El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Ok, Que consti que la via no é guarra ni res per l'estil!De fet es disfruta, però anàvem amb una idea que no era la real... salutpor TRanki - Roca Regina
Hola No és cap pasada en quant a bellesa, però és interessant.Tens una ressenya de puta mare a aquesta mateixa web... Bàsicament et diria que fas una mica tard si vols posar-te ara a REgina és una passada per la calor, millor qualsevol altra època! Tema també a tenir en compte és arribar, carregat amb petate i tal i tal, a peu de via, per la feixa...vés amb compte o entra per baix, per algpor TRanki - Roca Regina
Ostres, Vaig veure una pre ressenya, amb 2 llargs de 7c..es veia molt guapa! La resta de llargs quins graus tenen? Quin és el grau obligat ( + o -)? Es pot escalar amb corda simple de 70 o cal dur una altra per rapel.lar? A provarlaaaaaaaaaaaa!por TRanki - Pilar del Segre
JOer, a la GUia nova del pedra li donen 6a+ i 6a..heheheh! Lluis, en qualsevol cas pensa que en Robbins i l'Anglada no van fer VIIa, es pot fer trampejant...por TRanki - Agulles
Hola LLuis, En quant a la comparativa que demanes crec que en Ordre, les dificultats serien: Montfort ( 6a+ o 6b) pas burro de A1+( no et sabria dir què surt en lliure...6c o 6c+ potser, és molt rabios i anava fred, em va sortir de segon però fent moltíssima força... i els empotraments a dalt Cade Agulles ( 6b+). ës tontot i has de anar en compte en no fer la bandera... Anglada Robbins (6por TRanki - Agulles
Ei Aspavil Degut a TANTA argumentació, i a TAN VARIADA, al final hi ha un embull que fa que molta gent tregui conclusions equivocades. a) "Reequipament" és DIFERENT a SOBREEQUIPAMENT o EQUIPAMENT diferent ( quantitat-distancies i tipus d'anclatge) del que hi havia. Cal RESTAURAR els anclatges originals amb peces situades al mateix lloc i de una qualitat semblant ( canviar unapor TRanki - Escalada Clásica
Hola, La via estava TOTA equipada amb burils sans ( amb algun alien i micro igual apropes algun tram, però es feia amb cintes) No sé si em sona que posteriorment l'hagin reequipat, però no t'ho puc assegurar. ës una via força interessant i apurable (excepte el bombo del segon o tercer llarg la vam anar fent en lliure...). Sento no tenir info actualitzada Salutpor TRanki - Montgrós
Hola, Per si de cas la versiuó d'en Joan pòrta a confusió. De cara a arribar al collet ENTRE LES BESSONES, has de passar per sota la Bessona INferior, el pas per darrere la Bessona Superior i rodejnat la Filigrana és molt més liós. EN qualsevol cas, des del refu d'agulles estem parlant de distancies molt curtes. respecte al TOUR agullòfil, millor de baixada, si et liues perpor TRanki - Agulles
Hola hi ha una guia, ja una mica desfassada de escalades a Chaminix que podeu comprar. HI havia també una guia del PIola( ja no es ven), conultable a la biblio de la ENSA, amb els sectors de més grau i "elevats". A Chamonix hi ha molts sectorets "familiars"de esportiva, precisamnent els que surten a la guia que et menciono, excepte GIETROZ ( que en realitat està JUST a lpor TRanki - Escalada deportiva
Hola Autopistes: Ja des de Tarragona o volts podeu anar per la NACIONAL, propera en tot moment a la Autopista, fins a BCN, i d'allí fins al Girona i Figueres. No pagareu els 90€, però igual perdeu molt de temps... DFes de LLeida a Girona hi ha l'EIX transversal, més rapid però potser feu volta En el camí ( de BCN en amunt), com a escola IMPORTANT que queda aprop ( 25 miunuts)por TRanki - Escalada deportiva
hehehehe! No sé si adduir-ho a que ets un desmemoriat o que ets un bou amb les guarradilles...a un colega li va petar un buril, i nosaltres hi vam passar "levitant" perquè feien por de veritat.... Guapa la via eh? Ja ho averiguaré...tampoc és qüestió de espantar a la parenta amb la reentré, ni de deixar-la sense lumbars...igual millor portar-la a la Camel no? Hehhehehe, de vpor TRanki - Pilar del Segre
Ei ferran, Com estàn els passos de Ae? el burils aguanten? S'ha restaurat? Em molaria fer-la...amb la Lila, però recordoq ue algun buril estàva de por... Salut!por TRanki - Pilar del Segre
Si són de 9º es permet insatal.lar una grua i trucar a la premsa... WILLOW , que és xaxondeooooo!por TRanki - Escalada Clásica
Joan, La via Paul Lalueza ja havia estat forçada molt abans del reequipament. Si t'hi fixes, a la guia de l'HITA de CARANORD, ja hi surten els graus en lliure ( al meu criteri una mica ajustats-em va semblar una mica més dur...no sé si pel iuiu dels burins on calia col.locar plaquetes...) Boa feina Willowpor TRanki - Diables
Paralelamente seria interesante el determinar si el DESEQUIPAMIENTO se hace una vez has ascendido la via o sin necesidad de haberla escalado... Igualmente seria curioso saber si se necesita certificado de repeticion sin el equipamineto nuevo, puesto que si no fuera así se trataria de un simple latrociniopor TRanki - Escalada Clásica
Ostia puta que guapo tiu!!! Que triomfeu bous, a muerte!!!! LA vegada que em va anar millor ( vaig fer el llarg dos cops seguits), vam dormir sota el 8a, el vam deixar muntat i al matí ja hi erem...però vaig primngar igualment al darerr... El XAvi Ruiz és una maquina!!! Si voleu estalviar ( l'Andrada va anar al FLASH), mola pujar en Ae, posar les cintes i marcar, i fotre-li direcpor TRanki - Escalada deportiva
iepa Ferrans! He trobat la manera d'accedir de NOU a les ressenyes que hi havia abans...no ho pio en public perquè no sé si vols que la gent hi entri..por TRanki - Web
joer ferran..que tonto que sóc...he tornat a piar exactament el mateix que posaves tu al link...que era una piada meva! gairebé idèntic...soc burro tio! hehhe amb el temps el grau obligat ha "incrementat" de 6c+ a 7a+...serà que em faig vell...hehehe! Salut i sortpor TRanki - Escalada deportiva
Hola Gil, Aquesta via té diversos trams claus El prmer llarg t'agafa un xic fred, però excepte un tram al primer terç, molt vertical, és agraït i un dels més bells de Montserrat. 7b o 7b+, bon canto i alguns burins cutres i plom entre patabolts i spìts. El segon llarg té un tram dret de 7a i la resta més facil...bons parabolts a l'inici i algun buril a la resta amb bolts intermpor TRanki - Escalada deportiva
iepa que l'he cagat...hevia mirat massa rapid. elq ue trobava a faltar ho tenbia davant de la cara...com aquell bidit salvador que només apareix just quan ja t'han pillat de la corda...casumdena! RES TU, de puta mare! benvingut de nou i a refrescar el blog!por TRanki - Web
Ei pureta Seré breu En la vida NO ES POT FER EL QUE ET DONA LA GANA, ni tant sols tu o el Tarragó... Però be,com deia en Perich ( que en sap molt més que el PACA): Un optimista es el que cree que todo tiene arreglo. Un pesimista es el que piensa lo mismo, pero sabe que nadie va a intentarlo. Salut i gracies per l'opinió, que avui són per partir-se!por TRanki - Escalada Clásica
Iepa, Xavi això de " a muerte" ho deus aplicar amb un bolt de 12mm al melic no? O potser és per allò de "mandinga a muerte!!"?? No sé quina mania teniu alguns de barrejar sexualitat i escalada...però bé, cadascú sabrà que li manca i què li agrada... Igualment, és curiós que un friki com em considero, defensi burils, i algú que s'apoda " amuerte" aboguipor TRanki - Escalada Clásica
En DAvid ha respost a la nostra proposta. Queden postposades les obres de reequipament de cara a que abans de iniciar-se es pugui debatre la manera com fer-les. En principi abans de començar ens pòsariem en contacte per tal de debatres si cal fer-ho, i com fer-ho. Moltes gracies pel suport i al JordiA0 per treure el tema. Salut i roca Oriolpor TRanki - Escalada Clásica
Gerber: NO CREC QUE AQUEST SIGUI UN DEBAT per saber qui és més trampós i si es col.loca UN o DEU parabolts, o UN o DEU ESPITS... PERSONALMENT estic COMPLETAMENT d'ACORD amb tu, Les vies com la ANGLADA no es reequipen, simplement es van solucionant amb les ascencions quan hi ha un incident. Aquest punt l'he destacat en moltes de les intervencions. La proposta de en David ( REEQUpor TRanki - Escalada Clásica
Disculpeu, Una via no mor, com no ha mort l'Anglada al llarg de 47 anys. Ja s'han trencat anclatrges i s'han anat renovant per party dels mateixos ascencionistes. Darrerament s'ha repetit més la ANGLADA que no pas la GESAM. Espero que l'altruisme dels reequipadors es focalitzi molt més en itineraris actualment INESCALABLES pel rsic de que les mateixes reunions rebenpor TRanki - Escalada Clásica
JordiK He penjat la resposta a la teva opinió ( semblant a la de victor), al fòrum de la FEEC. La base de una reequipament com elk que tu dius, és il.lògica, donatque SI QUE MODIFIQUES la via. La Contraproposta ( que no es basa en una opinió, donat que personalment OPINO que una via no s'ha de reequipar), el que pretén és REALMENT millorar la seguratet dels anclatges, minimitzant l&por TRanki - Escalada Clásica
JordiK He penjat la resposta a la teva opinió ( semblant a la de victor), al fòrum de la FEEC. La base de una reequipament com elk que tu dius, és il.lògica, donatque SI QUE MODIFIQUES la via. La Contraproposta ( que no es basa en una opinió, donat que personalment OPINO que una via no s'ha de reequipar), el que pretén és REALMENT millorar la seguratet dels anclatges, minimitzant l&por TRanki - Escalada Clásica
Ei gent. Publico la proposta remesa a en Tarragó ( la del Mail..bé n'hem enviat dos i ni tant sols ha respost). Disculpeu la parrafada, ho faig per deixar.ne constancia. DUES PUNTUALITZACIONS A COMENTARIS. *CAS, l'Anglada no és una via de artificial de dificultat, però sí de compromís des del seu orígen. 45 mts a rivets es van posar expressament, de la mateixa manera que nopor TRanki - Escalada Clásica
Ei JD.! L'anglada cerdà és una via d'artifo...reequipar-la ja és en sí una mica incoherent. Partint de que NO S'HA RESTAURAT en 47 anys, crec que el fet de restaurar-la COM A MÍNIM ja li dóna 47 anys de marge...és poc??? Evidentment que és més facil posar un bolt de 8 mm...tant com restaurar una paret amb maó enlloc de pedra picada a mà...la diferència és que de la manerapor TRanki - Escalada Clásica
Hem enviat la proposta de restauració a en David Estem a l'espera de la seva resposta de cara a iniciar o no el procés de debat de com quedaria tot plegat. Gracies pels mails i suport. Podeu seguir opinant i argumentant donatq ue qualsevol idea amb lògica, respecte i coherència serà benvinguda. oriolpor TRanki - Escalada Clásica