El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Parabolts a Tòrrec

Enviado por ferrans 
Parabolts a Tòrrec
03-June-2012 17:02
La setmana passada vam anar d'excursió al poble abandonat de Tòrrec. És un poble abandonat durant la guerra civil espanyola, que està sota una cova-bauma de conglomerat, prop d'Artesa de Segre (algo semblant a lo dels indis Anasazi a Califòrnia). La meva sorpresa va ser majúscula quan vam veure que hi ha línies de parabolts nous i una corda per equipar, al bell mig de les ruïnes. No crec que hi hagi una regulació al respecte, però com a escalador i equipador que sóc em sembla una vergonya que s'obrin vies d'escalada al bell mig de les ruines, quan hi ha roca de sobra a fora de la cova.
La cova és un patrimoni històric amb unes ruines/edificacions (no com a Santa Linya, on les excavacions es desenvolupen al subsól), i algunes de les víes comencen trepitjant els arcs de pedra de les ruines. No sé si s'ha demanat permís o no. Si s'ha demant el permís, doncs ja em sembla bé, tot i que una mica de seny hauria de fer veure a l'equipador que no és un indret per equipar. La mateixa franja de roca abans d'arribar a la primera casa ja és prou bona com per escalar, no cal fer-ho al mig de les ruines, però vaja, si té permís de l'Administració, ja sabrán què es fan...
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar