El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
nova via a la nord de Narieda (Alt urgell)
13-November-2010 10:57
Aquest estiu i tardor hem obert una nova via, bastant xula per cert, a la cara Nord de Penya Narieda.

Hi accedirem des de sota del poble de Fígols per pista evident (cadena) i en un marcat revolt a l'esquerra (amb la cara Nord ben a prop a la vista) seguirem unes fites fins al peu de via en el que trobarem un buril. 30minuts.

La via està tota equipada amb parabolts del 10. i només caldrà col·locar algun alien al gust puntualment i algun friend esporàdic als dos darrers llargs.

El segon i setè llargs són bastant curiosos per la seva morfologia.
i el tercer apurat en placa de qualitat deu ser 7a+ o 7b per flipar-lo continuant en 6b amb els braços ja tendres...
La via per això no demana mes de 6a/b obligat.

En fin, que després d'una bona currada per deixar els cantos nets de verdurilla ha quedat un bon itinerari.

Suposo que haurem d'esperar a la primavera quan ja no faci tanta rasca per repetir-la. Tot i que ara se li pot fotre en plan fanàtic tot gaudint de l'espectacle de la tardor i dels rovellons en ple camí de baixada.

Pues ala que la disfruteu.
[attachment 881 paniktimpanicreduit.jpg]


Re: nova via a la nord de Narieda (Alt urgell)
13-November-2010 16:20
Felicitats bows!!! ara sé el perquè d'aquella petició d'info sobre l'escatolítica..... salut i tàpia!!
Re: nova via a la nord de Narieda (Alt urgell)
13-November-2010 18:36
No,no ja sabia bé per on anava la escatolítica...je,je...la ressenya original em feia gràcia tindre-la i ja veurás per que més endavant...(res dolent eh?) el pany per on vàrem obrir la via el teníem ben controlat.
En tot cas fes-li una repe i ja em diras el. Res a veure amb l'ska. aixo més eviat es pop tipo operacion triunfito.

salut Dani.
Re: nova via a la nord de Narieda (Alt urgell)
18-August-2011 20:06
La vam repetir l'altre dia. Ideal per a dies d'estiu on si et toca una mica de vent has triomfat perque s'hi està de conya.
La via està molt acondicionada per disfrutar: bon equipament en general, neteja de sabines, rocs, pitons, excèntrics, ponts de roca en llocs claus per no haver de portar tota la metralla... encara que falten molts dies de pluja i moltes cordades perque quedi impoluta. Però d'aquí a un temps esdevindrà una de les clàssiques de la paret. Nomès el primer llarg té un pas obligat de 6b sobre un pitó amb els peus molt fins i que obliga a escalar. La resta està molt ben protegit. Especial menció al darrer llarg, el "separate reality" de l'Urgell.
El 7a/b més aviat 7b sobre tot si es va a vista i cal escalar a l'esquerra o bastant a l'esquerra de les txapes.
Del tot recomanable, Churrero i miguelón enhorabona per la feina feta. Vam colocar 2 friends el camalot groc i el verd.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar