El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

CADE a la paret d'Aragó

Enviado por Mohawk 
KALAKADE
Re: CADE a la paret d'Aragó
28-April-2004 17:37
doncs res al joc de friends i al de tascons s'haura d'afegir el jo de sabines!!! jo no vaig fer el llarg aquest de la sabina però recordo que amb friends tascons i una mica de traça no vem tocar gaire el precari vegetal.
albert. ganxets
Re: CADE a la paret d'Aragó
28-April-2004 19:50
La veritat, vaig fer la Cade fa 5 o 6 anys, i en passar per aquest segon llarg el darrer mes de març, no recordava que fós tan expo.
Com que posar spits o parabolts és lleig, si torno a passar-hi procuraré deixar un bong al forat que dieu, i falcar-lo de forma que no el puguin prendre o desclavar.
Aquest és un problema que es repeteix a altres vies. Per exemple, la Tempesta on cal dur un o dos claus per la primera tirada (a pesar que alguns "jefes" la fan sense clavar).
Potser molaria, si la majoria ho aprova (qué difícil és parlar de majoria o consensuar decisions similars) deixar alguns claus sikats o ben falcats, per tal de no trencar els forats clavant i desclavant, a les vies on a priori tan sols cal un o dos claus.

No sé què en penseu de reequipaments així, cutres comparats amb els parabolts, però menys agressius que clavar i desclavar cada cop. A banda que pujar sense claus sempre incentiva.
Un problema serà decidir quin clau cal, i quin no. En fi, qui decideix s'equivoca, però amb un clau tens marxa endarrera !!!

salut i sort
albert.
Piju
Clau Tempesta
29-April-2004 11:53
Deixar posat el clau del 1º desplomet de la Tempesta val la pena, és l'únic que la majoría de cordades posen, costa molt de falcar-lo i aquell llavi cada día estarà més rebentat.
Amb una miqueta de sika, a més de reforçar-lo, indicarà a les altres cordades que aquest pitó és de via i molt necessàri. Bona iniciativa!
Axel
Re: Clau Tempesta
29-April-2004 12:34
Bones, jo no he fet la CADE (i no per falta de ganes...) però en casos així sembla lògic deixar-hi el clau per no trinxar la roca. Si la gent fos un pèl més cívica ja no robarien els claus de via i no caldria sikar-los ni fer invents. Però en aquest món potser ja seria demanar massa...
El que no sé, és si té massa sentit sikar un clau per no posar un parabolt(durabilitat, merder de portar sikadur, resistència, etc.). Tot i que un parabolt sempre queda molt lleig, especialment a Montrebei.
En fi, aquí la meva humil opinió, segur que n'hi haurà per tots els gustos...
Secret
Re: CADE a la paret d'Aragó
29-April-2004 18:49
Lo del pitó amb sika ho he vist a França i fa molt mal efecte.

Estic obrint una via en la que em vaig trobar una microfisura on nomès entren extraplans. És un iinerari que vull deixar peque després es pugi fer en lliure i sense clavar però també en artifo equipat perque pugi pujar tothom i no es destrossi la roca. El cas és que aquell llarg el vaig deixar a mitjes per falta d'extrapalans. Vaig tornar a casa i els únics extraplans decents que he trobat a la botiga són els de la grivel. Està clar que si deixo aquest pitons i faig possible que tothom pugi pujar per allà el claus no duraràn ni tres ascensions. Lo fàcil seria fotre expansions però no vull. Per això he començant a canviar la mentalitat d'obertura i he arribat a la conclusió de que l'única forma de preservar els pitons és deixar la via en plan puta perque nomès pugi pujar la gent que tinguin nivell, aquells que puguin pujar sense martell.

Albert, jo crec que si fiques un pitó després vindrà algú amb el martell i et fotrà el pitó. Un altre tornarà a deixar el pitó i una altre el tornarà a robar. Així succesivament fins que el forat del pitó serà tant xungo per fotre un pitó que ja entrarà un friend o no entrarà res més bó que el dits inomès hi podrà pujar la gent valenta.

pep
Re: CADE a la paret d'Aragó
29-April-2004 20:45
Confirmo qe el pas del segon llarg està fora de to, i és el mes expo de la via. Jo recordo qe hi havia un pito nou pero qe no feia massa bona pinta. Pq cony no hi posen una expansio si la via ha estat reequipada? ( més si és una clàssica apta per tot el públic) i doncs?

en fi crec qe deu ser 6a expo.la resta de la via superba i preciosa.
Lluís Parcerisa
Re: Clau Tempesta
29-April-2004 20:46
Estic amb tu Secret en alguns aspectes i en altres no.
Jo hem faig els claus que abandono a les vies, menys alguna puntualíssima excepció, així no hem costa tants diners, digam garrepa digam cabron però mira... hi ha bastant malparit escampat i no vull ser jo el tonto que hi deixa la pasta per que els altres s'en aprofitin.
Per que no ho fas tu també? Pensa que el més difícil és fer un cap que aguanti els cops sense deformar el forat (de mica en mica hem surten millors) això pels plans, les V ja són més complicades i porten més feina.
Apa! Salut.
Per cert! Que la via aquesta tingui una mica de sentit: si tot esta equipat o gairebé equipat, no deixis un llarg sense res, m'entens no?
Pau
Re: Llarg 3 de la Cade
30-April-2004 07:55
...el tercer llarg és molt puta!...per`el que seria una putada es fotre un parabolt a la tirada si abants no hi era...amb un ferro cutre per poder passar en A0 es donaria més homogeneitat a la via...ah, al lloro amb la sabina del segón artifo...fà dues setmanes estaba per trencar-se ( tot i queaguanta)...s`ha de fer un pas de merlet txunguillo per arribar a un tascó...d'Ae rés, A1...Salut!
paca
Re: Llarg 3 de la Cade
30-April-2004 20:11
...pitons falcats amb sika,parabolts on no ni havia,la cade es una via per tothom...i tot per no portar un martell i un parell de claus!!!!

Haviam:si posem un parabolt a la tempesta nocturna en el pas del primer llarg...deixarà de ser la tempesta i es comvertirà en una punsola....

En aquest pas que comenteu,hi havia un pitó rovellat invertit però tou on tothom si pillaba,si ara no hi és es una putada,però com solucionar-ho? Collons emulem els clàsics!!!!,treieu inventiva,busqueu l`aventura,rumieu com passar,busqueu-se la vida!...o sigui:amb un pas d`esquenetes n`hi ha prou per passar(com us penseu que la van obrir els que la van obrir l`any que la van obrir?)

si comencem a fer coses rares en l`equipament a montrebei es per plegar,no n`hi ha prou amb lo que han fet al camí?

"Montrebei es per super homes" que deia aquell,hi teniu dos opcions:ser una maquina escalant o portar el material adient(Martell si ho requereix la via)
Claus sicats,parabolts nous...."Manolo perdonales por que no saben lo que dicen"!!!!!
Més llenya
Re: CADE a la paret d'Aragó
01-May-2004 00:04
Tinc una pista més sobre tot aquest assumpte. Un col·lega es va trobar una "melilla" antiga petada anant cap al peu de la CADE des del riu. Podria ser el pitó invertit clàssic del segon llarg al que quasi tothom s'agafava per salvar una placa amb escasses opcions i arribar a la vira. Bé, si algú el troba a faltar, i si és que era aquesta la "melilla", la podeu trobar protegint el darrer pas difícil d'una preciosa goulotte del massís de Turbón, anomenada "Turboglass", que ja ha rebut diverses repeticions des de la seva obertura fa unes setmanes. Veient les nevades i temperatures al Pirineu, segur que hores d'ara encara està en condicions i es pot anar a visitar la "melilla desapareguda".
Pau, salut i força
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar