El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Oju amb els bolts comprats a ferreteria que són d'un acer més tou (garantia zero... sobretot si ve de la xina popular... Però oju també amb algunes botigues d'escalada on et donen gat per llebre i t'encolomen bolts de ferreteria que pagues com si no ho fossin (m'hi he trobat recentment!! No sé si fixe els fa inoxidables del 8, però estaria bé saber-ho perquè el materia inoxby bullarolas - Técnica, equipo y material
Ei Fetpols, Potser em vaig passar un grau per sota. No havia vist la ressenya d'aquí dalt. Veig el primer llarg més aviat de 6a (i normalment no em callo si les coses estan per sota del que em trobo). El mateix per la bavaressa que a la ressenya posaven de 6b i potser la deixaria en 6a. El segon llarg i els dos de dalt en lliure, jo, ni veure'ls ;) L'últim de l'esperó és mésby bullarolas - Serrat del Moro
Repetida ahir, Restauració molt bona i respectuosa. S'han deixat totes les assegurances originals, però queda protegida per passar bé en lliure, sense passar pànic. Reunions arreclades. La via és boníssima. T'obliga a escalar bastant, molt atlètica i amb passos en lliure molt disfrutons. Els que hi aneu en plan clàssic plantegeu-la com a via difícil i no penseu que es un coser y cantby bullarolas - Serrat del Moro
La carretera de Can Massana al Monestir diu que és tallada. Ho diu un cartell a Can Massana, tot i que es pot accedir fins a Santa Cecília sense cap problema!!!!!!!! salut i tàpies i saltar-se les valles a veure quèby bullarolas - Noticias
A internet trobaràs un pdf de Barrabés amb ressenyes de la nord, la sud, salenques, abadias, etc..by bullarolas - Aneto, Pico de
Hola, No sé com han quedat els llargs, Les Paul?? En la ressenya que vaig penjar fa un any ja es veien alguns espits TAK de més posats a mitjans del 90... concretament hi ha dos espits afegits al segon llarg i un al tercer (són els que no tenen parelleta de burí..) salut i calda!by bullarolas - Sant Benet
Hòstia!! ... ens hauríem de presentar com déu mana quan ens trobem, perquè mai saps si estàs parlant amb algú amb el que t'escrius i llegeixes habitualment!! Fotia un sol tirant a mortal.. el pitjor del cap de setmana, sens dubte! gràcies i fins aviat!by bullarolas - Aeri
Hola tothom, El problemet de l'artificial de la Valentín ja està resolt i amb un ganxo de punta petita tipus black diamond es passa el tram on havia saltat un burí. La cosa continua sent bastant precària i, tot i que sense massa maldecaps, t'hi estàs una bona estona. Aprofito per deixar la meva adreça a la cordada de bows que van fer la Picazo i que van tirar algunes fotos. Us vaiby bullarolas - Aeri
6. Santacana y Serrano a la Mòmia 7. "6b" imposible #1: CADE a la Nord d'Agulles. Puedes terminar con la entrepierna lesionada seriamente 8. "6b" imposible #2: Penúltimo largo Mas-Brullet. Pufff!! Si no utilizas el diedro en los dos primeros metros mueres en el intento en apenas cinco metros... imagina luego!! 9. Otra clásica del buen rollo: Chimenea primer largo Gómezby bullarolas - Escalada Clásica
.. merci als coleguis !!!))) que això és com anar a fer unes birres al Glaciar i comentar jugades, projectes, batalles i inquietuds vàries.... un rotllo collonut! Miquel, la veritat és que no sé si el grau apreta o què. No sé com ha quedat (sincerament): vas sol i sempre et sembla que pica més del que és en realitat. L'apretosis es nota poc, hi queda espai entre els dos canelons. Trankiby bullarolas - Ecos
Hola, Nova via al Montgròs, entre la Griviola i la Ying-yang que aprofiten els canalons característics deixant al mig un esperonet impecable. Un mar de conglomerat boníssim que la Chop Suey supera fent ziga-zagues i tirant d'artificial quan el grau apreta. La idea era passar en lliure apurant al màxim les expansions (el meu màxim, és clar!) de manera que la cosa ha quedat amb un parabolilby bullarolas - Ecos
Joder Rokiski, son temas distintos. A mi dejar la Normal de la Momia sin expansiones me parece una cosa y debatir sobre el uso que en las primeras hacemos de las expansiones, otra. Estoy de acuerdo con lo que comentas. El uso que hacemos de las expansiones lo marca nuestra capacidad para escalar mal, bién o mejor (siempre quer estemos escalando y no montando una instalación deportiva -que tambby bullarolas - Sant Benet
Estic amb tu, bow!! Als Gorros parabolots a tope i a Sant Benet el contrari. Si és que hi ha terreny de joc per a tothom, no?by bullarolas - Sant Benet
Totalment d'acord Malet. Lo de l'Everest té més INRI pel risc que la història surti malament... però aleshores també donarà calers: pel·lícula, llibres, entrevistes, exclusives, etc... i els pares encantats, no? També em fan fredat els nens megaexplotats en l'escalada. Tinc un col·lega que amb 37 tacos encara li costa parlar amb el seu vell sobre el perquè amb 6 anyets ja competby bullarolas - Alpinismo
Al foro de la FEEC es llegeix el següent: """ Assumpte: cascada interessant Data: 06/04/2010 Autor: inox Aquesta setmana Santa he estat per La Val D'Aran i he tingut una sorpresa doncs he estat als Ulls del Jueu i més amunt hi ha el final de l'Artiga de Lin amb la vesant nord del que sembla el Malh dera Artiga de 2718 mts. Una vessant al.lucinant amb uns sistemby bullarolas - Alpinismo
Buenas.. El pato, como bién apuntabas antes, es un martirio, azote de solitarios... A mi personalmente me funciona muy bién el croll para limpiar largos en libre (si me apetece los vuelvo a escalar como si fuera de segundo: el croll no engancha la cuerda que corre de maravilla y nunca se sale (o casi nunca ;)))). Si no me apetece o tengo prisa me agarro a la cuerda y subo cagando leches (cby bullarolas - Técnica, equipo y material
buenas ruby, a mi el soloist me va, también, muy bién! a pesar de todo lo dicho y por decir.. Eso sí, hago nudo de seguridad en lla cuerda libre, uno a unos diez metros por debajo de mi o más y lo voy haciendo y deshaciendo a medida que escalo. Nunca la llevo en la mocha, si acaso meto la cuerda en la mocha colgando de la R bién ordenadita pa que no se enrede. Cuando me pesa le hago unos nudby bullarolas - Técnica, equipo y material
Notícia antiga però que no està mal fullejar si no tens ni idea de què va això de la ´sindrome de l'arnèsby bullarolas - Técnica, equipo y material
Amb el fred de la setmana passada es van arribar a formar algunes cascades a Montserrat que farien les delícies del més fanàtic entre els fanàtics. El degotall de la Machín no es va arribar a gelar, però sí, en canvi, el degotall del primer llarg després del jardí de la Jan Cullell (A4+ ..... Cascada d'uns 50 metres??) i pràcticament tota la línia de l'Expòsita Tudons a més del primerby bullarolas - Escalada en hielo
si la cosa s'ha de posar així de calentona, jo m'hi apuntoby bullarolas - Big Wall
Dilluns vam repetir-la i la veritat és que la via mereix tota la passió i les ganes acumulades durant tants anys. Ambientasso garantit, aranyes penjades sobre un abisme d'infart. Vam entrar per la Lluís Creus (la canal es fa bé a pèl, el primer llarg és equipat amb corda fixa). Vam començar tard el dilluns, vam fer bivac a la repiseta (dues persones no hi queden malament) i vam deixar els lby bullarolas - Diables
Hola gent, Ahir fent la Cerdà Pokorsky vaig veure al primer llarg i la primera R de l'Esperó màgic algun parabolt (de xapa petita al llarg) però més amunt res de res. Algú sap si s'està restaurant?? Es retiraran els espits TAK posats de més als 80?? Salut i canto ;) tens la ressenya actualitzada (hivern 2009)by bullarolas - Sant Benet
Hola compis, tres noves escalades d'aventurilla a Colomers, pràcticament netes i sense expansions, aprofitant la quantitat d'oportunitats per perdre's que ofereix la zona. Fanàtics de les aproximacions curtes, abstenir-se. Amants de la solitud més absoluta, us pot interessar. Els tres dies d'escalada que hi vam ser érem els únics en tot el circ (!!). *** Via Lujo Asiáticoby bullarolas - Besiberris
Five, no recordo què surt en lliure. Ara bé: segur que reservat a bows titulats en 7è grau protegit en precari!! rotllo aliens en forats d'uves.. És una restauració, pel que em va comentar, no han afegit ni una sola expansió de més. Properament deixaran piada i ressenya a Santa Cecília.by bullarolas - Frares Encantats
Ahir passava pel camí de la nord dels Frares i sorpresa la meva en veure una corda fixe fins a la reunió de la terrassa que compareteixen la Festa i la Barrufets. Sento un sorellet de material, m'acosto al peu del Frare i em trobo a un col·lega. Li pregunto si ha fixat la Festa i ara ve a rematar la feina. Em diu que no, que han estat treballant en la restauració de la Barrufets. Han canviaby bullarolas - Frares Encantats
Tranki t'has dejau las trenzas. Una tirolesa, no es una tirolesa sin trenzas..by bullarolas - Técnica, equipo y material
La màgic és la típica fissura de la nord de Montserrat. Típica, perquè hi ha moltes més fissures un pèl trencades que fissures impecables. Si no hi vas avisat i t'esperes una roca impecable pot ser que no t'agradi o fins i tot que t'agobïi, però si ja n'has fet alguna abans, la via és una delícia. Llarga i amb "vidilla", protegible pràcticament en tots els seus tramsby bullarolas - Aeri
Què passa boows'n kauks.. un dia perdré el cap (només en sentit figurat, vull dir que espero que no sigui a mans de la meva ex.. ;), però mentrestant el que ja he perdut és el casc. Va ser el 8 de maig a l'aparcament de Santa Cecília. És vermell, de la marca Edelrid i està tirant a vellet. Si algú l'ha trobat, li agrairia que em fes el toque.by bullarolas - Perdido / encontrado
La vam repetir ahir. Reequipament exemplar. Només els parabolts imprescindibles, en els llargs de lliure sobretot, als llargs d'artificial alternant amb els burils en més bon estat. Calen 2 plaquetes recuperables i els friends (camalot del 4 per la bavaressa, millor). Al tercer llarg hi ha un A2 desequipat que t'obliga a fer una sortida en lliure potent fins a un pitó amb un cordino. Siby bullarolas - Patriarques