El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Joer Trank, que amb això de "viejo samurai" se'm destrempa la catana!!! ... i encara hem de donar molta guerra!!! ;O Això de les homologacions depende del Kristal con que se mire, no? .. només espero que el dia que s'inventin un ministeri d'esports creïn una direcció general d'escalada i que al capdavant de tant lloable institució posin com a director general aby bullarolas - Can Jorba
Maluta, Desdicatòria desdicadíssima... i és que tota escola filosòfica necessita es seus exemples pràctics. Paca, M'hi apunto. Tot i que amb els estreps estic un pèl peix, ja t'aviso.by bullarolas - Can Jorba
Hola, Us adjunto la ressenya d'una nova via a la Miranda de Can Jorba. De fet es tracta d'una variant que empalma amb la segona R de l'Andreví. La via no compta amb cap expansió i tampoc calen els pitons, només els friends, els micros i els tascons. Escalada matollera amb roca acceptable. Utilitza un spit de l'Andreví al primer larg, en creuar-la. La resta, al gust del consby bullarolas - Can Jorba
Estava encantat de tenir els escadors per allà. Proposava ensenyar-nos la cova dels moros; ens regalava una caixa plena de palosantos que deia que es podrien perquè ja ningú se'ls menjava; t'explicava com les parets del "seu" poble queien a trossos sense que ell hi pogués fer res; t'ensenyava la foto de l'amo... Un personatge entranyable.by bullarolas - Pared de Aragón
Bous i esquelles, Aquesta carta és un primer pas per expressar públicament el nostre desacord amb l'informe de regulació extensiva i indefinida de l'escalada a moltes de les tàpies del Montsec. La idea és que com més gent millor, l'enviem a: conselerbaltasar@gencat.&by bullarolas - Naturaleza
Carta oberta a l'il·lustre Conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, i a la Directora General del Medi Natural, Sra. Maria Núria Buenaventura. Benvolguts, Els escric per mostrar-los la meva disconformitat amb l'exposat en l'informe Regulació de l'escalada a les serres de la comarca de la Noguera i Sud de l'Alt Urgell (Lleida). Proposta d'actuaciby bullarolas - Naturaleza
Joooooooooder... felicitatsby bullarolas - Serrat del Moro
Servida la polèmica, la polèmica de mai acabar, us proposo un decàleg del reequipador conscient que, humilment, penso que ens facilitaria la vida a tots, els que necessiten reequipar i els que hem de conviure amb els reequipaments volguem o no. El trobareu a (així, a més, us podeu entretenir amb un altre blog, i ja van 999.999.999...). Suposo que generarà debat. Espero que sigui en positiu. Aby bullarolas - Gorros
Què passa bous? un saludo a tothom. Ahir vam fer la Cade d'Agulles i em semblen encertats els teus comentaris Tranki. I encara diria més. Si algun lolo troba que el primer llarg es queda en 6a/6a+ jo flipo. A mi em va semblar, com a mínim 6b, igual que el començament de l'últim llarg. En canvi el sostret del segon llarg em va semblar força assequible i la fissura reina de la via... tby bullarolas - Agulles
Queda clar que davant de senyors com vostè, Sr. Jordi Pazos, les roques i la història de l'escalada queden absolutament desprotegides. Se'n burla. Però realment, vostè, amb el seu Hilti, temps i diners, podria esborrar de la història la mateixa història. Vostè juga a ser Déu senyor Pazos.by bullarolas - Escalada Clásica
No sé si heu tingut l'oportunitat de fer una passejada pels fòrums d'aquesta penya del montserratus.com. Si ho feu estic segur que molts dels que mig defenseu els reequipaments us posareu les mans al cap. Senyors com un tal Jordi Brasil es vanaglòrien de reequipar vies de manera sistemàtica convertint-les en noves línies, variants de les clàssiques per només un metre, trepitjant-les i eby bullarolas - Escalada Clásica
Matojero, matojero.. Si has d'anar a fer la Jim Beam amb espitador és que no hi has d'anar. ¿Per què us compliqueu la vida amb vies que estan per sobre del vostre nivell? és una pregunta que em faig i no trobo resposta. Jo quan no tinc nivell, doncs m'ho miro amb admiració, enveja sana.. el que vulguis, tio, però NO penso: òstia, hi puc anar amb l'espitador i així si la cosby bullarolas - Pared de Aragón
Hola Ricard, companys.. La pregunta no és si no posaríem un parabolt en aquell pas trencat de l'útlim llarg, penso que s'escau més preguntar-nos ¿què passaria si en cadascun dels passos susceptibles de provocar un accident posem un parabolt? Suposo que et fa molta ràbia haver caigut amb tant mala pota, mai més ben dit, en aquella merdeta de llarg; però l'escalada és això i quan mby bullarolas - Escalada Clásica
Un cop queda apretat lo just per no poder-lo treure amb els dits, com a màxim només un quart de volta més.by bullarolas - Técnica, equipo y material
De nit és molt fàcil no veure una gran fita que queda darrere una intersecció, prop de la primera masia que et trobes.by bullarolas - Pared de Aragón
El que depèn de nosaltres (reequipaments) és sobre el que podem decidir. Kalamontse, els terrenys són de la fundació Territori i paissatge de Caixa de Catalunya, ells decideixen si hi poden bancs i adeqüen la zona per als turistes. Fa mal, si havies visitat la zona quan encara era salvatge, però, tios, el destí de Montrebei és acabar com Yosemite: Parc natural hiperturístic (en aquest sentit, laby bullarolas - Escalada Clásica
Al pas que anem i amb diners públics possiblement apareguin voluntaris per reequipar l'Arrels del Cel, que també es repeteix força. O sigui que no crideu gaire (que potser apareix el Máximo de torn i ens vol regalar alguna cosa). I si tanta gent la repeteix la Latin, .. això és una raó de pes per reequipar-la? Estic amb tu Paca. A Montrebei pràcticament no hi ha accidents perquè les vies, lby bullarolas - Escalada Clásica
mmmmm.. una trobada d'escaladors en solitari... a la paret no, però davant d'unes birres.. (de tota manera, podríemfer-la més a propet de Barna.. a Montserrat?¿ ..a Santa Cecília, que últimamnet està deserta¿?) Si voleu que us digui la veritat pràcticament no faig mai nusos i mai no m'he lligat la corda al baudrier.. això d'escalar amb tot de bucles penjant em fa la sensaciby bullarolas - Tossal de la Feixa
Ei Kalamontse, fa temps havia vist un gri-gri modificat perquè llisqués millor. Em sembla que havien serrat una pestanyeta i també li havien fet alguna cosa al mànec negre... al teu li has fet algo o el portes tal i com te'l venen? ..i això del SUM de Faders? vaig veure un vídeo a internet que tenia bona pinta.. Algú en sap alguna cosa o l'ha provat? Montgros, m'estava llegintby bullarolas - Tossal de la Feixa
Portar un vuit vell i deixar-lo passat per la corda on faries el nus va molt bé, no has de desfer el nus cada vegada que te'l trobes al pit (n'hi ha prou amb treure el vuit i tornar-lo a passar uns metres més enllà9. En cas de mala caiguda la corda no pateix. L'únic important: cal passar el vuit per l'anella petita (es frena sol). Apa, salut i moltes escaladesby bullarolas - Tossal de la Feixa
Dissabte va caure la Mas Brullet després d'una visita ara deu fer 15 anys (collons com passa el temps). Òstia, repetir vies que has fet fa anys, sempre que siguin de qualitat és collonut, com repetir un llibre que et va molar (o és l'edat... jejejejeje.. mecagüenmishuesos). Però el tema és: com xana el reequipament a l'estil clàssic. L'havia fet amb parabolts per tot arreu i aby bullarolas - Escalada Clásica
Això del sika fa mal de collons. És una porqueria.by bullarolas - Escalada Clásica
A mi m'agradaria que algun dia triomfés una escalada en la qual els escaladors sentissin vergonya de xapar un parabolt al costat d'una fissura on poguessin posar un friend o un tascó (i no parlo dels pitons, perquè encara em titllaran de retrògad). El dia que tots aquests que presumeixen de "estar acostumats a volar" presumeixin del mateix amb friends i tascons... aquell dia pby bullarolas - Escalada Clásica
Con la calma, que segur que arribem més lluny.. Tranki tronqui, et veig molt espitós (que no parabolós...). Una mica de tranquilitat t'anirà de conya. Discutir està bé però si comencem a anar a lo personal i el debat sobre el parabolt es redueix a lo cagats que estem en un pas o a si hem fet trampes o no.. així no anem enlloc. Per mi l'escalada hipersegura és una qüestió de costums. Hiby bullarolas - Escalada Clásica
Penso que el debat es pot sintetitzar, un cop exposat el problema, en un sol punt que és el que, Tranki, sembla que no vols entendre. El que es discuteix és l'esclada que té com a fonament la seguretat màxima i que , per tant, implica l'ús massiu d'expansions o químics. I, sobretot, el que es denunciava a Agulles és l'extensió d'aquesta mena d'escalada a zones on sby bullarolas - Escalada Clásica
Toni, és ben cert això que dius. Podem discutir mooolt: tothom té dret a obrir com vulgui sense trepitjar i jo afegiria un problema amb què ens trobem ara: obrir el que es vulgui, però intentar no passar a menys de tres metrillos de vies clàssiques amb història, sobretot si anem del pal parabolts: la nord de la caputxa i la brucs del dit es troben, ara, a tocar de noves línies de parabolts que enby bullarolas - Escalada Clásica
Tranki, tranki.. jugues amb les paraules (que no és el mateix ni té el mateix resultat que jugar amb els conceptes). Penso que de tota manera ja ha quedat clar que és el que defensem els uns i els altres. Subscric això últim que deia l'stoper. El dia que s'obrin vies en solo jo no les podré fer. No tinc ni tindré el grau per fer-les i, en canvi, sí que tinc i tindré milers d'escalby bullarolas - Escalada Clásica
Rosiki, tio, què et passa? que tens algun problema d'adaptació social o és que ets un adolescent amb les hormones disparades? ... tanta agressivitat suposo que deu ser una posse, no? Primer et confons de post (tu volies escriure al clean climb i a la història de la Fuixarda) i ara lo del bolt pel cul... Vaya problemón, chatín.. fes-t-ho mirar. Hi ha un debat, i és si creiem que es potby bullarolas - Escalada Clásica
Faig i he fet de tot. Clàssica, gel, alpinades, artifo tècnic, bigwall; però també esportiva: 7as a vista des de Gelida, Sadernes o Can Jorba, fins al Vermell, Rodellar o Cavallers. També he fet bloc i plafó, molt plafó, i moooolta fuixarda... suposo que no caldrà que doni més detalls ni explicacions, oi? Des del meu punt de vista no es tracta de diversitat, el veritable problema és que un tipusby bullarolas - Escalada Clásica
Companys, Les conclusions de la trobada han quedat per a posteriors reflexions. L’amic Tranki em demanava un resum, des del meu punt de vista. Dieu moltes coses. Moltes i molt ràpid. Cap té gaire en compte el futur de l’escalada a la muntanya. No el futur d’aquí a 5 o 10 anys, no. El futur d’aquí a 30 o 50 anys... Dieu moltes coses, però molt poques sobre el motiu d’aquest post titulat “Piratby bullarolas - Escalada Clásica