El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Hola A la Cerdanya, però a la part catalana, hi ha COMA ORIOLA. Són unes 10-15 vies de Vº a 8a, aprop de la Masella. Sector friki ressenyat a ressenya.net a : Vies "guapilles", més aviat explossives i amb passos tècnics. El tema guapo es que hi ha gairebé totes les dificultats per anar-hi en colla. Encara s'hi pot escalar tot iq ue és zona a l'ombra...by TRanki - Escalada deportiva
Joer Tati, sou l'òstia... MOlt bones vies, molt bona info i molt bon rotllo...a veure si cundeix. Per a aquells que es quedin amb l'info d'aquí afegeixo uns comentaris La tríada de l¡'esquerra de tot...incrïble.. 1a: 7b+, algun pas durillo 2a:7b+ de pila pilera...molt increïble..linia al.lucinant 3a: El 7c que comenta el Tati...arribada a R amb "aire" sotby TRanki - Escalada deportiva
Hola a tothom, HEm estat escalant alguns matins pel VErmell, actualment la paret de l'esquerra és un sector molt visitat i compta amb vies molt bones desde Vº a 7c o 7c+. Voldria fer un post al BLOG, amb fotos i ressenyes, però em falla una mica de iNFO...us agraïria NOM de la via i grau "consolidat" Les ressenyes de ONACLIMB estàn bastant actualitzades, però hi manquen unby TRanki - Escalada deportiva
Increïble... Jo proposaria una investigació CONCISA de tot el material ORIGINAL que hi ha a cada via, de cara a que cada restauració/reequipament sigui fet de manera consensuada. Entre la VIA ORIGINAL i els seu estat actual SEMPRE hi ha canvis...nous pitons, bagues noves, forats dilatats en clavar i desclavar...i sobretot...el MORRO de la apertura, i la seva incertesa, no existeix en el casby TRanki - Escalada Clásica
JOre PGB, ets un crack... Molt bones les de sta Blocona, i les de st Julià de puta mare ( hi´he estat un parell de cops i és un lloc bastant misteriós...fa MOLTS anys crec que li deien SALVENBLEAU, i hi havia alguna via amb spits emn totxos molt estranys... A blocaaaaaaar!by TRanki - Escalada deportiva
Tati, Sou uns bous. No entenc la vita que teniu per equipar allà on sembla que no hi surti res.. Felicitats tio...by TRanki - Escalada deportiva
Hola, Degut a temes "familiars" pressuposo que en els propers mesos hauré de dedicar-me al bloc i m'agradaria saber sobre aquesta disciplina algun tema que potser algú domina: ¿Com es gradua ? . Ja m'ho imagino, però m'agradaria trobar algunes referències "consensuades" a CAN BOQUET o altres de cara a poder saber quèe estic escalant...més que estiguin consby TRanki - Escalada deportiva
Hola Foroman... JA fa temps vam encetar un projecte "utòpic" però visionari, sobre les vies de MOntserrat. es tractava de fer un DIRECTORI amb zones, i CADASCUNA DE LES AGULLES, de cara a tenir INVENTARIADES totes les roques, amb un sitema de localització per nom, tipus guia metropolitana. A partir d'aquí, en cada agulla es podrien "pujar" noves vies i ressenyes,by TRanki - Web
OSTRES TATI... EL sostre més que un angle de 45º ( paret sostre), fa una "v " invertida. Els spits estan MOLT ALLUNYATS, i en laparte de baix estanb fets pols. La part inferior és de placa i la superior podria acceptar CEBES o frineds grans...jo vaig passar-hi amb MOLTA ANGUNIA, i tot iq ue anava cregut que era 7a+...no vaig veure massa clar res de res...no vaig acabar la via...baixaby TRanki - Escalada deportiva
Guai Tati... LA via de l'ALsina ( segons la guia), és el sostre fissurat..quina angunia... La que dius nova del Kim, a la dreta, la vam anar fent de xapa a xapa...molt dura com dius, també la variant d'entrada del Kim a la del Edu..dels 7b's i 7b+ a la esquerra no en saba res..potser no les vam veure bé... En CATX té un blog podeu preguntar-li a veure que tal! Salut iby TRanki - Escalada deportiva
Guai Tati... LA via de l'ALsina ( segons la guia), és el sostre fissurat..quina angunia... La que dius nova del Kim, a la dreta, la vam anar fent de xapa a xapa...molt dura com dius, també la variant d'entrada del Kim a la del Edu..dels 7b's i 7b+ a la esquerra no en saba res..potser no les vam veure bé... En CATX té un blog podeu preguntar-li a veure que tal! Salut iby TRanki - Escalada deportiva
Hola Joan... Sí..realment vam veure vies i peus de via..i preses poc "usades", les vam fer totes excepte la de l'Edu i la de l'Alsina ( provada en Toprope, fa por i calen frinds grans Salutby TRanki - Escalada deportiva
Hola Gent, VAm estar escalant diverses vegades allà dalt amb en MALUTA. LA zona té possibiliats de equipament i REEQUIPAMENT, i realment de cara a l'estiu i com a opcióper no sortir del sector del pedra ( mal dia, o cansats de una via llarga), és una bona opció. El grau és durillo i algun tram OCASIONAL (ocasional!) de rova , és cutre o té polsim. Les ressenyes del Jover i el DAlby TRanki - Escalada deportiva
Com també diria en MORODO: Es muy fácil pasar por una situación Y difícil aprender de ella... Penso que aquest fet pot obeïr a dos factors: LA "dificultat" aparent de pujar una ressenya o inexistència d'una base de dades OBERTA de cara a participar en ella L'inmens EGOÏSME i CULTURA DE LA INMEDIATESA que impregna definitivament la nostra activitat, com un reflexeby TRanki - Web
Joer, Estem amb el tema de sempre. reequipar = substituir anclatges vells per nous i iguals El que tu dius és sobreequipar o posar anclatges on no n'hi havioa..i el que cal es treure'ls...by TRanki - Escalada Clásica
Hola Artifoman Aunque el significadoi de la palabra "artifo" sea el de una via donde no se escale en libre, decirte que en realidad el ARTIFO és actualmente una disciplina de la escalada basada más bien en la colocacion de piezas y superacion de dificultades TAMBIEN de la manera lo más límpia posible... Igual que hubo una revolución en el libre en los años 70, en el artificial tamby TRanki - Escalada Artificial
Epa Pere Moltes gracies i felicitats per la bona feina! Les dues vegades que vaig intentar el segon llarg l'únic que vaig fer va ser arrencar crostes... Saluuutby TRanki - Patriarques
Hola Pere Vaig intentar fa temps aquesta via, i em molaria saber quins graus surten per fer-la en lliure, especialment el segon llarg... Poster que estigui en un error, però em vaig trobar que aquest segon llarg, apart de difícil, era d'una roca arenosa i crostosa, el que em va destrempar força...¿Pots ser que estigui confonent la Manyos amb la Cobo Pamplona??? Ll1: Fissura 6a+, pitby TRanki - Patriarques
Toni No te quedes en las expresiones ( que para mi, igualmente, són lo de menos), sinó en el mensaje, la provocación, el elitismo, i el estilo. Tampoco sabemos PORQUÉ lo dice, ni si responde a un pique del cual no sabemos nada...pero realmente me parece fuera de lugar... Salutby TRanki - Petit Dru
Rakel, Realment és per pensar-hi...tant amb aquesta problema com amb les nostres actituds de cada dia... El problema és doble: L'actitud dels visitants La quantitat de vistants A l'hora de establir un IMPOST (o TAXA si volem ser correctes), directes, sobre un consum, el que es fa és augmentar el preu del bé per tal de situar la seva corba de demanda en la part més elevada,by TRanki - Alpinismo
Jordi, Potser que entenguis que l'ALPINISME i l'escalada és un exercici extrem de llibertat on cadascú escull el compromís, (un compromís que va desde el nul a l'arriscar la vida sense gaires possibilitats de sortir-se'n...). A partir d'aquí igual entens que pujar d'una manera o altra forma part d'aquesta llibertat, i fins i tot no pujar... Potser alby TRanki - Petit Dru
Truc de la CADE. LLarg de 7a+: Xorreres genials, atlètiques, placa amb pas burrot, forats guapos i entrada a reunió després de un diedre arrodonit. es fa en Ae de parabolts excepte el pas dur de baix on hi havia un universal crec.. Llarg 7c: Buffff, més desequipat, amb uns parabolts al mig, algun buril i dos claus a caldo en el pas dur. Es tracat de una fissura diagonal, molt vertical, unby TRanki - Diables
Joer...aquesdt tram surt 7c+. Un colega em deia que tenia bastant de color. Crec que estem parlant de la tirada que surt de una sabina, puja per un diedre ( Ae) amb forats rotllo xincarró, i antigament anava a l'esquerra en bavaresa ( A2/v+), atacava una placa desplomvertical de plans de Ae i algun falcat, i acabava en una llastra de v+ que fa reunió en una repisa...¿Té parabolts? Oby TRanki - Diables
Hola Aquesta línia de parabolts hja fa molt i molt de temps que hi és ( no la corda), i ja havia confós a laguna cordada...crec fins i tot que en el llibre de l'hita hi surt algun comentari... LA ocean Banyoles...quin pati... I el projecte, suposoq ue sortirà per una o per l'altra no? Saluuutby TRanki - Frares Encantats
Hola Piju. Es veu que la del tarragó en aquest llarg hi ha DUES OPCIONS, ambdues són seves. Va sortir una ressenya publicada en un Vertex, ja fa temps... Respecte al buril-spit del aCòsmica, el company va sortir gantxejant, i en lliure era un pas de 6c o així ( de segon)...el Kim i el Morano havien apurat el llarg i sortia 7b... El que molaria reequipar és el llarg d'Ae/A2, abansby TRanki - Diables
Hola "Foroman" El Fòrum de Caranorte em sembla un dels més actius i millors del "mercat"...la divisió per "discipines" és bastant útil, en qualsevol cas ( si fos possible) dividir per Zones en cada disciplina ( pe. ex: Esportiva>Montserrat), o a l'inversa...En qualsevol cas la "simplicitat " de vegades és millor, donat que si has de fer un apartaby TRanki - Web
...segur Piju... En quant a diàleg, i fins i tot "critica" airada, es lògic...més si estem en un món on els gustos són tant diversos que es impossible acontentar a tothom...però crec que les paraules a la majoria ja ens afecten ben poc i realment seria contradictori a aquests principis no poder opinar no? Em referia als ACTES, fruit d'aquest debat En quant a possibilitatsby TRanki - Opinión
Hola Crec que amb dos axiomes simples i ACCEPATABLES PER TOTHOM es poden resoldre la majoria de discussions. *CAL RESPECTE: En referència a "trepitjar " vies dels altres...crec que tots estem d'acord que es una falta de ètica i de respecte...espero que cadascú s'ho apliqui amb coherència.... *CAL RESPECTE A LA LLIBERTAT DE CADASCÚ: En referencia a "obrir"by TRanki - Opinión
Hola "Eterno" Jo recordo la canal sense cordes...però abans de estar "arrassada" per la riuada. També recordo el artifo de la cova...al.lucinant...de fet vam trobar alguns cordinos "petrificats"..igual que a la cova de dalt. Recordo també fer una reunió en un "ninxol" ( literalment!) enmig de una tirada després de la cova, al diedre. El diedre eby TRanki - Diables
Hola Gustav Em molari atreure el cap er aquí on dus, o almenys obtenirt-ne un xic de info. Estic buscant algun lloc que no sigui mallorca ( tema pasta, temps, etc), de cara a provar de què va això. 3 mts de fons? Buf...no és massa...a GArraf ho vam provar ( sota la Falconeta), i no hi havia m´ñes de dos metres...per parar una caiguda de 4 o 5 mtes no hi ha problema..però a la que et passesby TRanki - Boulder y psicobloc