El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Adjunto croquis d'accés per la cara sud de Busa. 4x4 recomanable (que no imprescindible) des del trancall del Pla de Busa (on acaba l'asfalt). Opcions a peu, des del trancall (llavors surt a compte tornar a peu pel Pla), des del P on comença la pista de desembosc (la millor opció, baixarem rapelant) o des del P del torrent (camí no fresat i forta pujada, també rapelarem). També spor edunz - Busa
ok, queda clar, merci!por edunz - Sant Llorenç de Montgai
Visitem St. Llorenç de Montgai amb la idea de repetir l'Autopista al 'infierno... al final la logística despistada no ens deixa començar a escalar i ens quedem a disfrutar de la bogeria de la Transegre, aquest any amb hipotèrmies incloses. Deixo un parell de fotos amb els dubtes que ens van sortir sobre les vies que vam veure des de peu de via. Si algú ho coneix i les ha repetides, spor edunz - Sant Llorenç de Montgai
adjunto topo d'aquesta bonica via, la més llarga del repertori. Ull amb el darrer llarg, més compromès del que semblapor edunz - Solsona
Adjunto topo d'aquesta guapa via de xemenia+diedre terreny d'aventura en el bonic paratge de Font Ferrera, una de les perles del Solsonès...por edunz - Solsona
adjunto topo actualitzada amb l'equipament que hi ha via molt maca, roca excel.lent excepte trams puntuals i menys pulida que la del Guarda salut!por edunz - Cara norte del Pedraforca
La Paret Bucòlica és una de les moltes perles de l'Alt Urgell. És la darrera paret de la cinglera dels Esplovins, d'alçada discreta comparat amb l'extensa tàpia que l'envolta, però prou intensa i farcida de propostes per a tots els gustos. En total són 25 itineraris, 13 de clàssics i 12 de tall esportiu. L'activitat oberturista no cessa, i només aquest darrer any 2008por edunz - Oliana
adjunto topo d'aquesta via que vam acabar d'obrir el passat abril i que ja em deixat arrenjada i sanejada. El primer llarg ha quedat molt equipat, la roca no dóna per més. A la Bucòlica hi trobarem roca excel.lent, però de la meitat a la dreta la cosa empitjora....com diria un article de l'Armand, per assidus del sector, tot i que no deixa indiferent, i destaca un final bén aèri. Qpor edunz - Oliana
mucha nieve des del macizo de las maladetas hasta el vignemale. Condiciones de mediados de mayo de los últimos 2-3 años. A tener en cuenta para actividades de alta montaña sin esquís. El canvio térmico de esta semana acelerará la fusión que no se ha dado durante este último mes debido al paso de las borrascas (especial cuidado con las cornisas este fin de semana. Son cornisas que se han creado copor edunz - Alpinismo
Adjunto el programa del cicle de projeccions arreu de Catalunya de les Pel.licules guanyadores al 25è Festival de Muntanya i Aventura de Torellópor edunz - Alpinismo
La 'buitrera' del segon llarg de la Cosmos està ocupat per progenitors i cria de voltor. Fins d'aquí un més i mig aproximadament la cria no volarà, temps que caldria esperar-se a repetir la via. Salut! pd: Sembla que la cria està guapa i bé de salut, i ha sobreviscut al pas de vàries cordades - és sabut que és una espècie molt menys sensible que altres competidores com l'por edunz - Collegats
merci Lluís, també la xapa no recolzava bé a la paret, així que també aniria per aquí el tema... cuida't!por edunz - Técnica, equipo y material
correcte, 8.8... anava errat, pensava que els espits es podien apretar a 'muerte' merci!por edunz - Técnica, equipo y material
l'altre dia obrint via se'ns va partir el cargol d'un espit al collar-lo.... material defectuós o cagada al col.locar-lo? només se m'acut que l'apretés massa, però ni idea si això és suficient per trencar el cargol. fotiqui del carglo, la resta és a la paret dins la baina... del 8, marca fixe i comprats al viladomat d'andorra la vella feia deu diespor edunz - Técnica, equipo y material
merci ylerget per la info de les dues vies! i totalment d'acord, el grau és gens important, st.llor i montroig són tot un món!por edunz - Sant Llorenç de Montgai
adjunto topo de la Hivern Kòsmik amb alguna actualització de la resse que es troba a onaclimb. S'ha afegit un bolt i avançat l'R2 (ràpel muntat)por edunz - Sant Llorenç de Montgai
Diumenge vam enfilar la 'Eclipse variant boira', una via equipada (segons resse, oberta per dalt?) el 07 pels germans (?) Mercader. La pregunta és si algú ha fet la Eclipse, sap dir-me si el primer desplom de l'L1 es passa en lliure i amb quin grau. Vam suposar que la variant començar a partir d'un parabolt a l'esquerra (et porta a un desplom) del clau+cordino de l'Lpor edunz - Sant Llorenç de Montgai
el món al revés! Aprofito per agraïr al webmaster la feina que fa i de la que tots ens beneficíem. I un suggeriment Ferran, podríes deixar més missatges visibles a la web d'entrada i així quan apareixen molts feed-backs d'una mateixa entrada no desplacen la resta de missatges tant ràpidament. Salutacions i bonafeina!por edunz - Alpinismo
bones, teniu info d'una nova via a l'esquerra de l'Hivern Kòsmic a la paret de l'Ós? entre aquesta i la Viatge astral. Parabolts. Per cert, a l'esquerra de la Isaac Gabriel hi ha una nova friki (del 2007) a l'esquerra, fins a 6c+, 6a obligat, sembla que equipada per dalt. Avui hem fet l'HK... viot! pels superbous, l'A1 (més aviat A2) de l'L3 te colpor edunz - Sant Llorenç de Montgai
adjunto topo d'aquesta perla del Mestre Ignasi Cisa. Molt maca. salut!por edunz - Canalda
tiuuuuuuuuuuu! em compte eh! guai que tot hagi acabat amb una 'calentura'.. molt bé per la via! dissabte abans de marxar vaig passar pel thaussà i vaig parlar amb els dos que havien obert la via a st.joan aquell dia (en la seva primera visita a la serra!, bons jans). Vaig quedar que els hi passava el teu correu perquè et fessin arribar la resse i així na fent, i així el llibre no lpor edunz - Tossal de la Feixa
miquel tiuuuu! ja t'has recuperat del tot he putes! molt bé molt bé... fins aviat!por edunz - Oliana
Passo topo de l'integral Dinastia Falcon Crest, 225m 6b Ae. Dues escalades en una, la Dinastia ben equipada i disfrutona. L'enllaç amb la Falcon ja és una altra història: assegurances escaces i un tram final desequipat on no és fàcil protegir-se (osease expo o si més no bastant compromès). A més ens vam deixar els tascons així que vam sortir amb dos cullons pel diedre de l'esquerrapor edunz - Canalda
gent, vist el panorama m'animo a fer un parell de PUNTALITZACIONS sobre la VIA: * És una via SEMIEQUIPADA i com a tal hi ha les assegurances que hi ha. Albert, per mi i tothom amb qui he parlat que l'han repetida la placa de l'L3 és pot protegir bé amb els aliens, només cal saber col.locar-los. Per tant, NO ÉS EXPO, simplement hi ha un tram fins al primer bolt que t'has depor edunz - Perles
volia dir 'OK amb el que dius DEL GRAU de l'L3'. Més comentaris de la via al web dels maneirons: (Piades:Nova via a Perles)por edunz - Perles
bones albert, bo que us hagi agradat. Ok el que dius de l'L3, ja m'han arribat més comentaris. La graduació definitiva de la via quedarà en: L1 6b, L2 6a+/6b, L3 6b, L4 6c+ (el /7a no està clar). L'L3 el vaig obrir tot en lliure, penjant-me d'aliens i ponts de roca només alhora de paraboltar. El 3er bolt era un pont de roca algo fràgil que vam substituir per deixar-ho menys epor edunz - Perles
merci Piju. Adjunto topo de la Capitan Veneno amb el material que hi ha. Molt recomenable. Segons la resse original l'L3 6a/6b i l'L4 6b/6c. Per mi va més per aquí (el llibre del marmo marca 6a+ i 6b+ respectivament). Vua, què m'està passant, un plus més amunt i avall!!! vaya parida.. a gaudir-lapor edunz - Mont Roig
... la via és veia molt novapor edunz - Mont Roig
bones gent, l'altre dia vam fer la Capitan Veneno (viot!) i vam rapelar per una linia uns 10m a la dreta mooolt parablotada. Algú té info d'aquesta via? (nom, com s'ha obert, oberturistes?), al bar de st.llor no hi havia res. El primer llarg travessa un desplom infernal, el segon fàcil i el tercer-quart recorrer la característica placa del terç superior de la paret (deu rondar elpor edunz - Mont Roig
suposo que enmig de la moguda dels 2.0 aquest post desapereixarà ràpid, però aquí va la topo de dos vies guapes elles del Montroig. Héroes del silencio estil esportiu, molt equipada però amb algun xapatxe forçat, semi-restaurada substituïnt alguns dels antincs claus i spits per bolts. Tots els llargs menys el tercer força mantinguts. Suave es la noche, molt guapa, a protegir-se bastant a l&por edunz - Mont Roig