiarà) Proxima ressenya al vertex.
PACA en solitari.
Re: "SOLOTERAPIA"
September 24, 2010 08:03AM
"Arduo hallarás pasar por el AGUDO FILO DE LA NAVAJA, y penoso es, dicen los sabios, el camino de la SALVACIÓN..."

FELICITATS PACA, i no dic "benvingut de nou" perquè en el fons MAI has marxat...sobre cagades...bueeeenuuu...el qui estigui lliure de pecat que arrenqui el primer bolt...!! heheh !!

SALUT!!!
Re: "SOLOTERAPIA"
September 25, 2010 11:30PM
Uaaaaaala !!!!!!! Quan sigui gran vull ser com tu, Paca!!! de moment ho intento però amb artifo sóc un miserable , l'altre dia per fer 5m d'A3 vaig estar tres hores imaginat amb 30 o 40m pfffffffff !!!!!! no vull ni pensar-ho i si dius roca dolenta llavors si que ja em cago viu. Hauré de passar-me al "lado oscuro" de la nocilla, jeje!!!!

Ànims crack i fins aviat.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login