El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
bols dir que cal fer ressenya d'això, si no té pèrdua només cal seguir els parabolts és com una ferrata però en lloc d'haber-hi les escales posades te les has de portar de casa...by gerber7 - Roca Regina
A més avui en dia haber obert una via per un lloc ja no és garantia que te la trepitgin, a mi per exemple ja me n'han xafat dos de plè i això que hi havia deixat cosetes. Ja no hi ha respecte ni ètica... Lo més fort és que la segona que m'han trepitjat el tio sabia que la meva via passava per allà, li vaig dir jo mateix uns dies abans, però va provar si colava. Un dia em cansaré de totsby gerber7 - Escalada Artificial
Putser amb el taladro haguéssin espatllat la preciosa línia, peru tu tampoc et pensis que hi has fet una obra d'art ehby gerber7 - Escalada Artificial
Qui collons ets que ho saps tot de miby gerber7 - Petit Dru
La setmana passada el Pollito i jo vam repetir aquesta via de la cara oest dels Drus. Va ser oberta els dies 1 i 2 d'agost del 1981 per Nicolas Shenkel i Bernanrd Wiestlibach amb estil inmillorable: només amb tascons i excèntrics. Té 700m ED+ i 6b amb dos llargs especialment exposats, el primer, un diedre llis de 20m que pràcticament no es pot asseguirar, i el penúltim, que és un Off-With baby gerber7 - Petit Dru
Nova via: La Cultura de l'alpinisme 50m ABO- 7b Lloc: ROC DEL RAN DE LA PART. Sortir d'Alins en direcció a Tor. Des del punt on la carretera creua el riu per primera vegada continuar uns 300m més fins a trobar la paret a mà dr. just a l'altre banda del riu. Primera Ascenció: R. Solé i G. Cucurell Via oberta només amb friends i tascons. Roca trencada al primer llarg i bastant bby gerber7 - Vallferrera
COLLEGATS Roca del Diable Minimal ED+ 6c 120m Primera asc: Ramón Solé i Gerber Cucurell al 30/08/2007 Via oberta només amb friends i tascons. La roca éstà froça trencada en general però es deixa protegir prou bé si es té destresa i imaginació. La via va a buscar el forat característic que hi ha just al centre de la part més llarga de la paret aprofitant uns burils que entren per l'esq.by gerber7 - Collegats
Aquest febrer, dos guies francesos, Martial Dumas i Jean-Yves Fredericksen, son els primers en escalar la part dreta de la cara oest del Petit Dru després del gran desprendiment que hi va haver a l'estiu del 2005. Es van ficar a la paret amb estil càpsula i 100 kg de material. Al principi de la via se'ls hi va trencar l'espitador (millor) i tot i que no estaven convençuts de poderby gerber7 - Petit Dru
Jo crec que intentar fer diferències ètiques entre un burí podrit i un parabolt no té sentit. Reequipar la via és canviar forat per forat,i ni el forat del burí ni el forat del parabolt hi eren a la pedra. Crec que son dues bones maneres de fer trampa, a partir d'aquí s'hi n'hi ha que els agrada més fer trampa amb ferros rovellats o fer trampa amb ferros nous ja és algo molt personby gerber7 - Escalada Clásica
L'altre dia vam obrir una nova via al Pit de la Geganta Adormida amb el Santi i el David. La via es diu Meando al Vacio i té casi 300m/ED, i 7 llargs amb dificultats de 6a, 6b/A1(2pa), 6b, 6b/c, 6b/A1(5pa), 6a i 4+, i cal dir que és factible fer-la en lliure tota sencera. La vam obrir en el dia (12h, frontal etc.) però es pot repetir amb molt menys pq anàvem molt lents. Només hi vam deixar 3by gerber7 - Collegats
hombre getillo, el desaparecido en combate je je a viam si ens veiem bouby gerber7 - Roca Regina
Hola totis's tu has obert la blaugrana? si tens una ressenya t'ho agrairia, em faria gràcia repetir-la. Surt 7c o algo aixi oi? A la natura morta ja mo van dir que s'hi havia ficat algu, després dels segon spit a l'esquerra i amunt hi han forats que no es veuen des de baix on ficar-hi camalots. Fotali un altre pegue home. Salutby gerber7 - Collegats
Jo la vaig fer fa un parell d'anys amb el willow i ens va sortir a vista als dos, a mi em va semblar 6b+ el que passa és que és un 6b+ tècnic de ficar-si bé. Si tens una mica de traça ficant emportas no cal portar claus, pq està tot matxacat de clabar i bueno que entren la mar de bé tascons i aliens. És una de les vies que més m'han agradat a montrebei, i si que val la pena fer- la enby gerber7 - Paret de Catalunya
La setmana passada vam anar amb el Sutri a alliberar "el dia de la bèstia" oberta fa poc a l'esquerra del diedre Fassman per ell mateix, el Boico i el Marc Ollé. Surt 6a+, 6b, 7b(bloquero), 6b i 7c(4 seques tècniques). Via de roca excelent i molt desplomada durant tot el seu recorregut, amb alguna xorrerilla. Esta semiequipada i per repetir-la faran falta uns aliens i algun camalotby gerber7 - Collegats
La setmana passada hi vam obrir una nova via amb el Marc Ollé a la cara de la geganta per unes fissures de la dreta del perfil esquerra de la paret, i van sortir 3 llargs de 6a+, 7a i 4, roca bona, només hi hem deixat 3 claus, per repetir-la faran falta: Friends 3x nº1, 2x nº0,5, algun alien i tascons. El grau obligat és baix ja que s'assegura molt bé.by gerber7 - Collegats
Els trams més difícils estan ben equipats, si que hi ha alguna galleta però tampoc tant, bueno si hi vols anar més tranquil, tot i que es pot fer només amb cintes, endute uns tasconillos mitjans o algun alien i baguetilles per merlets i passaras segur. Al primer llarg ja hi ha pinyes, no t'espantis que després la via és més generosa. Sort i a disfrutarla, que és molt guapa.by gerber7 - Roca Gran de Ferrús
només tinc el desnivel aquet de fa 10 anys i la ressenya de la conill amb tapioca. Si busques (hauras de tenir paciència) al apartat de vies noves de cada Desnivel i cada Vertex em sona que s'han anat obrint coses, però no gaires, jo diria que una festa del paca i poca cosa més.by gerber7 - Roca Gran de Ferrús
Si, aquet nen és un sapastre i un bestrús fent piades, ell i el Kim la van forçar tota i surt 7b+. Willow a viam si fas piades com deu mana i expliques el material que es necessita, horari, graus i això... mira quets sibucot.by gerber7 - Paret de Catalunya
Fa uns dies vam obrir amb el Willow una nova via a la roca del diable, es diu Correllengua té 120m, ABO- i tres llargs de 6a, 7a+, i 6b. Només vam utilitzar friends i tascons i a la paret només hi hem deixat un cordino de pont de roca al segon llarg. Molt d'ambient i pati. Per repetir la via caldran un bon joc de tascons amb els números petits repetits, friends fins el camalot nº 2, una baby gerber7 - Collegats
Hem escalat amb el willow la via Conill amb tapioca, molt guapa amb roca exelent i molt peculiar, amb trams finillos i altres de tibar-hi fort. Els graus ens han semblat diferents de la cotació original, jo proposo: 6a, 6c, 6a+, 6c+, 6a, 6b i 6c. La via esta bastant equipada però amb alguna pinya de tant en tant. L'ambient i el paisatge son inhumans. Per repetir-la un bon grapat de cintes iby gerber7 - Roca Gran de Ferrús