El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Prohibició a la vista a la Gallina Pelada

Enviado por Joan Trepat 
Joan Trepat
Prohibició a la vista a la Gallina Pelada
30-May-2005 11:48
Aquest diumenge vaig anar a la Serra d’Ensija. Feia un parell d’anys que no hi anava i em vaig dur una desagradable sorpresa:

- La pista que, tot flanquejant el vesant sud de la serra, uneix el Pla de la Creu de Fumanya amb el GR-107 (i amb la base de la paret de la Gallina Pelada), ha estat eixamplada i adobada com si s’estès preparant per a la seva utilització per vehicles de motor. De fet, ja vaig trobar algun 4X4 i bastants quads i motos, circulant a molta velocitat per l’esmentada pista.

- El corriol pel que s’accedia al mas del Ferrús i a la pared, l’han convertit amb pista fins a la mateixa porta del mas, on es podia veure un munt de terra remoguda, juntament amb part de l’obra i de les bigues de la masia.

- Altres pistes de desemboscar que hi havien a aquest vesant, també s’ha eixamplat i adobat, suposo que, igualment, amb la finalitat de que hi puguin circular vehicles. Des de dalt de la serra el seu impacte visual és molt fort (una llaga vermellosa que travessa el bosc de punta a punta, per sota el Pla de les Tores i la Creu de Ferro).

Aquest era un racó molt solitari i força ben conservat, qui ha decidit d’arrasar-lo? Qui ha donat els permisos? No estava protegida aquesta serra per un PEIN?

Un cop més, sinó fem quelcom, faran desaparèixer un altre espai natural. Suposo que un cop destruït, el Departament de Medi Ambient prohibirà l’escalada a la Gallina Pelada, doncs pot alterar la nidificació de les aus, unes aus curioses doncs, pel que es veu, no suporten els pocs escaladors que hi van i en canvi no s’immuten pel soroll dels motors dels quads i de les motos.
Lluis Parcerisa
Re: Prohibició a la vista a la Gallina Pelada
30-May-2005 19:03
Ondia!!!
Doncs d'això deu fer molt poc temps, pq jo farà tres setmanes i vaig estar escalant i t'asseguro que el camí per anar a la casa estava fet un desastre, això si, havien asfaltat la carretera fins més enllà del trencall de Peguera i, no sé si t'hi vas fixar que havien fet com unes pilones d'obra al costat de la carretera, això vol dir que en qualsevol moment hi posaran una cadena i... apa! Ja la tindrem. Només trobo una explicació a tot l'enrenou aquest, pot ser que vulguin tallar el bosc (explotació forestal) i hagin arreglat els camins per poder-hi pasar amb els camions, així mateix, hagin portat tableros i bigues de fusta a prop de la casa per poder-hi tancar els animals que, de vegades, utilitzen per arrastrar els pins tallats. Quan arriba l'estiu, la gent del bosc solen tallar a muntanya pel risc d'incendi (permisos i tal), i desitjo que així sia.
Joan Trepat
Re: Prohibició a la vista a la Gallina Pelada
30-May-2005 19:14
Amic Lluís:

Vaig llegir que, recentment, un moro havia comprat tot el poble de Peguera. No se si això te que veure amb tot l'anterior:

"Un milionari xeic dels Emirats Àrabs ha comprat el poble de Peguera, situat gairebé en la seva totalitat en el terme municipal de Fígols i amb una gran riquesa històrica per haver estat colònia minera al segle XIX. El ciutadà àrab ha comprat el poble per 3,6 milions d'euros a la família Olano, fundadora de l'empresa "Carbones de Berga". Peguera té una superfície de 1.800 hectàrees, la meitat de les quals estan incloses dins dels límits del Pla d'Espais d'Interès Natural (PEIN) de la serra d'Ensija-Rasos de Peguera.

[www.telenoticies.com];

Jo també vaig veure l'asfalt, però no és el que més em va preocupar. El més greu va ser que la màquina arrives a Can Ferrús. Mal assumpte!
la resposta a tot aixo em sembla que és bastant senzilla.. Fa cosa d´un any o així que un " XEIC ÀRAB", si, individu d´aquests del món del petroli podrit de diners va comprar una finca de 1000 i pico hectàries que agafa des del poble de Peguera (inclòs) fins quasi el mateix cim de la Gallina i voltants. Amb unes 60 cases, inclosa la que es parla en els missatges anteriors, i tot el del voltant. Sembla mentida però és així. Tots els boscos que hi per allà, fonts, rieres, Roca d´en Ferrús..... ës finca privada. I l´amo farà el que vulgui.
Sembla mentida que en el país que estem es puguin deixar passar coses com aquestes.. Feia temps que estava en venda i gent que ens estimem el lloc vam fer el possible i més per poder-la adquirir. Veient-nos a venir com acabaria el tema...
Fills de la gran puta tots els polítics que ho podien impedir i no hi van fer absolutament res.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar