El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Cor salvatge

Posted by Gerber 
Gerber
Cor salvatge
April 30, 2005 10:26PM
Amb el willow hem escalat la Cor Salvatge la vam fer el divendres. La vam poder encadenar tota a vista i sense clavar menys el penúltim llarg que, ni el vam encadenar ni el vam poder fer sense clavar, tot i això, aquest possible 7b se li veu força color per l'esquerra anant per una llastra mig cutre per anar a buscar la fissurilla horitzontal on hi ha el clau. Nosaltres abans d'aquest clau n'hi hem deixat 2, (esperem que no li sàpiga greu a ningú) de manera que ara els proxims que la facin no tenen excusa per forçar-la.
La via és molt guapa i té llargs de gran qualitat amb alguna placa grisa del mogollón, fissures, i algun desplomillo.
Els llargs en lliure de la primera ascenció els hem trobat més durs en general (en quant a la graduació) que els llargs forçats posteriorment.
Ara que hem abandonat els 2 claus al penúltim llarg crec que la via es pot fer sense martell, això si, amb un bon carregament d'aliens .
En quant a l'horari hem tardat 8h i mitja.
L'hem trobat més fàcil que la spartans, segurament perquè està molt més equipada.
Cada cop que faig una via sense expansions arribo a dalt el doble de content que normalment. Animo a la penya que ho faci, és molt satisfactòri en sèrio. Per mi és més satisfactòri que encadenar.
ah això que dic que els graus originals són més durs que els forçats és relativament eh, no vull pas dir que hi hagi 6bs més xungos que 7as, sinó que hi ha 6bs durs i 7as regalats.



Edited 3 time(s). Last edit at 06/18/2008 11:23AM by foroman.


Sergi
Cor Salvatge
October 03, 2005 02:18PM
El disabte 01.10 vam escalar aquesta magnifica via en Toti Soler, en Marc Vilaplana i jo mateix.
És impresionant veure encadenar-la tota en lliure i a vista. Toti estàs molt fort!! Gracies per portar-me a escalar aquestes maravelles.
Els graus els vam trobar apretats en part de la via i més fàcils a altres llargs.
Vam portar 1 joc de camalots fins el 3,5, 2 aliens vermells, 2 grocs, 1 blau i 1 verd, 2 V, 2 universals, 1 U, 1 LA que jo recordi.
Horari: Vam trigar 10 h
La via es excepcional
Felicitats als aperturistes.



Edited 1 time(s). Last edit at 06/18/2008 11:11AM by foroman.
albert. ganxets
Re: Cor Salvatge
October 04, 2005 10:37PM
Hola Sergi,
quins graus retocaries ?
Sento les errades, els llargs que passen de 6b o 6c estan oberts en artifo/lliure i al fer-la després saps on trobar canto. Els més durs estan encadenats pels colegues forts.
Enhorabona al Toti per encadenar-la a vista.
Sou els de girona i vic, oi?
salut i sort megamàquines.
Re: Cor Salvatge
October 05, 2005 09:48AM
Hola Albert!

Primer de tot... quina passada de via!!! i ho dic des del punt de vista de "l'escudero" que vaig ser el dissabte passat. Tot i escalar basicament de segon vaig disfrutar d'allo mes, ens va semblar una via molt ben trovada, en la que tots els llargs son macos i amb alguns de genials. Pel que fa als graus comentavem que potser fins al L7 estaven mes suaus i que a partir d'alla ja estaven mes apretadets; pero jo no hi donaria massa importanica ja que com a referencia esta perfecte, l'ho important es poder escalar la via, no!?

A si... vam entrar per un lloc diferent al de la ressenya ja que em vaig passar la primera reunio de la Corbeau i crec que vaig fer reunio a meitat del segon, on comença una babaresa a l'esquerra; alla vam escalar aquesta i vam flanquejar a la dreta fins a trobar el pito(V, crec recordar)de la meitat del L3, si, alla on hi havia l'spit.

En fi, repeteixo el que dia en Sergi, felicitats als aperturistes i al Toti per portar-me a fer aquesta gran via.

Som els de Vic(Toti), Tavernoles(Marc) i Vilafranca del Penedes(Sergi).
Per cert, em podries passar la ressenya de la via dels increduls, merci!!

Vinga que vagi be!!!!
Sergi
Re: Cor Salvatge
October 06, 2005 01:25PM
Estic totalment d'acord que el grau és una referència. I no té més importància que aixó. Cada escalador te una facilitat per una tipologia d'escalada o una altre. Així que el comentari dels graus era simplement unes sensacions.

La via si que és espectacular.
willow
Re: Cor Salvatge
October 15, 2005 05:19PM
Bones gent, quin passada de via no? guapa, guapa!

Només us volia demanar unes curiositats del darrer llarg,ja que a nosaltres no ens va sortir en lliure i ens va semblar bastant difícil tot i fer-lo sense empalmar-lo amb el de sota.

Recordo que al darrer llarg vam abandonar un parell de claus abans del de sortida; vau haver de posar algun clau més en aquest llarg? Jo el vaig fer de segon i vaig veure unes apretadetes, deu ser una miqueta de bloc, no?
Res només felicitar al Toti per encadenar-lo a vista, i a la resta de la colleta per disfrutar-la!

Salut
Marc VT
Re: Cor Salvatge
October 17, 2005 09:09AM
Hola Willow!

Al penultim llarg(L13) hi havia tres claus a la zona xunga, no vam montar la reunio 12 i vam empalmar els llargs 12 i 13, vam clavar a la R13, pero al llarg no.
A mi em va costar molt passar la zona dels 3 calus tot i anar de segon i tibar a mes no poder dels claus; hi ha unes apretadetes considerables(nyapetes) tal i com tu dius... i amb uns peus rollo "aleatoris" que deu ni dor!!!!

Vagi be!!!
Manuzgz
cor salvatge
November 21, 2005 12:04PM
Hicimos este fin de semana la Cor Salvatge, y como ponia en el croquis ¨ largo duro y en libre´´ Aunque nosotros no la liberamos entera falto el 7b último. Olé albert y compañia por abrir ete rutaneo, me ha gustado muchisimo aunque acabe bastante cansado, ya que no nos dio tiempo en el dia y vivaqueamos en la repisa.
Un saludo,



Edited 1 time(s). Last edit at 06/18/2008 10:55AM by foroman.
Cor Salvatge. Montrebei
April 07, 2008 09:53AM
Viote, la millor que he fet a Montrebei. Vam passar be sense clavar amb el material recomanat pel Ganxets després d’arreglar-la,
joc aliens (blau, verd x2, grocx2, vermellx2, taronja, lila), joc camalots fins 3.5, joc tascons,
però cal dosificar les peces grosses en les tirades llargues, que per mi son les dures de veritat.
El 7a+ i el 7b tenen canto, si veus la línia surten fàcil (estava marcadet), però costa una mica xapar els dos últims pitons del 7b.
9hores sense estressar-se. Paco i Piju, rotpunkt el 05/04/08.
Re: Cor Salvatge. Montrebei
April 07, 2008 04:04PM
Aquí teniu als dos jefes encadenant el llarg clau de la via. La veritat es que semblava que estiguéssin fent un V+. Que forts esteu bous!

pd.: Albert, si m'hi vols dur que sàpigues "d'antemanu" que només tinc seleccionat un llarg per mi... jee jeee!


Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login