El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Mare Tenebrossum. Esplovins. Oliana

Enviado por Piju 
Mare Tenebrossum. Esplovins. Oliana
13-March-2006 09:21
Excel·lent ruta, injustament oblidada, potser per les ressenyes poc atractives publicades fins ara. Sorprenentment està força equipada amb burins i pitons.
La vam fer dissabte amb el Juanillo, sense martell, seguint les indicacions del Miquel i el Pastes.
Caldran els micros (útil repetir aliens groc i vermell), camalots 0.75, 1 i 2 (prescindible), 18 exprés i els pedals.
Surt en 8 tirades:
L1: empalmant 55m. Vº. Parabolts
L2: 40m. 6a+. Dièdre. Parabolts.
Fins aquí és comú amb la Pirata Solitari.
L3: empalmant 50m. 6a, dos dièdres. maco
L4: empalmant 40m.. placa 6b+ mantingut, equipat, al.lucinant.
L5: 20m, 6a i sostre d’Ae.
L6: 45m, sostre “el cor” Ae i placa de 6a a pèl, antològica.
L7: 45m. 6a. Placa,. guapo
L8: 20m V+, dièdre sortida, guapo.
Aprox. i descens aprofitant els camins de la ferrata.
No penjo la topo perquè no tinc el copyright. Si us interessa demaneu-me-la.
Salutacions
Hola Piju, em podries passar la ressenya; no he escalat mai per aquestes parets pero sempre n'he tingut ganes. Un company va fer la Pirata Solitari i em va comentar que no l'hi havia semblat massa interessant, pero... si em parles de plaques de 6a 6b ja m'en fas venir ganes!

Vinga merci i que vaig be!!
Bones Piju,si pots fes-me arribar la ressenya de la Mare tenebrum,pel que dius té bona pinta.Hem pots dir l'horari aprox.ke vau tardar i la calité de la roca?
Aprofito per recomenar una via també a Oliana: NI CONTIGO NI SIN TI,via del Teixi,l'Emili i el Parce.Per mi amb el 4 llarg excepcional(llastra-bavaresa de 6C+ quasi equipat amb parabolts).Mola anar-hi amb la ressenya original pel tema de l'aproximació,1 hora,i sobretot el descens delicat amb rappels. SALUT a tohom!
Lluís Parcerisa
Re: Mare Tenebrossum. Esplovins. Oliana
13-March-2006 22:56
Molt bé, molt bé. Ja era hora que algú pies sobre una via com aquesta. Jo la vaig repetir farà set anys amb l'única ressenya de la Guia de l'Alt Urgell que demanava un munt de tot i un munt d'hores, anavem molt cagadets per allí i al meu company se li va arrancar un clau en el llarg del primer sostre (suposo que encara el guarda de record). Per aquells dies la ferrata no existia i el parabolts de la Pirata encara menys, presisament el L2 per mi era el més xungo (el que fan els parabolts). La sortida del cor és una de les més trepidants que he fet. Per cert! No vau fer servir ni els ganxos? Déu ni do, aneu forts, si senyor!

Pels que hi volgueu anar, val més endevinar la jugada.
Re: Mare Tenebrossum. Esplovins. Oliana
14-March-2006 09:36
Hola Sam, t'envio la topo i l'horari. G`racies, ja vaig fer la NI CONTIGO NI SI TI, quan escales la fissura central no t'ho creus, oi?, es com un dels bons totxos de Siurana posat enmig d'una tàpia. Molt recomenable.

Hola Lluís, ja sé on falta aquest clau, em va estranyar aquell pas tan llarg per pillar l'artifo, ara surt un tramet de 6a interessant. Felicitats per la repetició, va ser més aventurera que la meva (a mi m'ho van explicar tot).

Salutacions a tots
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar