El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Este verano hicimos una visita en la zona y vimos las DOS lineas lógicas y visibles de la pared, a primera vista. Curiosamente una cordada, creyendo estar en la Narayan, habia escalado lo cque creoi és el primer largo de la Haus A la IZQUIERDA de la pared, hay una "x" que marca una linea de fisuras por las que un clásico indudablemente marcaria un trazado. Comentado con gente que laby TRanki - Escalada deportiva
Ei Xevi... No comparem el General ( no capità) Moragues, a en Bush, sinó l'actitud del Capìtà Moragues a les "guerres preventives" del Bush ( una via equipada per dalt no significa que hi hagi taladros de destrucció massiva apunt de rebentar el pilar! Em sembla que estàs exagerant en que El Pilar del segre és una de les "poques" escoles de artificial del país. Toby TRanki - Pilar del Segre
Hala PACA, Una decisió és una decisió, i l'has pres. Tant de bo tothom fos capaç de fer-ho quan cal, tot i que crec que l'amor a la pedra és quelcom que no es pot oblidar i tu n'has donat molt ( a la teva manera però això ho fa tothom no? que collons, el que importa és estimar, no odiar o envejar...). Personalment lamento la teva postura doncs els reptes que deixes creia queby TRanki - Escalada Artificial
Hola Piju. Moltes felicitats per la repetició..., jo el PACA no sé com s'ho fa ( mai li he fet una primera repetició), però si voleu una birra quedem als Brucs i la teniu pagada ( una i més si cal...). Respecte al grau...no sé, com veus cadascú posa el seu...a mi el que em va costar més va ser la sortida del desplomet del LL4, que sí que té canto al desplom però (no sé si m'ho vaiby TRanki - Escalada Clásica
Hola Malako Mi compañera tiene familia en Vicenza, en los predolomitas, y allí hay muy buenas zonas ( la region se llama el Venetto:-Milan-Verona-Vicenza-). En Dolomitas y los valles que conforman la cadena tambien hay muy buenas zonas (está ya mas en los valles de ARCO, i Trento... ( mira la versión en italiano) Esta es una pàgina con croquis de todo el mundo, en la página que te apby TRanki - Escalada deportiva
Hola gent, Com havia comentat en la primera piada, no vam fer el final de la darrera tirada i la darrera, i vam sortir per la CADE, donada la precarietat del terreny... Cotacions, estil o si és possible a vista..bé això depèn del nivell de cadascú no? Jo no seria tant determinatiu. En qualsevol cas els comentaris van deixant idees de com és la via... UNA CURIOSITAT: En el tram inicial deby TRanki - Frares Encantats
Hola, sobre el tema que la coneixo..no sé, simpement he sigut tan burro de pujar-hi vuit vegades, i prou.. SI DEIXES L'EMAIL ET PASSO LES RESSENYES DE LA DIRECTA I LA TERRITORIO Sobre la Directa...és de les millors o la millor, a nivell mig. Està semiequipada amb claus, cal dur friends i micros, algun tascó i si dueu una v, un p, i una u curta reforçareu reunions o fareu amb claus dueby TRanki - Maladeta, la
Hoa Juan Antes del Margalida, a lo largo de la Salenques, hay varios vivacs, aunque no mejores de los que hay en el collado o en el riñon antes del inicio de la crets. Un buen plan es salir temoprano el sábado para llegar temprano al inicio i así pillar alguno de los buenos vivacs que hay, justo antes de la arista i a la derecha del collado( en este sitio que se lama "el riñón"...by TRanki - Salenques
Jordi, No sé si et va arribar el mail de la Maladeta. Ja me'n diràs quelcom Salutby TRanki - Ecos
Ferran, Passa'm el teu telef. per mail i si no és aquest ( em sembla difícil), mirem de quedar, tant pel tema Picazo com pel tema Narayan... Respete a la PIcazo aspiro a pujar-la, de moment, i mirar que hi ha, o si fos possible pujar en lliure per algun lloc del pany central. Respece a la Narayan anem a mirar.by TRanki - Pollegó Inferior
Ei!!! Quan em referia a la Naturaleza Salvaje m'havia equivocat, estava relatant l'equipament i dificultat de la Ley del Guerrero(amb els passo a bloc del sostre). Ho sento, demano disculpes...by TRanki - Riglos
Moltes gracies, Salut i a tibarby TRanki - Pollegó Inferior
Hola Burins ( crec recordar que algun era doble, spits amb xapa de buril o anelles antigues i ponts de roca o algun clau amb baga..ojo amb la roca, en alguns llocs fa una mica d'angunia. No sé si s'ha reequipat, et parlo de fa un quants anys. L'unic llarg que està milor equipat és un sostre ( ens va semblar VIIa+/b), amb els seguros aprop...la resta obliga bastant tot i que nby TRanki - Riglos
Hola penys Personalment ( és una opinió) una de les línies més osades i espectaculars de la PARET ( i de Montserrat) és la Anglada-Cerdà. El dia que algú tingui collons ( la resta de tirades ja estàn encadenades) de fer la burilada en lliure i de primer estarà fet un dels passos més grans de l'escalada en aquesta paret...a veure qui s'hi anima perquè en realitat la tirada no deu supeby TRanki - Aeri
Hola penya, M'agradaria anar a fer aquesta via i apart de la ressenya no trobo referències d'ascencions on es comenti com està el tema. La via la pinten com completament desequipada, també les reunions??? M'agradaria saber també si s'ha intentat fer-hi res en lliure. He fet la Vargas i la patejada amb la feralla val la pena, espero que la AGP sigui encara millor.by TRanki - Pollegó Inferior
Hola, Com una opció més "esportiva" i totalment equipada, es poden fer els tres primers llargs de la Trollryggen, encara que el primer marquí 6b+, és més fàcil que el 6a+ d'entrada de la David aparicio ( com a exemple). Amb aquests tres llargs de la TRoll i els de dalt de la David, es fan 260 mts de 6a/b a pinyon i molt equipats...vaja, per disfrutar desenes de moviments moltby TRanki - Aeri
La omissió de totes les accions necessaries per fer una d'aquestes vies en lliure no implica que es menteixi. Per fer aquestes vies la penya d'allà topropeja, rapel.la,prova, toca, neteja, en casos reequipa trams amb alguna xapa, SIKA llastres en una variant ( ojo no es diu que sigui la ruta original...)... En una projecció no s'acostuma a dir allò que ha anat malament o queby TRanki - Escalada Clásica
Ostres Willow si que tornem inquisidors del yanki no? Obrir una via suposo que a tothom li fa il.lusió (alguns fins i tot pien repeticions i tal)...i el qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra...no? Obrir aquestes vies i d'aquest pal tampoc no és res del tot normalitzat a MOntserrat ( molaria, però no...). Crec que aquí al forum el que JUGA es és la il.lusió, la passióby TRanki - Ecos
Pues Jose, creo que estoy de acuerdo. Personalemnte incluso hacer carreras por ese pedazo roca lo veo un poco absurdo....y allí és habitual... Cada uno tiene su manera de ver la movida...lo que se tiene que mirra de hacer es que lo que hagas tu no putee al resto. Meter sika en una laja para que no se pete me parece un poco absurdo en una via de 800 mts...esepcialmente si lo haces para poderby TRanki - Escalada Clásica
Holas, Tres anècdotes més sobre el tema.... En "Haus" va arrencar de la repisa i fins el clau, o més amunt, va obrir la tirada sense assegurar-se...(explicat per ell mateix). (Diuen que) En Pokorski i en Cerdà, l'un primer perquè l'altre havia fet tard, i l'altre després, veient que el primer havia passat d'ell, sembla que van pujar "en solo", totby TRanki - Sant Benet
Hola, Suposo que el recurs que dius ( cordino, estil Anglada aeri) és el més usat. En casos semblants s'usen tascons de cable prims i "rivet Hangers-el cable sol. El tema està en que la xapa petada permeti "escanyar" el burí, com a cas "extrem" es pot ganxejar sobre la xapa...mira d'usar un ganxo de punta plana, no afilada, que s'assenta pitjor...o amby TRanki - Técnica, equipo y material
Hola, suposo que ja hi haureu pujat, serveixi doncs la info per al respectable: L'entrada per al LLuis Creus és la més ràpida, especialment després de la gran pluja, està més neta ( destrossada). Ll1 i LL2 o Ll3: Tirades a tope de corda, per canal herbosa-pedra, algun pas de 3+. Ll3: Canaleta, a partir de la meitat es posa dret i hi ha algun burí. Al tram més dret hi ha claus vellsby TRanki - Diables
Hola Markus, Nosaltres pujem una colla a l'agost, ja hi vam anar l'any passat i cap problema. Si pujes a l'Abadias procura que a més de simpàtic el colega tingui una bona esquena per pujar l'aprox carregat amb material per uns quants dies ( la part més agobiant de l'aventura). Pel que fa a l'estada nosaltres ens plantem allà dalt i procurem fer algunes vieteby TRanki - Maladeta, la
Hola Piju, Jo ja he començat a buscar company per ECOS, el que mola de la vostra es que està a l'ombreta i tenim tot l'estiu per correr a fer-la, mentre que la nostra està a plè sol ( a no ser que hi vagis molt cap al tard o a primera hora del matí). En quant a excursions ...bueno...deu n'hi do, 8 mts...ja apretarem el culet i ens inventarem un mantra per tal que no peti cap pby TRanki - Ecos
Epa, Felicitats per la via es veu una passada es nota que l'"esportiva" comença a donar fruits, i felicitats per les explicacions de la ressenya ( descens pràctic per no haver d'arrossegar motxilla o wambes). Quan dieu "allunyen" és per passar por o per fer-se mal? Salut i a tibar!by TRanki - Ecos
David, dissabte marxem a Chamonix, a fer l'activitat que et diu el peudegat, escriu-li un email, queda una plaça...de fet anem a fer el Tacul i el Montblanc amb taula i guia, i ja està tot muntat. Marxem el 30 i tornem el 4. ja diràs!by TRanki - Esquí de montaña
Robert, La Necronimicón va ser la meva primera via de Vºde primer, als anys 80, , i precisament hi vam anar pel seu bon equipament! Fins i tot et diria que el darrer buril, abans de la reunió, costava de xapar i per la esquerra era menys obligat...amb el qual ens el vam saltar ( locuras de juventud!). En qualsevol cas dir que en altres èpoques l'equipament era merament de "protecby TRanki - Roca dels Arcs
calla calla que les iemes em suen cada vegada qyue entro al foro...collons...merda de feina tot el puto dia aquí...amb el cap als nuvols...grrrrrrrrrrr!!! ¿Els reposets del llarg de 7a+ que dius..es veritat...i sort..perquèe ls trams són curiosos...a mi també em va fer molta gracia l'entrada a la reunió ( al diedre romet que hi ha abans se m'acabava la bateria i vaig enrar a la repisby TRanki - Diables
Vaya! De fet vam flipar, el tio sol, amb el petate,... arrossegant-lo per la canal de la lluis Creus ( no tenia les cordes ni els parabolst aleshores...)!!! buffff!! Al principi vam quedar-nos glaçats en veure la caiguda, després vam parlar alm ell quatre paraules per si volia ajut i va dirq ue no calia i va decidir baixar avall...simplemet ens va demanar que anessim en compte de no fotrby TRanki - Can Jorba
Hola Gerber, Maca via no? Aquest canto que dius, per on para? Aquest llarg em va semblar MOLT txungo, amb un pas a bloc rotllo St Benet. El vam encadenar pillant amb esquerra un invertit al final de la fissura ( hi havia un cap d’universal com a seguro en el pas), i llençant cap a uns trencats bons a dalt a la dreta... El primer del diedre què et va semblar? Nosaltres li vam donar 7by TRanki - Diables