El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Machin en lliure

Enviado por Gil 
Gil
Machin en lliure
06-June-2007 17:55
La via directa de l´amistad és la machin en lliure i una variant oberta per en ferran latorre ? aquesta és l´informació que en tinc , algú te la ressenya , ser que té una ascensió en lliure per patxiarocena i dani andrada , te alguna repetició ? gràcies per avançat
Re: Machin en lliure
06-June-2007 19:08
Em sonava haver vist bona informació als forums:

http://www.caranorte.com/foros/read.php?28,4307,4310#msg-4310

Però també tens l'article de l'aeri amb graduacions clàssiques cutres:

http://www.caranorte.com/clasica/aeri/itinerarios/via/directa_de_la_amistad.php

No fa gaire el Xavi Ruiz i el Joanfra Farreras li van fer un pegue. El Xavi va encadenar totes les tirades mentre que al Joanfra li va faltar la de 8a. Cal dir que ho més ho van filmar així que esperem que algún dia surti a la llum. El vídeo que semblava molt guapo.
Gil
Re: Machin en lliure
07-June-2007 12:08
merci Ferran ,,,,, bona informació aqeust cap de setmana tinc pensat anar-hi a treure el nas , no se si estarem a l´altura però s´intenarà !! Fer el redpoint entre els dos ja seria un èxit ,, espero veure el video haviam si elpassen !!
salut i bones escalades !!
Gil Furri
Re: Machin en lliure
07-June-2007 15:38
Hola Gil,

Aquesta via té diversos trams claus

El prmer llarg t'agafa un xic fred, però excepte un tram al primer terç, molt vertical, és agraït i un dels més bells de Montserrat. 7b o 7b+, bon canto i alguns burins cutres i plom entre patabolts i spìts.

El segon llarg té un tram dret de 7a i la resta més facil...bons parabolts a l'inici i algun buril a la resta amb bolts intermitjos. Roca excel.lent i agraïda.

El tercer i quarts llargs són interminables plaques de 6c, molt tècniques i de no perdre's, amb burins més sans i per contra no tants parabolts. Amb calor són un tostón i no us despisteu...

En 8a és un mur regletero i llefós, amb trams de presa petita en bandes arenisques ( inici) i algun romet. Compte amb el peu esquerre que té tendència a "trepitjar" la taca...abans patinava, ara després de la neteja ja no ho sé tant...Al final hi ha un flanqueïllo puta amb una xapa txunga, segons com mola no xapar-la i anar directes a reunió. Molt de pati. L'he encadenat tres cops en toprope però no de primer...

Els tres 7b del final ( directa de l'amistat) són la clau ( si la clau!!!) de la via. No serveix de res encadenar el 8a quan se t'obren les ales al darerr 7b+..). El prmer comença amb bon canto i després d'un repòs ( a l'alçada de la r7 de la Anglada, i de l'Arbre de la MAchin), fa un rampa molt tècnica i obligada. Ojo però es surt, semblant al llarg de la Trollryggen...
El segon és molt vertical, inici per un tram més crostós i brei, amb un muret breu desplomat. Dificil ( no sé si pel pati o pel cansament em va semblar més txungo que el primer!!!!).
El darrer llarg els dos cops que hi he pujat per sota no l'he fet en lliure, sempre hem acabat fent A0's i amb problemes per sortir...no sé, suposo que és 7b o 7b+...però si bé el pas es veu ( tram en el bombo final), petat dels altres llargs no l'he encadenat mai.

Mola dur guíndola i estreps, excepte la que coincideix amb l'Anglada, totes les reunions són penjades i elq ue assegura es puteja molt. Nosaltres vam acabar treballant el 8a des d'una hamaqueta individual...obligat deu ser 7a o 7a+...

Hi ha hagut altres intents ( Israel, suposo que els Manresans, i altra geny que no ho ha divulgat, en cordada ja s'ha encadenat altres cops), crec que la d'en Xavi va ser la primera ascenció integral en cap de corda ( rotpunkt total, vaja)...en XAvi fa 8b+ i em comentava que per dalt els braços li feien unes rampes de l'òstia!

A tibar-li bous, molta sort!!!!
Molta sort
Re: Machin en lliure
07-June-2007 15:43
joer ferran..que tonto que sóc...he tornat a piar exactament el mateix que posaves tu al link...que era una piada meva! gairebé idèntic...soc burro tio!

hehhe amb el temps el grau obligat ha "incrementat" de 6c+ a 7a+...serà que em faig vell...hehehe!

Salut i sort
Gil
Re: Machin en lliure
08-June-2007 11:10
bona info merci tranki ets una enciclopedia ho sent peracabar lo del reequipament amb aquells comentaris ! lafeina que feu de dialogar , consensuar , etc té molt mèrit i això no és perdre el temps es assentar les bases perquè hi hagi uns criteris que segur que tots en una taula i parlant ens entendriem l´únic que quan un té la indescència de equipar una via com la del costat de la puigmal , un ae que no t´has ni d´aixecar del peldanyo pots fer la via amb una express a cada mà i una corda de 60 costarà arribar a una entesa !

Està clar que els últims llargs són la clau , també deu ser tracte de encadenar el 8a ràpid ( elsegon pegue ) , i tot i així deus està cuit els últims llargs , ara el maig vaig està a taghia , allà les vies són de tall deportiu d´akest palo esper que hagi estat un bon entreno , demà marxem a fer esportiva dos dies de repos i ds a l´atac !! merci per linfo i tot !!

salut i bones escalades
Gil Furri
Re: Machin en lliure
08-June-2007 14:51
Ostia puta que guapo tiu!!!

Que triomfeu bous, a muerte!!!!

LA vegada que em va anar millor ( vaig fer el llarg dos cops seguits), vam dormir sota el 8a, el vam deixar muntat i al matí ja hi erem...però vaig primngar igualment al darerr...

El XAvi Ruiz és una maquina!!!

Si voleu estalviar ( l'Andrada va anar al FLASH), mola pujar en Ae, posar les cintes i marcar, i fotre-li directament per baix, sabent on vas...us permetrà guardar forces per dalt.

El primer si t'esforces surt a vista, igual que la resta fins el 8a. Els 7b de dalt ja són un altre pal.

De veritat..MOLTA SORT i a TIBAR BOUS!!!!

Salut
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar