El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Aprofitant la xemeneia de la Performance, i quan aquesta s'en va a l'esquerra, la nova via va cap a la dreta al costat de la fisura que delimita la paret, superant les panxetes tipiques de la zona i els muros de la part final, amb alguns trams de fisura. Via pràcticament equipada on faran falta algun friend petit o alien en els trams més fàcils de la part de dalt ( opcional ). Creuer Pby Indi - Collegats
Nova via a l'esquerra de la paret, resseguint fisures i alguna placa vilanoviana. Semiequipada amb bolts i pitons, amb bona roca en general, i on no, s'ha fet sanejament amb ganes per una millor progresió. Recomenable dur un joc d'amics complert, joc d'entascadors, aliens opcionals i bagues.Via de tall classic amb un grau homogeni de V-V+, amb trams puntuals més difícils.Aprby Indi - Oliana
Hola , jo tambe escric per alusions sobre equipar amb parabolts del 8, ja que jo acostumo a posar en moltes vies, sigui tota la via nomes equipada amb parabolts del 8 ( vies de varis llargs molt equipades o amb Ae ) o alternan amb parabolt del 10 o en els trams que allunya més. Com s´ha dit abans aquesta mena de bolts aguanten 1500 kg, mes que els spits, els quals encara s´utilitzen força. Obriby Indi - Técnica, equipo y material
A tu si que et recol.locaran !. La via s´estava obrin i els pitons eren per pujar més facilment, aixó simplement es un robo de material, no busquis excuses barates.by Indi - Escalada Clásica
Potser també t´han fotut els pitons que vas robant de les vies dels altres, encara que mai portes martell... Si algú pilla als pispes, tindria que lligar-los a un arbre i escriureu a la red, pq poguem anar-hi tots per arreglar deutes pendents, ja que som molts els que ens han petat el cotxe algun cop.by Indi - Escalada Clásica
Aquesta paret i les seves vies estan en una zona de regulació de l´escalada, el la qual esta prohibit escalar, i aixó es quelcom que se sap fa molts anys, i fins hi tot te un cartell a l´inici del camí d´aproximació, al parquin. RESPECTEM-HO !by Indi - Vinya Nova
Nova via a la Paret de catalunya, oberta aquest octubre, a la dreta de la Gede, entre la via del Torreon i la Melodia salvatge, reseguint un sistema de fisures i travessant les plaques centrals, enllaçant les fisures superiors, fins les grades finals de la paret.S´ha netejat les fisures que estaven brutes i algun tram trencat i ara ha quedat més neta i fàcil de protegir. En total han sortit 270 mby Indi - Paret de Catalunya
Una sorpresa ens trobem quan hem anat a escalar aquest cap de setmana al congost. S´ha de pagar 3 euros per aparcar ! , en un lloc on s´ha aparcat tota la vida i on la fundacio Territori i Paisatge , ha habilitat un berenador amb taules, per poder protegir millor la zona de la super explotacio humana que malmet la flora i la fauna del congost. Una vergonya ! Tot plegat, una manera de marcar terrby Indi - Paret de Catalunya
Es una via sense grans pretensions, agafa un pany de paret que no tenia vies perque te un bon desplom al inici, el primer terç de la paret presenta una roca no molt bona que s´ha de netejar i sanejar i aixó porta molta feina, i a més comte amb varies vires herboses que li resten continuitat. S´ha obert la via com s´ha pogut, degut a la mala qualitat de la roca s´han col.locat bastantes aseguranceby Indi - Canalda
La via s´ha regraduat amb el resultat de L1 6a+, L2 6a, L3 6b, L4 6b, quedant com una via rapida i equipada , amb murs verticals i sostinguts, una bona alternativa pels mes matiners o per les tardes a l´ombra. Rapelable amb un 70.by Indi - Canalda
Nova via en aquesta bonica paret de bon conglomerat, CHEROKE EXPRES 145m 6b+-Ae 2 pasos ( 6c+), a l`esquerre de la via del XUXE, al sector dret de la paret. Bona roca en general i equipada amb parabolts, algun pitó i pont de roca. Aproximació 10 min. desdel 1er parquing al costat de la pista que porta a la dreta de la paret i un cop arribats a un diposit d´aigua, corriol directe a la paret.Rapelaby Indi - Canalda
Nova via a la Paret de Rumbau, al sector dret. SIOUX CONNECTION 260m 6b-Ae , la via va buscant els punts més febles de la paret, en el pany més llarg d´aquest sector . Roca conglomerada amb calitat variable i a estudiar, amb trams compactes i trams descompostos. Roca sanejada i via equipada amb parabolts i algun pitó. Rapelable per la via. Aproximació de 10 minuts desde la pista que va a l´Ermitby Indi - Oliana
Felicitats, amb aquest hivern es tota una gesta ! Salutby Indi - Canalda
Chiricahua Roc 190m 6a-Ae, nova via al sector central-dret, a la gran placa a l´esquerre de la via Club Paradiso, al costat de l´agulla Sac Bernat, equipada amb parabolts en un llóc tranquil i solitari.by Indi - Benavent
Les reunions amb parabolts dels 1ers llargs han desaparegut, i ara no tenim ni els burils, per lo que s´ha de dur algun pitó o asegurar-se amb els aliens i els tascons, on alguna reunió no queda molt segura. Fa pena i rabia trobarte amb aquesta situació on algun gilipollas roba material d´una via, aquest poca pena no te n´hi idea de res i ja es pensa que es un justicier de pa sucat amb oli, aixóby Indi - Paret de Catalunya
Nova via al cap del Ras, via Niltina 290 m 6c, max. 6a ob., via semiequipada amb parabolts i algun pitó, que resegueix una marcada fisura i unes plaques finals excel.lents, roca bona en general, amb algun punt fàcil trencadot. Cal dur els friends i algun micro + bagues savineres. La via es troba a l´esquerre de la paret, al costat del 2on embut-olla, a l´esquerra de la via Teletak. Descens per laby Indi - Puntals d'Àger
No paers eh! aixó si que es una recuperació.by Indi - Tossal de la Feixa
Quin tio! , no fa res que ho comentavem i ja l´has obert, el que no corre, vola. Ja veig que tinc que apendre a no obrir la boca.by Indi - Oliana
Jo sempre he ràpelat en 2 ràpels, peró l´ultim es molt justet i com totes les cordes no fan exactament 60m ....Rapelis per on rapelis es lo mateix. La prohibició d´escalar acava el juny.by Indi - Vinya Nova
A l´esquerra de la via Del Avi del Mas de Sant Pere, està la via Retirada Comanche, que no arriva a la feixa final per no atravesar a questa via , que la part final va en diagonal esquerra. La via va quedar totalment equipada amb bolts i amb molt bona roca. Tenia algun pitó però els encadenadors de la via del costat ens els van fotre, encara que ells no fan servir el martell. Ara ja no fan faltaby Indi - Roc dels Collars
Les pintades excesives i el retroequipament amb parabolts de vies netes crec que a la majoria no li agrada, peró per criticar i opinar molts s´apunten,sense saber res, en canvi per equipar, restaurar i netejar tothom mira a un altre costat. Si s´hagues equipat les reunions i posat algun parabolt en algun tram exposat tot hagues quedat perfecte, si no es pintes la montanya sense miraments, com siby Indi - Perles
Més a la dreta del serrat, a la Paret de la Cantarela, també n´hi ha una via nova, la Reserva Navajo 110m V+ - A2, alliberada en part pel Miquel amb 6c i algun tram d´artifo.Semiequipada amb parabolts, una heretgia ja que es una paret on totes les vies estan obertes sense expansió, pel Miquel Blanco, el jefe de la zona. Pero ja m´ha perdonat la insurrecció. Sol i bona roca, resenyes a bar de Collby Indi - Carreu, Serra de
Bona feina, ni més ni menys del que n´hi havia. Així son els reequipaments de vies, restauracions. Ara toca anar-hi. Salut.by Indi - Canalda
'buril' escribió: ------------------------------------------------------- > Ahir vem fer aquesta via. La via està molt bé: > Bona roca, ben equipada i ben assegurada, i de > grau més fàcil que les seves veines. Vem disfrutar > molt. Felicitats Indi! ------------------------------------------------------- Merçi. Me n´alegro que us hagiu anima´t a fer-la i que us hagby Indi - Vinya Nova
A la dreta de la Tomaquets amb roca excel.lent.La Tomaquets es la primera de la paret i te una lògica dificil de superar, oberta pels mestres Joan Rovira, Amadeu Pagès i Joan Armengol, però aquesta serà una clàsica de de Montserrat sur per la seva dificultat i bona roca. Salut.by Indi - Vinya Nova
Nova via a Montserrat sur; despres de robar-nos el material en el 1er llarg, hem acabat la via, oberta tota per baix, en roca excel.lent i equipada amb parabolts. Està a la dreta de la Tomaquets d´Amagatotis i preparada per rapelar amb corda de 70m o 2 de 50m o 60m.L1 30m 6a,V+.L2 35m V+,V+, V.L2 32m IV+,IV,IV+,IV.L4 25m 6a+( 2 pasos ), V, IV. A disfrutar-la tots menys els manguis que ja sabem.by Indi - Vinya Nova
Aixó es la famella i les cries que s´han mort de gana perque el mascle no ha tornat amb aliments per la familia, ja sigui per la presencia d´escaladors, que l´han abatut d´un tret ( algun caçador despistat ), mort natural ( no tant probable ), etc..., aquest cas es molt corrent en epoca de cria si no es respecta la zona de nidificació dels rapinyaires, ja que son molt sensibles a la presencia humby Indi - Naturaleza
Les cordes varen ser deixades el dia 6 de Nov. , el 10 encara estaven i el 13 ja no, per lo que foren robades el cap de setmana del 11 i 12 de Nov. Ja hem desenterrat la destral de guerra i esperem que aixó acavi bé. Salutby Indi - Vinya Nova
Donçs el cercle es redueix i sembla ser que els que s´han endut el material sense voler ha sigut el cap de setmana. Esperem trovar més pistes. Merci.by Indi - Vinya Nova
Al costat d´aquesta via s´està obrin un altre itinerari, i fa pocs dies n´hi havia una corda que algú es va endur sense voler, segurament mentre rapelava la Tomaquets. Tenia que fer un bon pendol fins la corda i no s´en deu haver adona´t de que no era seva, així com els mosquetons,3 pitons i alguna xapa que l´acompanyaven. Potser pensava que era un abandonament..., peró es una via que estem obrinby Indi - Vinya Nova