El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
hombre!!dejarse algo en la tapia tipo "un estribo" o "un juego de camalots"....eso es como un regalo para el que pase por allá, No?? otra cosa es si se te cae la makita i 30 paraboles...pero un estribo i un juego de camalots!!! salut i tàpies al solete de l'Alt Urgellby montgros - Cinglera dels Espluvins
Ei, és el segon cop que faig la via i segur que hi torno algun dia. Realment val la pena i tot plegat deu ser 6c. Aixó sí per fer anar els "ninos" amb gràcia. L1+L2:6a L3:6c L4:6c i L5:6a (aixó és el que em va semblar a mi) a destacar alguns blocs en el empalme del primer llarg amb el segon, la bellessa de la fissura de 6c, el següent llarg amb fantàstica placa ben fineta i equipadaby montgros - Roca Alta
pos la gelera et gela els kataplin's sobretot el llarg de sise. xapo de vies. espero ke la ribas akesta no pasi per mans dels parakas de la fek kom la dels pollagon's.by montgros - Sant Jeroni
No,no ja sabia bé per on anava la escatolítica...je,je...la ressenya original em feia gràcia tindre-la i ja veurás per que més endavant...(res dolent eh?) el pany per on vàrem obrir la via el teníem ben controlat. En tot cas fes-li una repe i ja em diras el. Res a veure amb l'ska. aixo més eviat es pop tipo operacion triunfito. salut Dani.by montgros - Roca Narieda
Aquest estiu i tardor hem obert una nova via, bastant xula per cert, a la cara Nord de Penya Narieda. Hi accedirem des de sota del poble de Fígols per pista evident (cadena) i en un marcat revolt a l'esquerra (amb la cara Nord ben a prop a la vista) seguirem unes fites fins al peu de via en el que trobarem un buril. 30minuts. La via està tota equipada amb parabolts del 10. i només caldby montgros - Roca Narieda
Ole Paca! Ke tal? Doncs si el lema és aquest, a mi em faria ilu que repetíssiu aquesta, que fijo que no té segona... Segur que la decoteu, però té passatges molt xulos i ja saps que jo amb això del artifo... Com a molt et costarà el flanqueig de 6a. Potser li podeu obrir la variant directa que era la intenció inicial. Ah! hi ha uns pocs gantxos "arreglats". Ben poca cosa, igual nby montgros - Agulles
Hola pandilla! Doncs aneu ben al lloro amb aquests "artefactes". Suposo que per començar molts de vosaltres, igual que jo, els compreu a la ferreteria (que no dic que els de fixe siguin millors) i el tema de la duresa del material i bla,bla bla ni pajotera idea no? Després està el tema de la ruptura per torsió, cuidadín!!, pq jo ja he petat dos així i us asseguro que no vaig fer gairby montgros - Técnica, equipo y material
Torno a enviar la ressenya que em sembla que no es veia a l'altre missatge.by montgros - Oliana
Hem reequipat la via Chapuzas de la Evolución. Hi trobareu un parabolt mètrica 10 en substitució de espits o burils originals de la via. En algunes reunions, a part dels parabolts hi trobareu alguna peça original. En el tram d'Ae també hi han quedat tres burins originals sense substituïr. Els pitons no s'han tocat i cal dir que n´hi ha algun que fa risa. El material ha estat cby montgros - Oliana
Ei no us malfieu de la foto. Jo, abans dels solos com a molt em fotu un suc de taronja i si la cosa pinta calva una llesca amb nocilla com el Paca.. Lo del cubatilla és un muntatge del parc del Fitz per justificar el desglaç del Perrito moreno, i tal. Ala agur i feliços cubatillas "sin" de prèssec ah! i a veure si feu la via que amb aquest nom segur que és la ostia. nota: (perdby montgros - Oliana
Osti pos jo la vaig fer amb el D.Hita ja fa una pila d'anys.... Els llargs d'entrada els recordo guarretes. I fins i tot em sembla recordar una erre precària en un arbre cremat. Després Ae a tope i sortida molona per la boleta final. En fin una via que ni fu ni fa. Aixó sí amb bones panoràmiques. i a l'esquerra un projecte ben xulo del Callado i el J.E.Castellnou en artifo difíby montgros - Frares Encantats
si,si sóc jo. I gràcies pels compliments... Ei Albert potser sí que ara en faré menys.... En fin que no es tracta de que m'aduleu eh? Ningú ha fet uns "apelillos"? Va, va animeu-vos...pio,pios!by montgros - Escalada Clásica
Ja que un dia feieu servir el foro per fer pio pios de saques.... Jo avui he pensat a compartir experiències d'escalades en solo integral. Aquí va la meva llisteta...ja m'explicareu alguna de bona. Només dir que encara que sembli una vacilada, tinc clar que no arribo a la sola de les sabates a les lolades que s'estan fent per aquests "mons de deu" en aquest estil.by montgros - Escalada Clásica
Ei penya, ahir amb la grae-llada vàrem tunejar una mica la via i ara hi ha 24 parabolts repartidets per la paret. Queda més llaminera i queda com una bonica excursió-escalada per entretemps. L'aproximació l'heu de fer des de Organyà. Anéu en direcció Montanissell. Abans de la font bordonera trobareu un bon aparcament a mà dreta tot just passada una bassa i una sorgència d'aiguaby montgros - Escalada Clásica
Pos ja veus quina és la meva firma.No cal dir gaire més. Quan torni algun dia a trepar per montserrat aquesta me la vaig a fer segur. Segur que surt en lliure no gaire desfasat, eh? I te l'has currat molt més que l'espitada que vaig fer fa anys per allí a la vora (retrobolting). En fin haurem de tornar a grapejar els ametllats "garfaserreginencs" de la "mole". Feby montgros - Ecos
Ke tal pandilla? Estic intentant acabar d'elaborar la guia d'escalades a l'Alt Urgell. Ja fa 14 anys que va sortir la única guia d'aquesta zona que ha quedat totalment desfasada. Si algú està interessat en col·laborar, em podeu enviar fotos que creieu interessants d'escalades o curiositats en aquesta comarca. Si us plau intenteu fer una selecció i que tinguin prou qualitby montgros - Guías
Pues si vas con grigri, que puede ser muy polivalente,evidentemente te lo pones al arnés y encima un júmar (no hace falta que te ates a él) o incluso un ropeman o similar que pesa menos. La cuerda que sale del grigri la reenvías al mosquetón del júmar i a remar! Si has de remontar muchos metros de cuerdas fijas y no has de ir limpiando este sistema es lento y cansado. Entonces mejor el clásico..by montgros - Técnica, equipo y material
Cagüen tot! El Bachar s'ha estampat. Una referencia de l'escalada lliure en majúscules, és a dir, amb els gats i prou. Compromís a tope. Visca els solos!!!by montgros - Noticias
Ei, busco a un parell de ganàpies ben parits de Manresa que em van fer unes fotos a la via mentre la repetia en solo integral. El meu mail miquelnargo@hotmail.com Gràcies per endavant!by montgros - Serra de Sant Joan
Ei Pastes ke només tenia 20 minuts per escalar...i ja em va anar just el timing,..je,je.. Ei kalamontse (ke no sé qui ets)...però que va, ke escalar en solo et reporta grans, però ke molt grans, al·legries... és una bella modalitat igual ke qualsevol altre. Igual de perillosa ke fer un ràppel o anar en cotxe a un sector megaequipat. Per cert els quadres els pinta molt millor el meu pare...keby montgros - Vinya Nova
Ahir vaig recòrrer per quarta vegada aquesta bonica via. És curiós el procés de transformació...el primer cop la vaig fer tal qual la va obrir el Ribas. El segon cop vaig trobar un munt d'spits a les reunions que uns de l'UEC de Sants van col·locar tot rapel·lant la via. Aíxí ,per que els va donar el punt. El tercer cop algun/s il·luminat que volia salvar els tormells de la penya va coby montgros - Vinya Nova
Pos jo me la vaig fer en solo integral (obrint variantilla a l'entrada en 6a+) i m'ho vaig passar d'allò més be. Una autèntica via pakatròpica. Ah! i los espàrreks, boníssims. I a la baikada m'en vaig anar a la Redrum d'Àger, també a pelillo i amb variant-eskakeig de sortida. Ala!! D'això ja fa un parell d'anys...by montgros - Paret de Catalunya
Avui hem repetit aquesta via, que quan la vaig obrir em va agradar i que avui encara m'ha agradat més. (Amor de padre). Ben tranquils i rodejadets de voltors que esperaven pacientment que ens donessim el Fostión! Total que si la voleu repetir ho passareu bé. Tota en lliure 6c/c+. Porteu ninus grans. 1,2,3,3'5,4. Aliens i tascons. Roca força bona. Darrers 20 metres herbats però que hby montgros - Big Wall
Doncs no, no està especialment a prop. La Paraimara es troba a l'esquerra de tot de la Paret del Solà i la "Güerto", bastant més a la dreta. Molt a prop de la putes mosques,... El mateix camí que et deixa a peu de la Amistades Pelirrojas, va vorejant pel peu de paret (fites) sense pèrdua fins a la Paraimara, la Ganduls, La Balena,...Des de la Putes Mosques i la Amistades fins a leby montgros - Perles
Ei! l'altre dia vàrem repetir la Paraimara. Té trams macos i d'altres pse, pse. Tot en lliure 6b. La llastra, amb un copet de martell quedaria sanejada i ja no hi hauria problema...Llàstima de les xapes a les fissures, però vaja en conjunt, una bonica via per passar dues horetes de tranquis. Adjunto topo de nova via que hem obert més a la dreta. El primer llarg és la òstia, diagonal vby montgros - Perles
És curiós el cas de Montrebei. El Gyphaetus Barbatus (trencalòs) anida a la part dreta (Serrat de la Corona) a on és molt poc habitual, per no dir mai, que algú hi escali. I just a sobre, hi han construït un magnífic mirador astronómic. Per arribar a aquest, doncs una pista que ja ha estat asfaltada. Molts més cotxes, molta més gent, més soroll... I evidentment molta més gent que va a escalar a Mby montgros - Escalada deportiva
itinerari ja començat fa força anys que conta amb roca cutre i líquen groc molt, molt lliscós.by montgros - Cadí, Serra del
Una de kutre a la Roca Verda i dues guapes a la Roca Grossa. A aquesta última accedirem des de Ansovell, pel Boscalt i el camí que porta al Cortal d'en Roig. A mig camí trencarem a la dreta (fites) pel mig del bosc i de camins de llenyataires fins a la pedrera que mena a la Roca Grossa i la canal del Mig. Es tracta de dues ascensions molt recomanables tant pel recorregut com per l'entorby montgros - Cadí, Serra del
Li he fet una "rentada de cara" a aquesta vieta, pel disfrute del personal. També es baixa molt bé per la feixa, a on s'ha desbrossat el camí.by montgros - Serra de Sant Joan
Osti quina llàstima que anéu a repetir vies amb l'espitador a sobre. Sempre hi ha recursos. No sé. Espero poder repetir-la i treure'ls però la marranada ja està feta. Suposo que us ho vau pensar i que les estàveu passant canutes. Però en el moment que surts del cotxe amb espits penjant de l'arnés ja vol dir algo. Preneu nota de les vostres experiències, bones o dolentes, analitzeu,by montgros - Pared de Aragón