El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Corredor central al Pic d'Avellaners

Posted by foroman 
Corredor central al Pic d'Avellaners
March 31, 2009 11:55AM
Corredor central al Pic d'A'avellaners o d'Abellers

Dificultad: D 70º IVº

Longitud: 350 m.

1a asc. el 18 de enero del año 2003 por Joan Armengol "el Baró".

Material: tascones, friends y algún pitón.

Aproximación: desde el desvío que hay antes de entrar en el Túnel de Vielha subir por la pista en mal estado hasta el río (si no podemos o no tenemos un coche "todo terreno" dejarlo antes y continuar caminando). Al llegar el río tomar el sendero bien marcado (si es que no hay nieve o no han abierto traza) hasta alcanzar el primer "Estany". Continuar subiendo hasta llegar a "l'Estanyet", donde está emplazado el nuevo refugio de Besiberris y desde aquí dirigirse hacia la cara NO del Pic d'Avellaners.

Descenso: dirigirse hacia el collado que hay entre el Pic d'Avellaners y el Besiberri Sur, muy evidente y fácil.

[attachment 558 Corredor-Central---Pic-dAv.gif]



Edited 1 time(s). Last edit at 03/31/2009 11:56AM by foroman.


Tres primeres a Colomers
August 25, 2009 06:31PM
Hola compis,
tres noves escalades d'aventurilla a Colomers, pràcticament netes i sense expansions, aprofitant la quantitat d'oportunitats per perdre's que ofereix la zona. Fanàtics de les aproximacions curtes, abstenir-se. Amants de la solitud més absoluta, us pot interessar. Els tres dies d'escalada que hi vam ser érem els únics en tot el circ (!!).

*** Via Lujo Asiático (ED, 185 mts.) a la Creu de Colomers (2.895 mts. Cara Nord-Est, cim secundari).

Roca excel·lent i fissures de qualitat. Escalada força sostinguda, molt recomanable, a protegir amb doble joc de camalots (opcional el número 5 per a la bavaressa del primer llarg, tot i que nosaltres no el portàvem), joc d’aliens, tascons i quatre pitons per reforçar la R2 i la R3. Els passos clau han quedat equipats amb pitons.

L’escalada comença a la vertical del diedre blanc característic a la zona alta de la paret, just a l’esquerra del contrafort adosat característic. Primer llarg per una fissura que enllaça amb una bavaressa desplomada (pas curtet però potent, un pèl exposat si no disposem d'un Camalot del número 5), 20 metres, 1 pitó visible des de peu de via, R1 en repisa amb merlet. El segon llarg segueix una fissura que després de superar un petit desplom es converteix en un diedre tancat, 35 metres, R2 en repisa al peu del diedre blanc. El tercer llarg supera el diedre amb passos molt fins sobre una granit blanc excel·lent (2 pitons). La sortida flanqueja fins al peu d’un altre diedre per una placa fàcil, 35 metres, R3 inclinada al peu del diedre. El quart llarg supera un diedre fàcil barrat per un sostre, flanqueja el sostre per una vira i supera mur vertical (2 pitons i friend encastat) fins a enllaçar amb gran diedre vermell de sortida fàcil (1 pitó), R4 en repisa ja a la cresta de sortida (50-60 metres de tercer).

1a ascensió el 22 d’agost de 2009 per Lola Boquera, Noemí Hernàndez, Eduard Requena i Dani Brugarolas.

*** Via Baby-Bullas (MD+ 195 mts.) a la Creu de Colomers (cara Nord-Est, cim secundari).

Escala la gran placa central de la tàpia en un llarg de 60 metres recomanable. Roca excel·lent. Doble joc de friends, microfriends i tascons.

El primer llarg ataca el contrafort característic per una placa fineta (pitó visible) per anar a caçar un diedre doble i muntar R1 en terrassa sobre el contrafort, al peu de la gran placa, 40 metres. El segon llarg ataca la placa escalant primer un sostre en diagonal. Remuntar-lo i superar-lo per un diedret fàcil (tascó encastat). No atacar la placa directament, flanquejar a l'esquerra fins una fissura i remuntar-la (1 pitó) fins a R2 (60 metres!!, 1 pitó). Escalar una bavaressa i un canalot ja sense dificultats fins a la cresta (40 + 60 metres).

Aproximació:

Des del refugi de Colomers pel camí que porta al Port de Colomers (marques vermell-groc, primer, primer i vermelles, després. En arribar al final del circ, deixar camí i remuntar un fort desnivell (400 metres) per pendents herboses just a la dreta de la paret. Flanquejar les parets de la Tuqueta del Port fins al peu de via. Des del refu, 2 hores.

Descens en dues opcions:

A: Fent el cim principal: crestejar el cim secundari fins a la bretxa amb el cim principal de la Creu, desgrimpada fins al bretxa i escalada de la cresta del cim principal (100 metres de III, IV). Des del cim pel vessant est, caminant fins anar a trobar el camí cap al refu (marques vermelles). 3 hores.

B: Descens directe des del cim secundari: Tan bon punt arribem a la cresta, desgrimpem la cara sud. També hi ha la opció de fer un ràpel de 50 metres ja equipat uns 10 metres per sota la cresta en una gran repisa. Des del peu de la cara sud flanquejar caminant fins anar a trobar el port de Colomers (camí fins al refugi). 2 hores.

*** Via Café-Crème (ED-, 180 mts.) al Carall del Balaguera i el Tuc de Balaguera (2.757 mts. cara Nord).

Escalada assequible, amb bona roca, que assoleix el cim del Carall del Balaguera, molt plà, a l'estil Cap Spire pirinenc (jow, jow!), l'agulla adosada a la paret del Balaguera.

Fita a peu de via. Grimpar uns quinze metres per grades de tercer, flanquejant fins a terrassa on muntem la R0 (1 pitó). Remuntem diedret i anem a buscar bavaressa visible a mà dreta (merlet). L'escalem fins al peu d'una xemeneia ampla on muntem R1 (45 metres, merlet). Superem la xemeneia pel costat esquerre i muntem R2 a l'espatlla que forma el carall (45 metres). Grimpem aresta de blocs fins al peu del frontó del Carall. L'escalem pel vessant oest, per sistema de diedrets tancats molt difícils (1 merlet) fins al cim de l'agulla on muntem R2 (merlet i dos pitons). Fem ràppel de 15-20 metres ja equipat. Creuem la canal principal que baixa del cim i escalem una canaleta rocosa d'uns 40 metres fins la cresta.

Aproximació: Des del refugi de Colomers pel camí del Port de Caldes (GR). Quan comença a remuntar cap al Port ens desviem cap a l'esquerra per endinsar-nos al Circ del Balaguera. Primer superem pendents herbosos sense veure les parets. Un cop els hem superat, ja amb les parets visbles, creuem les morrenes (tartera interminable). En total 2 hores des del refu.

Descens: pel vessant oposat a l'escalada, crestegem cap al nord-est (esquerra), desgrimpem pendents herbosos per canaleta i baixem per tartera fins als estanys, anant a buscar el camí de marques vermelles que porta al refu).
[attachment 630 lujo-asiatico.gif]
[attachment 631 baby-bullas.gif]
[attachment 632 caf-crme.gif]


Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login