El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

espolon noroeste al midi d'ossau

Posted by joan 
espolon noroeste al midi d'ossau
August 22, 2005 07:58PM
hola a todos!
tenemos intención de intentar el espolon noroeste integral a la punta de Francia en el Midi d'Ossau. Agradeceria si alguien tiene información o croquis de la via nos lo comentara!
Gracias por todo.
Joan.
Lluís Parcerisa
Re: espolon noroeste al midi d'ossau
August 23, 2005 07:28PM
Hola Joan. Jo vaig fer aquesta via farà uns tres o quatre estius. Anavem amb una ressenya d'un llibret de la Desnivel de fa la tira de temps. Crec que vam fer la via original, tot i que, hi ha un tros que la penya fa una variant per l'esquerra més fàcil. Intentaré fer-te una ressenya i la penjaré a la web (potser quan ho faci ja l'hauras fet).

Coses que recordo: l'inici és a la part baixa de la paret, a l'esquerra una barrera de sostres bastants grans i grocs i a la dreta feia com un barranc que conectava amb la tartera de la paret Noroest, feia com un collet. Els primers llargs eren per una espècie de canal-depresió molt oberta, amb algun pas de V resta fàcil sense res de res, despres et posaves en unes plaques tombades amb alguna fisurilla i resalts, fàcil tb, damunt teu et domina una gran zona desplomada amb trossos grocs, a mesura que t'hi acostes pots triar anar per l'esquerra per placa o per la dreta que s'entreveu un gran diedre-xemeneia (zona de la variant, vam anar pel diedre, ruta original). En arribar el peu de la zona desplomada, flanquejar a la dreta amb un tros de baixada i tot, fins arribar al peu del gran diedre xemeneia característic, fi de la primera part, possibilitat d'escape cap a la dreta caminant. Continuar pel diedre, dos llargs, primer amb algun pas de V i el segon amb tres pasos d'A1 amb força humitat i algun clau, sortir del diedre i anar pujant per la vora per terreny vertical però no molt difícil, costa assegurar-se, conectem amb els que pugen de la variant en una espècie de cresta, l'anem seguint fins arribar a la repisa de l'Embarrade, fi de la segona part. Ens domina un esperó vertical i molt estètic, pasos molt bonics, algun clau sobretot a les reunions. Arribem al diedre Ollivier: curt, llis, atlètic sense pasar de V+, algun bolo empotrat de pont de roca, no recordo que hi hagues cap clau, continuació una mica indefinida per terreny vertical fins que tomba un xic i podem montar reunió, compte amb el fregament, a partir d'aquí ja és veuen els grans gendarmes del cim i anar tirant fins una canal i després per una placa tombada a la dreta cap el cim.

Em van dir que la variant era molt maca i no molt difícil, millor que la original, no sé res més.

Horari: tot el dia, començant molt aviat per la llarga aproximació que vam fer pel Coll de Suzon, pot ser? Vaja per la via normal. Material: 4-5 claus, tascons i friends (no calen camalots del 32).

Quin rotllo, la verge!!!!!! Espero que us serveixi.
Re: espolon noroeste al midi d'ossau
August 24, 2005 12:07PM
hola Lluis!
Merci per la teva descripció de la via, és força entenedora. Igualment t'agrairia si penges la resse, doncs segurament la deixarem per més endavant,ja que espererem que sequi una mica la nord d'aquests darrers dies de mal temps!
d'altra banda agrair-te la resse que vas penjar de la nord clàssica del vignemale; aquest estiu la vam anar a fer i ens va anar d'allò millor. només ens vam liar un xic abans de l'aresta inermitja (jo diria que vam anar a l'esquerra un xic abans del que tocava seguint una veta verda: repises i un pas desplomat, però ben protegit...) la resta super clar a la teva resse. Merci!
Hola!

Vam fer l'esperó NO integral fa ja bastants anys i a l'hivern. T'adjunto la ressenya que vaig fer llavors. Tingues en compte que era per Nadal i estava bastant carregat de neu, així que la graduació és orientativa!

Espero que et serveixi. Sort,

Albert
joan
Re: espolon noroeste al midi d'ossau
August 26, 2005 11:31AM
Merci Albert!
Si més no em serveix (i molt!) per seguir una línia lògica d'escalada!
Gabi
Re: espolon noroeste al midi d'ossau
August 27, 2005 02:37PM
Hola, jo també tinc una ressenya de l'esperó. Es un remix de dos ressenyes: una de l'Albert Castellet i atra que no se de qui es. Les dos me les va enviar JordiF (gràcies Jordi).
Lluis, tu eres el de Lleida? que coneixes a Jorge, Paula i Juan de Valencia? Si eres tu, salutacions, soc amic d'ells, vaig coincidir amb tu a Vilanova i a Collbató.

ahi va la ressenya:


Gabi
Re: espolon noroeste al midi d'ossau
August 27, 2005 02:43PM
Aci va l'atra ressenya que tinc:



Re: espolon noroeste al midi d'ossau
November 16, 2007 05:10PM
Siento discrepar señores quizás en invierno uno haga una valoracion siempre mas abultada , pero ese v+/A0 de la entrada induce a error , no existe dificultad parecida en la entrada de esta vía , sino una sucesion de placas tumbadas faciles como por otra parte es Logico en una vía clasica de esa epoca ...Os pedidría si es posible mayor rigor a la hora de difundir croquis en la red , aunque no me cabe duda que la intencion es buena.
Saludos y yo que tú Joan haría mas caso a las reseñas de las guias por sosas que parezcan , aun faltas de info como clavos , reus y asi , por lo menos no inducen a error y son mas veraces
Re: espolon noroeste al midi d'ossau
November 19, 2007 12:57PM
Hola!

La reseña es mía y deja claro que es de una ascención ivernal! Pero tienes razón de que puede ser poco útil para una ascención en verano...

Suerte,

Albert

Más reseñas en [albert.castellet.cat]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login