El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Platinium - Espluvins

Enviado por Lluís Parcerisa 
Platinium - Espluvins
06-June-2010 08:27
Ahir la vam repetir amb l'Axel.
Via quapa, difícil i minimament equipada en els trams clau. Roca en general bona i poca herba menys en el L1 i el jardí.
Bona ressenya del Luichy i dels ressenya. Vam trigar 9.30h (el sol i la calor en va tocar molt fort fins el jardí), és pot fer en unes 8h.
Vam usar: tascons, friends fins el C3 i aliens, bagues i unes 12 cintes llargues, NO vam CLAVAR.
Els llargs van anar així: L1+L2, L3+L4, L5, L6, L7, L8, L9+Jardí, L10+L11, L12+L13, L14, L15 i L16+L17.
Inici fàcil de localitzar gràcies a una placa amb el nom a 4m del terra. L1 molt cutre i herbós i L2 amb un parell d'apretadetes per entrar en joc. El L6 i L7 són els més díficils. Pel L6 seguir el diedre de sobre la reunió (té els pitons una mica anagats) i el L7 té una placa llisa molt obligada (pas d'A0 per no fer un xapatge al límit de l'equilibri), poca broma amb el llarg. La resta de la via és una agradable escalada entre el IV i el V. Els dos últims llargs són molt bonics i aeris.
Vam baixar per la baixada de tota la vida (cap a la dreta) i el caminet ja s'ha perdut entre la vegetació, en alguns trams encara es va seguint però cada vegada s'anirà tancant més. Per totes les vies de l'Esperó de les Orenetes i de la Torre de Lleida val més la pena baixar per la ferrata.

Salut.
Re: Platinium - Espluvins
10-June-2010 15:49
Bona clàssica, i sense clavar, uf!!!!
Com vau muntar la R6 sense pitons? O vau pujar directament a la reunió de burins que hi ha sota el pas d'A0?? Nosaltres vam muntar la R6 en un burí reforçant-lo amb pitons. D'aquí vaig empalmar fins a la R7 i vaig flipar amb el fregament, em pensava que no arribava a la reunió...

I ja posats, algú ha fet la Trilogy? Val la pena?
Re: Platinium - Espluvins
10-June-2010 16:31
Totes les reunions tenen un mínim de dues peces menys alguna de la part superior i alguna altra que es fa en arbres. La R6 té el buril i un clau (a mi hem va semblar que estava a caldo però el company comentava que treballava enfora). Nosaltres ho vam fer com comentes tu, però si jugues bé amb les cordes i amb cintes llargues pots reduir bastant el fregament i deixar la corda força recta pel company. En aquest tram hi ha tres opcions: la que comentem, fent una reunió no massa bona i xupant fregament en el L7. La segona seria fer totes les reunions que et surten al pas quedant un microllarg de 10m estalviant fregament però amb sortida de la reunió perillosa (sense factor2) i, la tercera que seria pujar fins la reunió de la placa allargant el L6 i escurçant el L7. Totes tres tenen els seus avantatges i inconvenients.
La Trilogy la vaig fer fa una pila d'anys i la recordo llarga, bastant difícil i gairebé tota en lliure, recordo que ens va costar una mica de trobar l'inici i un flanqueig per mitja via que me'l vaig haver de mirar dues vegades, recordo algun tram cutre i herbós i a la part superior aèria i poc equipada. No recordo haver dut martell i en general, vaig trobar que era una via guapa. No puc concretar més, masa anys des d'aleshores. Algú o altre et donarà informació més recent.

Salut.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar