El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Un raconet ideal per escapar-vos de la calor, amb dues vies. La torre del costat sembla que té ja tres vies, una de fa molt temps i dues d'un autèntic "hommo montserratinus" La Fantastischen és una jòia La Cervesa bonica sense la categoria d'excepcional de l'anterior Ambdues arreglades a posteriori per xalar grimpant, tot i que cal escalar, molt a la primera.by albert - Peña Montañesa
aquet dissabte amb el Toti vam escalar una via nova a ordesa surt de R2 de Alicantropía i no és especialment recomanable, tret que siguis un coleccionista de vies d'Ordesa -com és ell-. No crec que ningú es confongui... està desequipada i la roca no motiva tant com la primera. Prop també es desenvolupen les vies Huye del Parque (segons l'aperturista i algun repetidor, la menys acoby albert - Fraucata
enhorabona, tanta fissura ja cantava... el projecte que indiqueu, és una línia amb algunes xapes velles???by albert - Escalada Clásica
nova vía al peladet. Quin luxe aquest bocinet de roca al costat de casa...by albert - Peladet
sembla que falta un pitó a la reunió 3. No crec que l'hagin arrencat... estava clavat finsl'ull i no havia d'aguantar cap caiguda (bolt just a tocar). Potser se l'han endut de record. Pas de problem, s'assegura bé amb alien o fisu, o sense res. Però si algú volia baixar rapelant, ara només un punt en aquesta reunió. Al final arribarem a la conclusió que a les viby albert - Paret de Catalunya
Afegir que la reunió després del llarg dur (7a) només té un buril, no gaire reforçable. Com que la sortida per sobre de la reunió és expo i no admet bones peces fins arribar a un clau a 6 metres, convé no muntar-la i empalmar aquesta tirada des del 7a. No surt gaire difícil (6b) però sí obligada, i t'estalvies un factor 2 perillós sobre reunió mitjaneta. Sobre l'off width del llargby albert - Paret de Catalunya
Via SUPERBA Tret del primer llarg, la roca gaudeix d'una qualitat òptima, i els llargs mereixen estar entre els millors de Montrebei. Sens dubte una visita obligatòria pels escaladors de paret amb grau o amb ganes de vibrar. La via és obligada, 7a al menys, però segura i agraïda. Difícil a vista pel tipus d'escalada, placa de gota petita i viva, ganivets i llastretes esmolades. Lby albert - Paret de Catalunya
Via EXTRAORDINÀRIA molt ben trobada per un pany de roca excepcional. L'equipament molt abundant facilita l'ascensió, eliminant-ne tot el component psicològic. La única -i petita- objeció, que els bolts als trams més durs (3 primeres xapes del primer llarg , i darrer llarg 7b) queden descentrades. Tot i així felicitar als obridors per descobrir aquesta línia. Diana i albertby albert - Roc dels Collars
quanta raó Edu!!! i ara al prat de St Llorenç, el que hi ha dalt a Montrebei accedint des d'Ager, un nou cartell "informa" i adverteix de la convivència amb les aus, i ens exhorta, de forma volutària, a ser respectuosos amb la fauna i flora. Res a dir, és el camí correcte que sempre ha caracteritzat la majoria del col.lectiu escalador: Quan hi ha niu a una via o zona propera,by albert - Mont Roig
hola Gerber, no crec que ningú et proposi com a candidat a la foguera per haver foradat 3 xapes. Té una pinta terrible i bonica alhora. Com diu en Marc, serà que la por crea adicció ??? les teves ascensions sempre provoquen admiració i respecte alhora. La provarem... si trobo algú que m''hi porti... enhorabonaby albert - Collegats
El finde passat vam acabar aquesta via que ens ha demanat bastants intents i molta energia. El llarg 6è mereix per sí sol l'ascensió, i omplirà plenament a qui vulgui provar-lo.by albert - Fraucata
Diumenge vam repetir amb l'Iker, un noi de 18 anys que tiba com un dimoni i escala com els àngels, aquesta magnífica via dels "primos" Olivé (Eli i Joan) oberta feia 15 dies. Carai com apreteu !!! Escalada preciosa sobre granet molt treballat. Dura i exposada a vegades, obligada sempre. Les vam passar canutes per sortir dels dos darrers llargs sota el plugim. Només trobareu uby albert - Cavallers
Ahir acabàvem una via a la Roca del Diable, variant inclosa. Un día de Lluvia, 4 tirades (inicialment 5, algun parabolt de R ara desubicat). i Un día de Furia, la variant d'ahir, l'esperonet de l'esquerra que encenia els ulls només de veure'l. Bastant més obligadet Shackeltons a les dues, sempre a L4. Primer el Santi en sortir tot valent, ahir el Joanetti amb parada sabby albert - Collegats
boníssima Diumenge hi vam anar tres cordades de cop. Sembla mentida haver descobert un pastisset tant "gustosament clàssic" a dia d'avui. Preveure un bon assortir de material, i ganes d'apretar. Els graus colladets i obligats, algun tros de mala roca que el lloc (off width), la línia i la resta de llargs compensen sobradament Sortida al cim molt recomanable, i més llby albert - Peña Montañesa
Nueva vía en Peña Montañesa, Punta Sola, una aguja característica en la Oeste de la Montaña. Sombra hasta las 14h. Más info enby albert - Peña Montañesa
moltes novetats al peladet, amb molt bona pinta ombra fins les 12.30 / 13 hores - via de Les Pubilles, del nacho, l'angelito i el roger, entre la babyboom i l'empacho. Pinta boníssima, el pany de paret obliga. - via Mar de Placa, del Tronco i el Pol, a la part alta del Peladet. Pinta boníssima i exigent en grau i exposició - via Mestre Llop, dels melonauers, també a la part altaby albert - Peladet
repetició ahir de l'unai i el mikeltxo, tota en lliure i a vista. Llargs d'artifo per l'unai, el primer cotat de 7b (aconsella clavar al començament quan pots fer-ho amb relativa facilitat, més amunt ja costa, i passat el sostret entren bons fisus), i el segon de 7a on clava dos cops. no m'ha explicat quina poció màgica duien...by albert - Paret de Catalunya
recuperado material de alguien que tuvo un accidente (?) en Devorando la vida. Dejad vuestro telf y llamo. vía MUY buena y bien encontrada, con la graduación demasiado ajustada en los largos "teóricamente" fáciles. Triple magnum. Largos sublimes y largos malos/peligrosos. Usamos clavos (usé) en los largos de menos grado. Unai sacó el A2 en libre sin clavar, 7c con una secciónby albert - Peña Montañesa
jo diria que correspon a la Vendavalby albert - Font Freda
Dissabte vam acabar una via nova a la FontFreda. Predomina el 6b, amb bocinets de 6c i un curt tram de setè que pot trampejar-se amb un estrep. Els passos més difícils resten equipats. Que xaleu!by albert - Font Freda
Algú té la topo de la Vendaval. Estem obrint entre la Fisura oblícua i un projecte abandonat molt antic (surt referenciat en una topo de la F Oblícua que va fer el Luichy al 94), i he vist que podia anar a la dreta de la Josmar. merci per anticipat albert. ganxetsby albert - Font Freda
Diumenge vam enllestir una via entre la pitufos i sang de crac Escalada mantinguda i agradable en sisè grau sobre bon conglomerat. Hem afegit bolts que completats amb friends, tascons i una mica d'habilitat, permeten autoassegurar-se correctament. Descens possible rapelant la via. Reviseu els cordinos i maillons de les reunions que la gent té la mala costum d'endur-se'lsby albert - Collegats
Aquest estiu hem començat i acabat una via nova al Tozal. Ja és tradició que els llargs durs corresponguin als amics de cordada, l'Unai en aquest cas. Al tanto que els 7a estan colladets... Aquí va la topo finalment he caigut a la temptació del blog... , on hi podreu trobar alguna fotoby albert - Tozal de Mallo
Dissabte vam escalar amb el Santi Llop una via nova de la Montse i l'Emili, a la cara nord de la Roca del Diable, un xic més amunt dels ràpels equipats que indica la nova guia de Collegats. DABUTEM LA VIA té 3 tirades realment boniques. El conjunt val molt la pena i en tots els llargs cal posar material per complentar les assegurances fixes. El material que marca la topo és més que suby albert - Collegats
carai Ferran, un somni que perseguies fa molt de temps, una paret difícil amb una ruta mítica. Fa por de llegir. Enhorabona i esperem les fotos ! Les millors ascensions són les que queden per fer. Ja diràs quina nova il.lusió portes de cap, i pagaràs les birres mentre ens ho expliques abraçada i cuida'tby albert - Grandes Jorasses
ei gerber, ho sento molt, pq habitualment segueixo el teu blog i no hi vaig veure res publicat. A la via no vam tenir sensació que ningú hagués passat abans, per allò d'algun bloc que vam tirar des d'alguna reunió i la falta de marca de claus. Tot i això sabent com obres ... igual ni claus veu posar. Potser coincideix L2 on la xapa està afegida per “marcar” a posteriori al rapelar, o pby albert - Peña Montañesa
Aquest dilluns d'escapada i fred, vam obrir una petita llepolia a la Espluga de las Golondrinas, una petita paret que mereix una visita per la roca excepcional i capritxosa que presenta. Via a combinar amb les altres del Christian o del Javi. Ombra fins les 12 del matí. Tots els llargs tenen bolts afegits a posteriori per gaudir sense patir massa amb un grau de 6c. Val la pena per unby albert - Peña Montañesa
Nova via a Peña Montañesa, al pilar del Sobrarbe. Vía excepcional Escalada muy mantenida con dos zonas bien diferenciadas: la parte inferior que recorre fisuras y zonas de autoprotección, y la zona superior que surca placas compactas que os recordarán a Taghia y al Wenden. 6b+, 6b, 7a, 6c, 7b, 7a+, 7a+, 7b+, 7a/b Se han añadido seguros para eliminar los pasos más expuestos. Aun así es obby albert - Peña Montañesa