El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
cullons, tens raó, l'artifo del cinquè llarg ha de ser molt difícil en lliure, la roca també marca la pauta si la setmana vinent refresca un poc segur que si pot escalar bontreping!por edunz - Canalda
uei, no acabo d'entendre la pregunta, tota la via es fa en en lliure excepte un únic pas (protegit pel primer bolt) de l'L3 (tot i que algun superbow segur que ja l'haurà tret). El tema de l'alçada només em referia a que si passes de la mitja hispànica costa menys. Per mi alguns bolts, i si tens en compte que es van posar despenjant-se, estan col.locats amb alegria - sempre apor edunz - Canalda
ahir la vam repetir amb en Fleki. Molt guapa via i de les millors de la paret. Escalda franca i neta sobre una roca en general molt bona excepte algun tramet molt puntual de l'L4. A més d'aliens i tascons bàsicament per l'L5 i l'L7 vam fer servir el càmalot del 0.75 (prescindible) i de l'1 (per protegir el factor 2 sortit de l'R4), on per caçar el primer bolt tepor edunz - Canalda
ha quedat rollo xalet... amb swimingpool inclosa.. la part lliure és un trist habitacle de 4x4 sense finestres ni llar de focpor edunz - Mont Roig
aquest finde la vam repetir, molt bona via que no hauria de caure en l'oblit. D'autoprotecció de punta a punta, i menció especial a l'L4, el més difícil. Roca boníssima. Grau ajustat i obligat. Una altra perla de la banda del tako Una mica de matojeo a trams als tres primers llargs, però el conjunt compensa de sobres. vam passar amb tascons, aliens i friends fins al 4 duiem el mpor edunz - Mont Roig
continuen les regulacions tant restrictives com innecessàries.... El refu sempre va estar prou ben conservat, les finestres conservaven els vidres i quan no s'hi dedicava un temps a recollir porqueries... gaire cosa no li calia. "Ara el refugi estarà tancat i no s'hi podrà accedir sense avisar. Continuarà sent d'ús gratuit, però per utilitzar-lo caldrà trucar prèviament apor edunz - Mont Roig
la repetim dissabte impressionant. escalada exigent i obligada de punta a punta, exposada en general A més de l'excèntric del 7 que diu la topo hem usat l'alien groc (per eviar pèndol del de segon a l'L2) i vermell, tascó mitjà (ambdós pel final del díedre del final de l'L3 on ha saltat el tercer clau). Pel díedre de 6b+ de l'L2 on ha petat el pont de roca, hem clavatpor edunz - Canalda
guapa via per conèixer aquesta racó inhòspit. junt amb la Maneres de Vivir i la Costo d'Agosto, qualsevol de les 3 recomanables. Al marge de les aportacions recents de l'Armand, Pelut i cia...por edunz - Busa
Adjunto topo d'aquesta molt bona via del Montroig. On el grau és el de menys, i l'estètica i lògica de l'itinerari són un alicient més que suficient. Graus ajustats (recorden més a Montrebei que a Vilanova) i equipament escàs allà on l'autoprotecció és fàcil, al fil de l'estil pur de l'escalada sincera i testimoni del bon fer d'un dels màxims exponents de l'por edunz - Mont Roig
la vam intentar aquest finde però amb neu fins a la cintura per arribar al peu de via, i ho vam deixar estar per fer les canals o mixte al pedra falta que tot s'endureixi... salutpor edunz - Cara norte del Pedraforca
merci paca, a una topo del miquel b. a st.llor ja li marca 6b però amb un pas d'Ae, ens va sortir tot en lliure, però el pas en qüestió jo diria que algo més de 6bplus i encadendar tot el llarg tb molt bona la viapor edunz - Mont Roig
adjunto croquis de les vies sobre el tercer llarg de la festa, algú que hagi fet el rotpunk apunta el grau?por edunz - Mont Roig
adjunto topo amb el material actualitzat de l'Amanita, oberta al 86 però restaurada amb bolts. Sense ser de les més recomanables, no està malament dins de les propostes de dificultat mitja baixa excepte passos puntuals on si cal apretar a l'estil Canaldero... hi ha un possible descens pels ràpels de la canal herbosa de la dreta, però nosaltres vam sortir per dalt i no se què tal és.por edunz - Canalda
Guapa i atlètica via, on destaquen el segon i quart llarg. La resta li treuen continuïtat, però no compromís. Els Ae es passen en lliure difícil (o artifo fàcil). Algun tram expo en Vè grau Canaldero. Ull al tercer llarg no caçar els ponts de roca de la veïna Traxilium 50. Els aliens i alguns tasconets poden anar bé per reforçar passatges alegres d'assegurances (bàsicament diedret brut dpor edunz - Canalda
dissabte la vam repetir Bona escalada, però per mi menys obligada que la Diòptria o menys aèria que la Dinastia o la Dimensió Aproximada (per posar exemples de vies de dificultat similar. Les 3 em semblen més boniques que la Víctimes, però en tot cas, són totes recomanables). adjunto topo. El mimetisme dels inox demana afinar la intuïció a trams! i la trista notícia: han obert una pista ipor edunz - Canalda
carta rebuda a la Feec dels serveis territorials del Departament de Medi Ambient sobre el tema: ********** Senyors, Us comuniquem la següent nota informativa envers la proposta de regulació de l'escalada en espais d'interès natural a Lleida: En el darrers dies s'ha copsat a través de diferents pàgines web i publicacions especialitzades en escalada l'interès i el depor edunz - Naturaleza
Afegeixo la topo amb el material actualitzat d'aquesta clàssica de Montrebei, amb tots els ingredients de l'escola. Acabant el croquis vam veure una topo feta d'en Ferran Caranorte de la via. Igualment l'hem enllestida i publicada, ja que hi havia bastant material del que vam trobar que no apareixia. S'indiquen les reunions tal i com vam fer-les nosaltres, que vam emppor edunz - Paret de Catalunya
en la página principal del web tienen info de los que ofrece caranortepor edunz - Escalada deportiva
nova via a Perles guapa escalda, de diedre-placa primer i després desploms aèries i atlètics. L'únic que li falta per ser guapa guapa és una mica més de longitud en els llargs de dalt, però la paret dóna de si el que dóna! un únic pas d'Ae per obligació d'una llastra peligrosa que millor ni tocar salut i a gaudir-la! i amb aquesta, bonica estadística a Perles, fins apor edunz - Perles
info sobre el tema recopilada fins ara: * el document és una proposta generalista per a començar a discutir, sense més valor que això. * de moment, només se ha començat a treballar en la regulació del Montroig i parets properes * Hi ha constituida una comisió en la que estan participant escaladors de Lleida, la FEEC i altres. Onaclimb va publicar al seu web la proposta generalista sense dpor edunz - Naturaleza
Pa de Sucre, nova via: Guillemedugemma, 180m MD+ L'estiu passat vam enfilar al Pa de Sucre a esclar una via ressenyada a les fitxes del Vèrtex del Jordi Pons i cia de finals dels anys 60. Ens vam sortir de la línia prenent un marcat sistema de diedres que marxa per la dreta. El resultat, possiblement una obertura. No vam trobar restes de res, ni de haver-hi passat, ni de pitonatge, ni cappor edunz - Pà de Sucre
me escribes y te paso los datos: edunz@hotmail.compor edunz - Punto de encuentro
(aquest post és llarg de nassos, espero que aporti idees i reflexions que puguin ser útils) Hola a tothom, Aquest informe té tota la pinta de ser un informe intern del Departament, que encara no ha passat ni el propi filtrat (segons em diuen, el tècnic redactor és un tècnic prou competent, coneixedor de les rapinyaires i les seves necessitats, crític amb l’administració on des de fa poc hipor edunz - Escalada deportiva
Adjunto topo de la Diòptria que surt per l'últim llarg de la via de Pasqua. Una altra perla de Canalda, escalda sempre amb compromís, que va sortejant grans desploms amb passos d'artificial equipat o lliure atlètic. Equipada, però amb passatges de grau obligat on no és permès caure. On toca mantenir el diàleg. Via recomenada. A més, és d'aquestes escalades que et permeten tastarpor edunz - Canalda
buenas, me llegó. Te he respondidopor edunz - Perdido / encontrado
BONES, Passo topo actualitzada d'aquesta bonica via afegint la info al croquis de l'Armand del 2005. La sortida original al gat, que sembla que és on la gent es perd, és fàcil de trobar seguint unes marques vermelles algo desdibuixades però suficients i la lògica de la paret. com diu la topo: "gran clàssica del Pedraforca. Imprescindible" salut!por edunz - Cara norte del Pedraforca
si es Raul (un tipo alto) que vive en Solsona dame un toque y te paso su móbil me puedes escribir a edunz@hotmail.compor edunz - Perdido / encontrado
Escalada ràpida, oberta amb el mínim d'equipament, on haurem d'autoprotegir-nos en passatges on cal tenir prou confiança per seguir amunt a distància de l'expansió més propera. En destaca, i molt especialment, el primer llarg, amb una roca excepcional i molt atlètic, on haurem d'escalar un mur desplomat farcint de baumetes que ens permetran descansar, i per on haurem de trobarpor edunz - Canalda
Bona via, ràpida, i exigent, amb els graus ajustats i passos obligats, a l'estil canaldero.por edunz - Canalda