El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

¿Ice Fajol al Gra de Fajol?

Enviado por Ferran 
Ferran
¿Ice Fajol al Gra de Fajol?
10-February-2004 21:39
A veure si algú sap què tal està la via "Ice Fajol" del Gra de Fajol Gran. Si és una via guapa, si la roca es bona o dolenta...

Gràcies.
Re: ¿Ice Fajol al Gra de Fajol?
22-June-2009 10:39
Hola

Ahir vam repetir aquesta via. La primera vegada vam pujar en hivern i quedava el llarg central per encadenar en lliure.

Es tracta de una interesant i "exòtica" opció per gaudir d'alta muntanya...al sol ( matí) s'esta força bé tot i que pel vent vam patir una mica de fred.

ACCÉS: Ascendir fin al refu, pujar una mica la pista de l'esquerra i a mà esquerra queda un senderiol que mena a peu del grà de Fajol GRan...remuntar pedrera fins a peu de la CANAL CENTRAL ( total 35 minuts a bon ritme).

PEDESTAL: ENCARA HI HA NEU...vam picar alguns graons i saltar la microrimaya sens CAP problema...El "rostoll" del pedestal s'escala entres llargs que amb bona vista van esquivant la mala pedra i les dificultats, La R1 es fa en un PI VISBLE des del davant de la via...IIIº. LA segona reunió es pot fer en un repisa amb millor roca on col.locar friends..la JUlia sembla que va sortir a l'ensamble, dúiem corda de 80...LA tercera reunió és a la terrassa de la feixa central. A la dreta queda una xemeneia característica. També es veu una placa grisa i compacta que mira a la Canal central..la R és a sota a la esquerra, hi ha el clauq ue vam deixar a l'HIvern del 2004 o 2005. Més a la esquerra es veu una instal.lció de parabolts...és la XEMENEIA...igual molaria accedir a peu de paret per allà, encara que el pedestal és igualment rostoll i ROSTOLL per ROSTOLL millor ràpid i facil.

La placa central és bona. Semiequipada i roca compacta, aèria i rapida ( tres llargs)
LL1: 6a, fissureta amb dos claus, hi caben tascons petits, pas de flanqueig i R de dos spits en bon estat. 15/20 mts
LL2:6c. Flanqueig a esquerra i remuntar una vira ascendenbt a dreta ( un xic expo), xapar spit i línia de claus en microfissura. es pot trampejar ( A1). MOla repcar els claus que sempre es mouen i són curts. Vam encadenar, es tracta de una tirada bella i aèria, ben trobada i en un lloc insòlit per a l'escalada de qualitat. Se surt a la dreta, a una R de dos espits bons. 20/25 mts
LL3: Flanqueig a la esquerra, micro bo, pitó dolent i pas de minidesplom, puges cama i amunt..placa molt guapa fins spit amb xapa nova, i fissura molt guapa. Mla dur camalots migs i petits REPETITS, o tascons migs...en total una bona tiradade 6a+ que la Julia encadena com una campiona tot anar cura de trastos i amb un forat a la tibia per un cop tonto...brutal...40/45 mts

La sortida al cima és un seguit de ressalts de III, una canaleta herbosa i una aresta. Amb 80 mts es fa R a l'Avantcim. Grimpada de IIº fins la creta on surt la CANAL CENTRAL. Uns 80/100 mts en total

DESCENS cap al coll dels fajols i en 20 minuts al refu.

MATERIAL: Joc complert de friends i els migs i petits repetits, algun tascó petit i mig. Mola martell ( per repicar claus), una u curta, una V i un universal, per si falta alguna cosa al llarg central. No en vam posar però vam usar el martell. Alguna bagueta. Amb corda simple de 70 0 80 es fa molta feina.

Escalada Per Julia Sinhur i TR
[attachment 595 fajol.jpg]


Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar