El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Info Totxaires

Enviado por Albañil 
Albañil
Info Totxaires
20-January-2004 18:10
Alguien que la haya escalado recientemente:
¿Es muy plaquera o predominan fisuras?
¿Se hace con friends y tascones o se necesitas clavos?
¿La entrada es evidente (he leído nosequé de unos bloques)?
Se da por entendido que se necesita hamaca... ¿o hay alguna repisilla más arriba de la vira herbosa?
getillo
Re: Info Totxaires
20-January-2004 18:10
Eso, eso, a ver si alguien que la haya hecho recientemente nos da información.
Es verdad que han quedado clavos entre los parabolts originales?
Fans de montrebei
Re: Info Totxaires
20-January-2004 18:11
RESUM
Via al.lucinant, molt mantinguda en la seva part superior. Els tres primers podrien obviar-se.
Tant difícil com bonica, el grau no és "marciano" però sí dur, com a tot Montrebei. Fent amb solvència el 6c pots passar en escalada combinada, o gaudir de la via si domines el 7a. De segon i amb 6c, a disfrutar.
Pot sortir en un dia llarg (nosaltres vam estar 2 dies) si dus una bona ressenya (llargs 7, 8 i 9 perdedors) i saps el material.

Material: joc tascons, 2 jocs aliens (verd, groc i vermell), 10 o 12 pitons (4 universals, 1 acanalada, 1 U, 1 V mitjana faders, 1 V retallada, 2 V, 1 plàtan, 1 minibong), camalots fins el 3 (duiem el nº4 posat al 2on llarg), alguna falqueta de fusta, estrep, i ganxo opcional.

salut i sort


DESCRIPCIÓ
Primers 3 llargs: rostoll, roca cutre i lletja pero no massa difícils. Grau encertat segons la ressenya.
Feixa collonera que puteja amb el petate i cordes.
Repisa genial per dormir 20 mts per sota del punt més alt de la feixa. Val la pena equipar els 4 llargs posteriors i baixar a la repisa a sobar.

Aquí començarà la Totxaires de veritat: plaques verticals sobre roca gris o groguenca, de calcari immillorable Un mar de pedra on cercar l'itinerari esdevé l'autèntica dificultat, i assegurar-se mentre escales en lliure un art que no està a l'abast de tot-hom.
Llarg 4rt: Comú amb la Cade, em sembla 6c o 6c+, però els parabolts tranquilitzen i la reunió també en disposa.
llarg 5è , de 6a+. La tirada pot protegir-se bé amb aliens i tascons fins arribar a una placa llisa. trobareu una V (era meva) i amunt, 6a de placa durant uns metres fins trobar una entosta amb 2 spits de reunió.
Llarg 6, 6c/1pas Ae. Marciano, 4 spits bastant a prop on cal fer sèptim per caçar-los. Sortideta en placa molt bona fins una reunió justeta de dos pitons . Sabineta a sobre per reforçar-la o eliminar el factor de sortida.
Llarg 7, 6a+, placa i fissures. Sortida en placa flanquejant horitzontalment a la dreta, fins una fissureta amb sostret en roca cutre, on tens el pas difícil. Amunt per un diedret i travessa cap a la dreta, saltant una entosta. Més a dreta trobes una reunió amb un spit, justa. Un parell de claus, tascons, aliens i camalot del 3 protegeixen raonablement el llarg, i dos pitons cutres reforcen la reunió.
Llarg 8 , llarg clau de la via gradua 6b…
Amunt desploma, i a dretes apareix una placa gris i perdedora tipus peladet. Pots aprofitar un spit de la R com a primer seguro, i res més. 10 mts de travessa, coloques un tascó miserable, i cal seguir a la dreta. Trobes un tascó abandonat pujant uns 2 mts. D'aquí es planteja un dubte: o seguir per la ratlla on és ara cap a esquerres, o assolir la ratlla que té 4 mts més amunt des d'on també pot seguir-se cap a esquerres. Cal agafar la de dalt. Abans cal pitonar dos cops, i travessar un tros llis que dona accès a la ralla de dalt. Travessa uns 12 mts a esquerra i reunió d'un spit, a reforçar amb 2 pitons.
Llarg 9: un altra 6b+. placa amb alguna fissureta discontínua, i com quasi sempre roca al.lucinant. Arribes a un punt, després de xapar un clau fixat, on cal anar a esquerres -molt difícil- en una escalada exposada. D'allí cal seguir amunt per una placa compacta (extraordinari) fins reunió al peu d'una fissura. R amb un spit protegible amb dos pitons a colocar.
Llarg 10, 6c. Fissura estreta, genial i vertical, molt mantinguda fins arribar a un spit on cal sortir a dretes, i remuntar una llastra. Llarg protegible amb mitjans nets, on afegiré dos pitons. Acabes en una reunió al mig d'una placa gris, de dos spits i un tercer allunat a dretes que no serveix (adivino que hi van muntar l'hamaca)
LLarg 11, 6c. Travessa a esquerres, descendint de la reunió 2 mts, per roca gris i compacta. Ben graduat i molt bonic. Condueix fins la Cade, per on surts en 4 llargs barallant-te amb el petate.
Poden empalmar-se els dos primers de la Cade.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar