El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Regulació de l'escalada a Montserrat.

Enviado por Piju 
Regulació de l'escalada a Montserrat.
24-August-2005 11:20
Avui la premsa porta la notícia de que el Patronat s'està plantejant la regulació de l'escalada. Ho he sentit a un recull de titulars a la radio i no m'he enterat del diari en qüestió. Això ja fa anys que es rumorejava, però si comença a sortir als diaris, serà per alguna cosa. Com sabeu, el Patronat el formen polítics i un representat del Monestir...preocupant.
Lluís Parcerisa
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
24-August-2005 18:45
Si Piju, si. He llegit l'article al Regió 7, i m'arrencava les pestanyes davant tanta falsedat, hipocresia i ganes de tocar els collons, parlant clar i català.

Sempre els escaladors estem al punt de mira de tothom, ara som els únics que perjudiquem el medi de la muntanya. Que facin el cremallera, no passa res, per que dóna cales i gent al monestir. Que amplien el parking del monestir, tampoc passa res, per que dóna cales i gent al monestir. Que fa falta això, doncs cap problema, segur que serà un bé a la comunitat. Que hi ha una fuga de gasolil en una paret, no passa res, tranquils ja ho arreclarem. Ara, que un escalador, vagi a una zona d'escalada, collooooooons... que espanta les cabres, que un escalador vol pujar una paret durant el mes de Gener, collooooons... que espanta l'ocell de torn que encara ningú a vist mai. Que un escalador passa per un camí per arribar a l'agulla tal, colloooooons... que es marca massa el camí.

Cagum l'ou!!!!! Que passa aquí!!!! Com que no aportem diners amb la nostra manera de fer, ja no servim per res, ja no tenim dret a disfrutar de la natura, quan moltes vegades som els qui més mirem per ella. N'estic fins les tetes que ens vulguin controlar la nostra activitat, que ens hi vulguin posar normes i que a sobre aquests siguin persones que no entenen que és això de l'escalada i, que gairebé sempre mirin la pela i els interesos.

Per que carai un Monjo m'ha de dir si faig mal o no a la muntanya, quan en el seu tros només hi ha que asfalt, gent, cotxes, soroll i merda per tot arreu. Que els regulin l'accés a ells, segur que no hi ha cabres en el seu tros, ni ocells, ni algunes plantes, ni tranquilitat, ni natura al cap hi ha la fi. Clar com que ells ja han destrosat la seva part ara intenten conservar la resta. Segur que alguna en porten de cap, segur.
picats
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
24-August-2005 20:16
insubmissió i oposició: Podem fer una penjada d'hamaques si promouen alguna prohibició absurda ... Al menys xalarem quan vinguin els del "pa tronat s" a treure'ns.
De pas també podríem manifestar-nos davant l'escolania, el monestir ... i fer com Jesucrist quan tombava les tenderetes del davant del temple. No sé, hauré de desmpolvar la bíblia a veure si em dóna idees.

Montserrat té la sort de gaudir de la fauna escaladora més activa i nombrosa de Catalunya. Els serà difícil prohibir, i encara més fer-ho complir.
Els escaladors locals ja avisareu a la resta.
Quins collons!!!
Sentinella
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
25-August-2005 17:11
Que vinguin a tocar-nos els collons a casa nostre, a on molts ens hem format com a escaldors i com a persones on hem invertit juventut, temps, il.lusió, diners i ànima, senzillament NO.
No em dona la gana d'aguantar més tonteries dels hipòcrites que han deixat la muntanya plena de ferides, la NOSTRA Muntanya, la Montse.
Penjada de hamaques i el que faci falta, com deia la canço:"artefactos i petardos, escopetas y gas-oil, bombas, fuego, sangre y muerte, muerte para el opresor" y olé.
Salut a tothom.
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
25-August-2005 18:09
Olé, Sentinella, comença a carregar el Fusell!
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
29-August-2005 11:57
El patronat ha fet públic el inici de les converses. El comunicat no té desperdici, el podeu trobar a:

[www.feec.es]
La veritat és que el comunicat no té cap desperdici, no:
"... un cert control i determinades limitacions, com per exemple restringir el nom de persones que puguin confluir a la zona o no escalar -en alguns llocs concrets- en determinades èpoques de l'any...."

Que sols podran escalar els Joseps o els Joans en una certa zona?...ja,ja,ja!, fora bromes, suposo que hi ha hagut una petita confusió amb "nom" i "nombre", però m'ha fet gràcia per lo difús que es presenta tot de moment. Està clar que hi ha més gent que fa IV que no pas que fan 8's, per tant sempre hi haurà més gent al Vermell que no pas al Clot del Tambor...o a l'Agulla Fina...aquí si que no hi va ni Dèu.

En resum si s'acosten restriccions espero que siguin coherents i si s'han de tallar pistes, que la de la Vinya Nova sigui la primera, ja que s'hauria de "...restringir el "nombre" de persones que puguin confluir a la zona...", no?

Sort i a tibar-li!!
paca
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
10-September-2005 19:48
...no cal penjarse d`hamacas.lo mes efectiu es tallar la carretera un diumenge a l`alçada de la font dels monjos i trucar a TV3,seríen 3000 cotxes atrapats!!!!...al mateix temps que es desplega una macro pancarta a la paret de l`aeri amb un missatge del tipus: "Patronat l`heu ben cagat" o "regulacions per els nostres collons".... i sambarinait!!!!
Ignasi
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
10-September-2005 21:44
Jo estic amb el Paca. A muerte!!! Quan es sàpiga alguna cosa hauriem de començar a prendre mesures i mullar-nos el cul tots plegats. Si afluixem a Montserrat la caguem ben cagada. No han fotut la gran obra del puto cremallera? No van les motos estripant? No faciliten ells mateixos l'accés de masses a la muntanya "arreglant" aparcaments tipus Can Masana? .... i nosaltres 4 arreplegats molestem????? Restriccions al monestir segur que no en posen ...

Ens volen vendre la moto dient-nos(http://www.feec.es/Noticies/noticia.php?noti=2361):

Això, no ho oblidem, ha d'anar acompanyat de moltes altres accions dirigides a la preservació de la Muntanya (regulació de l'accés motoritzat, aturar la proliferació d'instal·lacions industrials i d'infrastructures per facilitar el turisme de masses, afavorir un aprofitament dels recursos naturals respectuós amb el medi,...) que ha d'assumir el propi Patronat, en la Junta del qual hi ha representants dels Municipis on es troba el Parc Natural. Accions sense les quals no tindria sentit parlar de sostenibilitat".

KABRONS!! Si tot el q volieu fer ja ho heu fet!!!! Ja teniu el puto TINGLADO montat!
estic també amb el PACA,
Una bona tallada de carratera seria una bona acció contra akets especuladors del territori.

Salut i a tibarli!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar