El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

CADE a la paret d'Aragó

Enviado por Mohawk 
CADE a la paret d'Aragó
25-April-2004 19:43
Ayer hicimos la CADE en la Paret de Aragón, nos pareció una via bonita en general. Íbamos en una cordada de tres personas y tardamos algo más de 10h, pero llevábamos una reseña del maestro Pep Soldevila (aprovecho para felicitarle por su libro de las 100 mejores escaladas de Catalunya) y marcaba un horario de 5,30h. Simplemente nos gustaría saber el truco para poder escalar tan rápido!!! Supongo que las 5,30h no deben ser de la primera vez que la hacían, no? Si no es así, buff!!, como corre la gente i que malos somos nosotros…(J)


Venga gente, un saludo y a tibar-li fort!!!
Lost
Re: CADE a la paret d'Aragó
26-April-2004 17:20
El tema de los horarios es un problema en la mayoría de las guías. Parece que los autores no tengan en cuenta que cuando escalas un vía por primera vez o, en el peor de los casos, cuando escalas una pared por primera vez el tiempo que se emplea es mucho mayor. Pero lo habitual es que la gente que necesita una guía nunca la haya escalado esta via.
A veces incluso parece que nos vacilen...
Vizco
Re: CADE a la paret d'Aragó
26-April-2004 18:42
Mohawk, no es que seáis malos, 5 horas y media es un horario que poca gente hace en una vía como la CADE. Yo soy partidario de poner los horarios en "doble", como en la graduación pues ya se sabe que en el alpinismo y en la escalada clásica las mátematicas no suelen cuadrar. Así pues para la CADE habría puesto un horario de 5 a 12 horas.

NENO
Re: CADE a la paret d'Aragó
26-April-2004 20:31
La verdad es que la via requiere un horario por que es larga y hay tramos abeces un poqioto laboriosos, el tema para ir deprisa es asamblar el maximo de largos y ser brebe con los seguros reuerdo que en la cade hay un par de reuniones que se podian empalmar uno era mas menos salieno del Ae y otro antes del flanqueo.
KALAMONTSE
Re: CADE a la paret d'Aragó
27-April-2004 11:48
tranki tio pensa que com els pillin els mossos esl caura el pel per correr tant!!! jo proposo que es posi un horari d'entre 1 i 20h així ningú sesentirà exclós. felicitats per la pallissa!!!
club de los lentos
Pau
Re: CADE a la paret d'Aragó
27-April-2004 13:45
...nosaltres la varem fer en un horari de 12 hores...amb encigalada inclosa...això dels horaris és una patraña...jo només diria el horari si es necessari vivac o si s'ha de clavar molt...si es pot fer en el dia no cal dir res...bueno, a repetir-la que es una flipada de via!!!...amb compte amb la encigalada de la baixada: nosaltres varem estar5 hores o més caminant ( pringats que som) ...felicitats senyor Herrero!!
albert. ganxets
Re: CADE a la paret d'Aragó
27-April-2004 21:13
Aprovecho para preguntar por un tramo de la CADE, en la travesía a derechas del segundo largo después de chapar un parabolt. Llegamos a unos 4 mts por debajo del diedro del 3er largo, donde tuvimos que montar reunión de 2 pitones nuevos, de aspecto precario. De allí en 8 mts te plantas en la R3 que sí goza de parabolt. El paso me pareció expuesto, con R precaria y desentonado con el resto de la vía.
Ruego me aclaréis si me equivoqué (cogí una vira inferior) o si la Cade va por aquí. En este caso, llevar un bong para reforzar la reunión, pues parece precaria para aguantar una caída factor 2. Además del libro de Soldevila, hay una buena reseña en la página de Luichi (http://www.onaclimb.com/resseesp/index.htm), aunque no localicé el arbolito que marca en R2, ni el grado (V+) de la zona sobre la que ruego aclaración.
Repito, me pareció PELIGROSO y desentonaba en una vía en la que nadie suele llevar pitones.
Por lo demás, indicaría un horario de 5 a 10 horas. Si es vuestra primera visita a Montrebei-Aragón, al loro, mejor empezar por la Santiago aunque sea menos bonita.
Salut i sort.
albert, ganxets.
KALAMONTSE
Re: CADE a la paret d'Aragó
27-April-2004 22:26
fa 4 o 5 anys q vaig fer la CADE. tb era la meva primera visita al congost. sincerament no recordo cap pas tant xungo però pensa que el 3r llarg fa uns 30-40m i no 8. de totes maneres ja sou uns quants els que us heu embarcat en aquest tram, poder ha caigut quelcom, no sé. el cas es que si jo he passat no pot ser molt difícil pq no tinc gaire nivell.
Només recomanar a tothom que hi vagi a fer aquesta via que porti un enciclopedia de ressenyes poer poder anar contrastant en cas de dubtes q es el que vam fer nosaltres. via ultrarecomanable, salut!
Piju
Re: CADE a la paret d'Aragó
28-April-2004 10:27
Bones, jo la vaig fer fa uns 6 anys però m'enracordo perfectament del 2º llarg, estava igual d'expo que com diu l'ALbert. Dels 2 pitons de la R opcional nomès n'hi havia un o sigui que vam muntar la R a la vertical de 1º llarg i amb tota la comba del flanqueig de la feixa vam pujar amunt els 8m (6a). Una caiguda implicava picar la reprisa i si a sobre et petava el pitó, la caiguda arribaba al terra!!. Aquest tram cantava molt amb la resta de la via que estava reequipada feia poc. El Gran Jefe Mohawk ens pot dir si ja està arreglat aquest tema...
Re: CADE a la paret d'Aragó
28-April-2004 10:55
Hola nois!!

Doncs tot segueix igual...(:P)

Nosaltres vam fer la reunió del final del primer llarg (1 spit + arbres) i d'aquí vam fer tot el flanqueig i la puajda fins la següent reunió amb parabolt (igual que el Piju), és a dir vam ignorar el forat per a bong del que parla l'Albert. El flanqueig queda força protegit per un parabolt a la repisa de sobre la feixa. Pel que fa al tram de pujada, hi ha un forat molt bo per a un bong mitjà, clar!!, que el més normal és no portar-lo... nosaltres no el vam utilitzar. A la petita fissureta a la vertical d'aquest forat actualment hi han dues puntes de claus bastant "fiables", si no es clava res més surt aprox. un 6a expo, nosaltres vam clavar un universal petit molt bo a l'esquerra de l'última punta de clau i surts amb V. L'A.G. Picazo també ens va parlar d'un arbre a la R2, però no se si deu haver desaparegut o que...

El que si que puc assegurar és que aquest pas i el A1 de llarg 6 ó 7 (depenen de quines reunions escolliu) són bastant precaris. Sobre el A1, a l'arbre que permet fer el pas li queden 2 telenoticies...i sense arbre 6c ... (:P)

Sort i a tibar!!



PD: Crec sincerament que el terme reequipament s'ha portat a l'extrem en aquesta via, ja que el que s'ha fet és el que la mateixa paraula indica (que per mi és més que correcte), canviar burils per parabolts i pitons vells per pitons nous, però clar no es poden canviar sabines velles per sabines noves...
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar