El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
juderrrrr... com les gasteu...por Maluta - Tozal de Mallo
un viakal!!! Moltes felicitats... em toca començar a menjar sopes...por Maluta - Marboré
a mi em segueix encantant la xemeneia de la via dels sostres...un regal pels sentits... la de gede de l'escorpi estic d'acord que mola un ou... a la same de l'anec despres del llarg txungo tambe hi ha una xemeneia-diedre on no regalen res i si falles te la pots clavar ben clavada...(i suposo k no dec ser el primer en pensar-ho) per que hi vaig trobar un casquillo d'spit...jepor Maluta - Escalada Clásica
molt bona! tardaran a veure'm-hi...com a mínim uns 6 anys ara ke ja ha passat la temporada sud...por Maluta - Ecos
la cafeina es interesante porque permite un incremento de la fuerza de contraccion muscular...puedes conseguir mas potencia i intensidad...pero tambien es peligrosa pues es diuretica i en actividades largas puede llevar a la deshdratacion...i entonces veras la contraccion muscular que consigues.cuando pilles una buena rampa..juas juas hay k encontrar el equilibrio...muchos de los geles i powerpor Maluta - Técnica, equipo y material
opino k es el mateix k els nens mutants k fan 8c... 8c si, pero a kin cost pel seu futur desenvolupament físic (i mental...k en conec a pocs k puguin mantenir una discusó més enlla de cantos i blokejos)...el mateix k amb les nenenes gimnastes xineses...al final acaben com acaben...podriem dir el mateix dels nens futbolistes i fer moltissims més símils... tots volem prole k ens faci orgullospor Maluta - Alpinismo
la normal de la magdalena superior contava amn un unic burí al primer llarg (força cutre he de reconeixer)... t'has cobert de glòria champion!!!por Maluta - Gorros
sera un prussic!!! -nus autoblocant i talpor Maluta - Técnica, equipo y material
bonissima la dedsicatoria...por Maluta - Can Jorba
En Nando Dalmases, es de la penya del camping...moltes vegades hi és amb en marcel fent de les sevespor Maluta - Vinya Nova
Efectivament el Ranch esta de A4, com moltes vies de Yosemite que en el seu dia ho eren i ara estan decotades... el cas mes espectacular igual sigui "the Shield" que quan en porter la va obrir les "triple cracks"-cagun deu k guapo es veia aquet llarg- va graduar de A5 despres de nomes posar rurps i 2 ribets per despenjar-se per recuperar rurps i seguir... ara es A2sup on entrepor Maluta - Escalada Artificial
iepa TR pues la ferrala la tinc xo no li he fotut gens de gasto...e lo k te el clean climbing... tot i que l'altre dia amb en llanetis ja ens hagues molat portar alguna UVE d'aquelles, que sense RP's, ganxos, ni friends off-sets/hibrids els llargs aquells es feien força mes dificil del que han de ser... SALUTpor Maluta - Morral del Cavall
la vam repetir aquesta tardor pasada i havia estat forca despitonada (al primer llarg nomes hi quedava l'ultim pito per sortir el lliure, la resta net)Pero diria que els pitons hi tornen a ser. aixi que no ho se com esta ara...por Maluta - Roca dels Arcs
es trist pero em sembla que les coses funcionen aixi a tot arreu. Fins i tot a montrebei tambe. Despres de fer la cade a Arago em vai trobar el propietari de totes aquelles terres (inclos el poble d'estall) i ens va reclamar a mi i wls companys que collons feiem a les seves terres???????? Li vaig donar la rao, li vaig dir que quan hi tornes ja li demanaria permis (cosa que no penso fer mai -por Maluta - Escalada Clásica
A mi la contraproposta em sembla mes k raonable, es mes m'hi afegeixo i m'ofereixo a donar un cop de ma (i fer la ultima repeticio en l'estat actual per valorar k kal fer tal com s'ha dit). El problema es k m'imagino k aixo es fara mentre jo sigui fora. Soc als estats units i tornare a finals de juny, aixi k si aleshores encara hi ha feina, els k em coneixeu i esteu cordpor Maluta - Escalada Clásica
ESPÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑÑAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA visk la terra m kagun deupor Maluta - El Frailón
Jo asseguraria que no, de fet vaig remenar una mica pel niu i vaig trobar les urpes (o com es diguin) pota+ungla esmolada del que per mida i forma jo diria que era un falcò adult, també hi havia plomes de vol que jo diria que eren de falcó. Per altra banda algú a vist el falcó en si? Abans be que es deixava veure, jo recordo haver-lo vist i sentit aquesta primavera mentre feia la Picazo i la Easpor Maluta - Naturaleza
Fa res vaig penjar un post en que criticava com malmetem el medi els escaladors i com d'hipocrites som en fer-nos passar pels defensors del medi ambient devant d'altres amenaces com els`plans de construcció de nous embassaments, els quads i tal... Diumenge en vaig tenir l'exemple perfecte: Son quarts de 4 de la tarda i arribo a la 6ena reunio de la VALENTIN CASANOVAS a l'por Maluta - Naturaleza
Josep, ja dic k no critico ni animo a nous reequipaments. Simplement crec que s'estant adoptant postures massa intransigents per totes bandes en el mateix tema de tota la vida. No fa massa temps k escalo pero des de k ho faig que visc akest etern debat. A altres zones del planeta ( i no parlo precissament de picos) sembla ser que el tenen més que solucionat... potser podriem aprendre algunapor Maluta - Escalada Clásica
em sembla ke no heu pillat el to irònic del colega de la JIM. Ke estan els anims a la k salta. Per a ltra banda jo em pregunto: i doncs per que ningu protesta sobre els parabolts de la CADE, k jo sapiga els va possar tot un mestre com es el JOM i no se n'ha parlat més... ke passa k si es té curriculum es té via lliure per taladrar... No estic ni a favor ni en contra d'aquestes expansionpor Maluta - Escalada Clásica
La pregunta del milió doncs: si s'ha desequipat la ultima R com ha quedat els burins encara hi són o ke? Tema apart no als retroequipaments però si a la renovació de vies (sense afefir res). Per cert l'altre dia vai repetir la cade d'aragó, també hi te bolts, com era originalment (s'ha afegit algo que no toques?) Salut i no ens hi fem mala sang...por Maluta - Escalada Clásica
També em vaig desquidar de comentar que s'ha reequipat la manyos casanovas de patriarques (jo la vaig fer fins la tercera r i després vam bazixar que s'ens havia fet tard i vaig veure bolts com a mínim fins el L4). També amb bon criteri segons el meu parer (també sembla ser que ha estat alliberada o que està en procés de ser-ho, la veritat vaig flipar amb els cantos que hi havia marcatspor Maluta - Escalada Clásica
Diumenge passat per fi vaig escalar la GAM, portava temps radera la via però simplement no trobava ningú que la volgués fer (tothom que coneixia ja la havia fet- es el que te despistar-se amb alguna d'aquestes megaclàssiques i deixar la penjada). La via brutal, bonissima, falten paraules per descriure-la. La vaig escalar a l'estil clàssic fent A0 en els llargs de 6c (realment és 6c nomépor Maluta - Escalada Clásica