El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Hola, Davant les diverses informacions que circulen (i que m'ha comentat un company) sobre la pretesa autoria de LA MAJORIA de les VIES EQUIPADES en la zona de Agulles-FRARES, i de cara a evitar MALENTESOS, voldria fer un aclariment al respecte. Sense ANIM de encetar cap polèmica (només es tracta de una info OBJECTIVA i no es tracta de cap opinió) DETALLO LES VIES QUE HE EQUIPAT i ascepor TRanki - Agulles
Tal i com ho descrius crec que anaveu correctes, L'artifo no és el tram més llarg de la tirada i que srecordi no anava de "exànding" sinó de puntes i claus petits, potser algun plom i gantxeig. A2+ rotllo PICAZO dels bons temps ( ara es graduaria molt pitjor t'ho asseguro... UN cop en la darerra peça hi ha una "aperteada" molt seriosa, millor que baixessiu, perquèpor TRanki - Pared de Aragón
Felicitats per la via..sens dubte... LA DOBLE CERO té dos llargs. Al primer la R eren burins SANS ( 3 o 4)...com que és un llarg curt i la R és en un tram llis sense masa sentit, te la saltes i vas fins la R2 on hi ha dos o tres burins també acceptables o fis i tot espits amb xapa prima de burí... units per una baga i amb MOSCATA VELL per baixar. Crec que el Boris va fer el primer encadene unipor TRanki - Sant Benet
Hola, Las vias buenas (pocas) son de un largo. Las mas largas estan en Sta Coloma-St Julià i son mas bien de 6 como mucho. Buenas vias en el CEMENTIRI de sta Coloma (hasta algun 7c+)... Hay UNA via genial en ENGOLASTERS..una fisura que se llama HAY CAFE ITARSE creo..otro 7c equipado i factible con cacharros...aparte de esto, y com ya hace calor..pilla el coche y tira para TRESPONTS 30 minutpor TRanki - Escalada deportiva
eI MARIETA, sI VOLS TIBAR hi ha el senyor dels Bordillos ( 6c+) i Baron rampante (7a+) a Vilanova. Si vols més aventura tens la pLACER DEL GESTO ( 6b expo però vas fent). La Chica del MARTINI té un 7b+ a bloc ( cal un frined petit-mig)..la resta esta de 6a i 6a+ equipat...més contínua hi ha la FASE TERMINAL( llargs seguits de 7è, tot equipat i no obligat), i el TEM;PLE DE HANNUMAN ( un vion depor TRanki - Escalada deportiva
Hola Havent provat diversos sistemes ( caient), diria que elq ue m'ha funcionat millor és el GRIGRI ( no modificat, potser per por...). No he provat el soloaid. A la LADY FANTASY el SOLOIST NO EM VA PARAR, sinó els nusos, tal i com diu en MIquel..la caiguda va ser enrrera per petar un gantxo. A la LEGEND el grigri va parar totalment una caiguda força llarga. Vaig relliscar al segonpor TRanki - Tossal de la Feixa
Stppper, Suposo que les persones es valoren per la seva COHERENCIA. Fes una llista de les vies que cadascú ha obert o equipat. Compta quantes tenen SIKA i cuantes contenen BOLTS...i treu concluisons.Jo et diria que evidentment el sika NO és el cami ( igual que els parabolts no?). Però no vaig per la vida CRIDANT contra el mateix. En QUATRE vies ( 1montgrony, 1Benasque, i 2 a MOntserrat)epor TRanki - Escalada Clásica
Ei Bulla... El que fa en Llassera no té res a veure amb l'esportiva... El sika en si és un element usat en equipaments ( des dels tensors a reforçar llastres o regletes)..però no per posar graons en un 8a o per enganxar topis en una paret llisa..( es que això no és ni esportiva!!!!!). Els MANRESANS usen el sika sempre que cal ;amb cap i no hi ha cap problema, les seves vies al senglpor TRanki - Escalada Clásica
Ostres Kala... Evi8dentment ( i més llegint l'encapçalament-normativa del fòrum) suposoq ue la majoria creiem que això és per passar l'¡estona, per donar i obtrenir infortmació tècnica ( no per publicar gestes) i per debatre i apendre sobre allò (que ens mola( que apart de piar-la si llegeixes entens altres punts de vista i moltes vegades -almenys a mi- se't moderen moltes ideespor TRanki - Escalada Clásica
hahah, Molt bona Kala...!!!!!!!!!!!!! JOer pobre Ferran...! De fet va "per temporades"..quan algun iaio ( n'hi ha de tots colors), perd roda aleshores sembla que se li acabi el temps i a base de accelerar fa el que està passant. La llastimna es que al final pillem tots i que a aquest ningú li hagi dit res durant l'any i mig que porta pujant CADA TARDA allà dalt...suposopor TRanki - Escalada Clásica
Ei Gerber, El que realment és LAMENTABLE es que tant sols tinguis el recurs d'atacar personalment a l'interlocutor davant la possibilitat de desarrollar un argument per expressar el que (SE SUPOSA) creus..tu mateix bou. De vegades tots fem errades, i és el normal. L''anormal és anar per la vida de perfecte, donant lliçons a la penya i imposant estils o maneres a gent quepor TRanki - Escalada Clásica
Gerber, Agraeixo els teus comentaris, clars i concisos, mostra del teu tarannà i valors. creia que un forum era per debatrre i no per piar la última lolada ( que a poc ens importa, la veritat..per això ja hi ha els blogs...) La teva capacitat de comprensió lectora també queda detallada en els mateixos, i suposo que es pot fer extensiva a la teva capacitat de reflexió i coherencia respecte apor TRanki - Escalada Clásica
iepa. Que quedi clar que he signat el manifest a St benet i que a AGULLES.ORG hi he enviat una carta en CONTRA de les vies del Llasera ! El que passa es que no critico l'US que es fa de les parets sinó l'ABUS. En quant a estils..el respecte NOMËS HA DE SER UNIDIRECCIONAL? LA postura que esxposeu és: !a mi em mola veure parets sense ferros, respecta els meus gustos!!!!. Per recpor TRanki - Escalada Clásica
NO és per res però us convido a repassar al fòrum FEEC la PUTA GUERRA que vaig haver de fer amb el TARRAGÓ per tal que no VOLATILITZÉS LITERALMENT la ANGLADA de l'AERI a parabolts cada 50 cms, mentre la penya es discutia per quatre bolts a les reunions de la Tempesat Nocturna...suposoq ue cadascú té prioritats. Almenys sembla que les dues vies s'han salvat. O NO M?'EXPLICO o NOpor TRanki - Escalada Clásica
PACA, Crec que confonem el vies ja escalades amb vies per obrir o equipar. escalar matxacant la RAMBLA seria igual a cosir el MIRALL a bolts..no et/ens confonguis. A tu ningú t'ha prohibit mai obrir una via de Ax en cap tapia esportiva ( que ho has fet i cap problema), mentre no trepitgis vies existents...si és molt simple!!!! Estem parlant de que l'esportiva s'ha de minimitzapor TRanki - Escalada Clásica
Ei Manaslu... No de les mateixes maneres però et diré el mateix que en partisà...i per experiència del que ell menciona..en la propia carn... Al Iosemnite ( no hi he estat) ya és txungo cagar-la amb el col.lega, però en principi "baixar-te" i tal és realtivament facil. Trobar.te enmig de una marró a la Pata, sense sentir res pel vent i amb les cordes volant amunt i avall, i ambpor TRanki - Escalada Clásica
Stopper, En el teu mateix argument no creus que et contradius? "El qui marca com una via s'ha d'escalar és qui la obre..si la vol obrir en solo es repeteix en solo...qui marca com s'obre una via é l'aperturista." Suposo que això NOMËS val per les vies que consideris com a DIGNES o no MEDIOCRES. en canvi qui es despenja i cus una paret a bolts...aquest NO ESTpor TRanki - Escalada Clásica
Ei Stopper L'unic que defenso a ultrança és certa lògica a l'hora de imposar a la penya certes coses. De gustos i de paranoies n'hi de tots colors i elq ue cal es que la gent es deixi d'òsties i aprengui a conviure, i més en un espai tant limitat com les parets. A partir d'aqui que cadascú escali com vulgui. Si la aptretada vé dels paraboleros, doncs se'ls ppor TRanki - Escalada Clásica
Bullaroles... L'esquema que presentes era vàlid quan NOMËS hi havia un estil d'escalada. La paraula ESCOLA era valida quan la penya anava a fer burilades al Figaró o a Savassona. Avui en dia la escalada esportiva és una disciplina APART de la escalada clàssica, amb normes, ètica i objectius totalment diferents. el concepte de ROTPUNKTS aplicat a la escalada clàssica pot dur al CLEpor TRanki - Escalada Clásica
hehehehe... queda clarq ue segur que ja fa anys que aquestes vies s'escalaven Salut!por TRanki - Roc dels Isards
Paca: evidentment que la escalada no només és el grau...simplement es tractava de una afirmació en que tu siq ue AFIRMAVES que l'escalada sense patir no és escalada..igual que en Bullarolas diuq ue l'Espoortiva és un simple entrenament..o igualq ue hi ha altres que diuyen que TOIT ha de ser segur i tal. Crec que tanta intransigència és l'arrel de tot el conflicte. El que cal és FERpor TRanki - Escalada Clásica
Hola Montse, A pesar que vam enviar una CARTA a DESNIVEL mai es va esmenar l'Error. Aquesta via la vam escalar ja el 1989, li vam posar AKELARRE PRIMAVERAL ( Joan i Oriol Abril 1989). Igual que la Avalon la vam escalar el 90 ( li vam posar "Visa per la Patagonia")...en aquesta darerra un cop superat el bastió inferior vam sortir de nou per la AKELARRE o EDELWEISS I tot ipor TRanki - Roc dels Isards
Gran claredat i sinceritat en les opinions de l'Ignasi. NIngú pensa en la sobresaturacio ( encreuament de vies i tal), a Montrebei?...hehehehe! PACA, hi ha qui et poodria dir..SIN GRADO NO HAY ESCALADA..i quedar-se tant panxacontent..però no..l'escalada és una cosa de ILUSIÓ i AUTOSUPERACIO...AUTOI ja qui es supera fent A4 sobre un 6b..hi ha qui es supera fent 6b protegit amb boltpor TRanki - Escalada Clásica
pos posats a escollir ..si kalamontse..els PIRATS SOUND S es el que mola més d eles opcions a escollir no?por TRanki - Escalada Clásica
Marsi DE VERITAT, NI MOLT MENYS era un comemntari despectiu...després d'haver.lo penjat he recordat que hi havia el post al Blog de Blogs del K. i l'he rellegit...deu n'hi dó. No em malinterpretis siusplau. Segueixo el teu blog sovint i no havia lligat caps. Aquesta via la vaig fer diiverses vegades, i al final en lliure..duiem claus i la veritat es que caure sobre el darerrpor TRanki - Escalada Clásica
Molt interessant K... El problema es que aquests conceptes, ja posats a extrapolar, portats endavant, impliquen la DIVISIÖ de PODERS ( legislatiu, judicial i executiu), i una llei magna debatuda i aprovada per majories..això aplicat a l'escalada potser seria una mica complicat. Tantmateix el fons del teu missatge molt encertat. El problema és que es tracta de un col.lectiu que en moltpor TRanki - Escalada Clásica
Bullarolas OBJECTIU no vol dir des del TEU PUNT DE VISTA..heheheh! et demanava un resum OBJECTIU,...tantmateix elq ue comentes és el que es va dir..certament...la subjectivitat prové de la OPINIÓ que hi afegeixes oq ue segurament hi afegeixen els manifestants en el debat. En K. té un post on fa referencia als fets que passen a kenya..i realment me n'adono que té certa raó...de fet és upor TRanki - Escalada Clásica
Joer ... Jo faig esportiva, Artifo, classica, bloc i psicobloc...no sabia que només escalava de veritat quan feia clàssica...encara que cada finde surto a fer roca ( li direm així ara)... des del fa temps que no escalo..només entreno... Fins ara pensava que estava practicant disciplines DIFERENTS que compartien terreny..i creia que el que es tractava es que en CADA MOMENT seguís les etiquespor TRanki - Escalada Clásica
Ei Bullarolas... Hi va haver algun document o acta que poguem consultar sobre les conclussions de la reunió? MOlaria una crònica de QUE s'hi va dir... I sigues OBJECTIU!!! Va venir en LLAssera?por TRanki - Escalada Clásica