El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Regulació de l'escalada a Montserrat.

Enviado por Piju 
estic també amb el PACA,
Una bona tallada de carratera seria una bona acció contra akets especuladors del territori.

Salut i a tibarli!
Indi
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
11-September-2005 18:42
Potser que amb la historia de la regulació vulguin fer algun altre negoci per treure beneficis de sota les pedres, ho pinten tot molt maco i sostenible mentre deixen que la gent amb cuartos segeixin explotant el parc pel seu benefici, i per l´altre banda , per quedar be, ens foten a nosaltres que som els que de veritat vivim la muntanya i la disfrutem perque no els hi aportem res, més aviat molestem.
Tallar la carretera seria un bon toc d´atenció en el cas de que fesin una restrincio, limitació o prohibició que no fos raonable ni coherent. Preparem les barricades!!!!!
MONJO CAPITALISTA
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
12-September-2005 15:56
En aquestes regulacions tambe entra el Monestir? El monestir forma part del Parc Natural?
Els escaladors i els excursionistes som un impacte per al Parc? I les cues que es monten el cap de setmana per entrar al Monestir?
Algu ha passejat mai pels voltants del teleferic de Sant Joan? Heu vist la merda que s'hi acumula al voltant dels camins? Que extrany, pero a les zones d'escalada no hi acostumo a veure deixalles escampades a tort i a dret pero als voltants del Monestir i instalacions adjacents si.
Que pasa amb l'Aeri de Montserrat? I el cremallera? I el Monestir, cada dia construeixen nous edificis?
Regular i prohibir. Es l'unic que sabem fe?
jd
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
12-September-2005 17:36
Estic fart de veure cabres (i cabrons per la part del monestir...) i senglars, en zones de totxo i d'altres camins a kalamontse. I no s'han possat pas a corre quan ens han vist, han continuat menjant tan tranquilament i nosaltres escalant/caminant... evidentment si veig un niu deixo de fer la via o no la faig directament.

Lo que vinc a dir... he escalat de sempre pels racons de montserrat, i aixi ho penso continuar fent a no se que la regulacio sigui IGUAL PER TOTHOM, facin o no esport.

Que vagin al monestir a tocar els collons un diumenge al mati...
Lluís Parcerisa
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
13-September-2005 08:20
M'agraden totes aquestes coses que dieu, tallar la carretera em sembla una acció molt efectiva i segur que tindrà resò, proposo fer-la a l'Abril per la Mare de Déu, segur que no seràn 3000 cotxes. A més a més, també necessitem tenir arguments al nostre favor, continuo proposant anar amb la càmara fotogràfica al damunt i tirar fotos: a les massificacions dels parkings, a la "cacera" de la foto amb la cabra i l'escalador convivint de costat, en busca de la cabra marxant del cremallera, al animalo atropellat a l'asfalt, a la merda tirada pel monestir, etç etç etç, anar-ho guardant i poder-ho fer públic quan ens convingui o si les coses és possen negres.

No podem fer res ilegal, això ens a de quedar clar, sinó hi sortirem perdent, a Montserrat per començar, i després a la resta de zones.

Montserrat és la primera pedra en el llarg camí de les prohivicions.
Mohawk
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
13-September-2005 08:26
Bona idea lo de les fotos Lluis!

Sols cal baixar el barranc de VallMala entre el Monestir i el funicular de la Sta. Cova. Hi trobarem tot un munt de fauna que bé mereix la nostra protecció, je,je...: cotxes estimbats, llaunes d'oli, ferralla de tot tipus, plats, gots, ampolles, ...

Ens veiem!!
Jordi Alpino
Re:
13-September-2005 10:44
Jo tb m'apunto a la tallada de carretera. Aquestes regulacions no tenen sentit. Ja fa temps que m'oloro que tots aquests parquings "pijos" que estan fent no serviràn per altre cosa que per cobrar pillatje quan puguin. Ara ens toca als escaladors patir quan fa uns anys, per "capritxo" dels catalans (paraules textuals del pujolet) van construir un cremallera de baix impacte ecologic. ¿Qui creu que aquest megapont que creua la carretera té baix impacte? El que se tenia baix impacte si és que realment volien descongestionar el monestir, es arreglar l'aeri fins al MOnestir. Ja tenien tota la infraestructura feta...
Ara la volen pillar amb els escaladors i aixó no té preu. Sóm nosaltres els causants del malestar a la muntanya? Aquesta muntanya té un altre malura que la dels escaladors i es diu: MONESTIR DE MONTSERRAT!!! Amb el que comporta de turistes i altres especies en extinció com el monjos y el seu patronat de la muntanya!!
Proposo tallar la carretera (i amb aixó m'agrego a la proposta del Paca) però fer-ho ben fet, és a dir, aconseguir ser un grapat gran de gent, penjar pancartes on sigui necessari i captar l'atenció dels mitjans de comunicació! Per altra banda, seria lógic crear una comissió que pugués xerrar amb els organs decisius d'aquesta decisió tant gilipolles!!!
No deixem aquí a Montserrat que facin imbecilades tant grans i incoherents com les que hi ha a St Maurici on no pots obrir vies peró pugen cada dia milions de jeeps fins al centre del parc a pujar turistes que no saben respectar el medi ambient.
Visca la muntanya lliure. Per aquest motiu, si algú s'apunta a quedar algun dia i organitzar alguna cosa amb cara i ulls, podeu contar amb mi!!!!
pd
Re: Re:
13-September-2005 12:31
S'ha d'actuar alli on fa mes mal: els diners!
Si tallem l'entrada al Monestir durnat uns quants dies i no guanyen pasta ja veureu com s'acaba aquest rotllo rapidament.
TR
Re: Regulació de l'escalada a Montserrat.
13-September-2005 14:08
Subscric totalment les paraules del PARCERISAS...l'enfoc dels estaments és surrealista.

M'agradaria saber QUI HI HA darrere aquestes idees.

Si són els ecologistes se'ls va la flapa
Si són els del Patronat són uns HIPOKRITES

Crec que hi ha una associació independent de defensa de la Muntanya ( la van crear escaladors)...algú sap el seu posicionament?

JA DIREU quan cal anar-hi, personalment esperaria a veure què passa donat que sembla que va per llarg.

jd
Re: Re:
13-September-2005 16:47
Penso que el primer seria com han dit crea una especie d'organ per intentar dialogar (primer sempre s'ha d'anar de bones...), adjuntant aquestes foto-denuncies que deia el Lluis.

Si la cosa no funciona despres vindria l'accio... i procurant tocar la butxaca dels que manen, com per exemple tallar l'entrada al parking del monestir...

No podem deixar que passi lo mateix que aigues tortes aqui!!!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar