El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Reequipaments a Montrebei

Enviado por ferrans 
Re: Reequipaments a Montrebei
26-October-2006 19:29
Bravo Albert! i bravo Josep Rigol!, molt bons els dos....
Re: Reequipaments a Montrebei
26-October-2006 19:51
Amigo Jose Rigol,si creo tener suficiente experiencia, sino, no me plantearia,intentar esa via, y no te preocupes que no voy a necesitar, Por tanto, ni a llevar, ningun taladro.antes de hablar deberias de saber quien està al otro lado del Telefono.SALUDOS
Re: Reequipaments a Montrebei
26-October-2006 19:52
em sembla ke no heu pillat el to irònic del colega de la JIM. Ke estan els anims a la k salta. Per a ltra banda jo em pregunto: i doncs per que ningu protesta sobre els parabolts de la CADE, k jo sapiga els va possar tot un mestre com es el JOM i no se n'ha parlat més... ke passa k si es té curriculum es té via lliure per taladrar... No estic ni a favor ni en contra d'aquestes expansions (simplement considero que es un altre pas de l'escalada- no se si endavant o endarreara- tals com els peus de gat- ara fem coses inimaginables abans, tot és més fàcil... i tots els raonaments d' aket pal k volgueu i més). Si us plau només siguem coherents i conseqüents i abans k res no ens hi fem sang...
Re: Reequipaments a Montrebei
26-October-2006 20:15
Maluta,ahora tu si que as dado en el clavo,Yo si sè quien esta al otro lado del telefono
Re: Reequipaments a Montrebei
26-October-2006 21:39
Es veu que si tens currículum, fins i tot en comptes d'equipar, reequipar, obrir, repetir..., et pots permetre el luxe de desequipar tota una escola d'escalada, principalment tots els sectors nous amb vies fàcils per a la gent que no té gaire grau (clar amb un currículum bo aquestes vies a tu no et fan falta).
Per rematar-ho (si tens currículum) també pots reventar tots els parabolts perquè no si puguin tornar a posar xapes, et pots endur (robar) totes les plaquetes i despenjaments i si vas encara més sobrat (necessari un currículum ja més bo) pots treure totes les primeres xapes de les vies de 6a en amunt de tot un sector.
Quan s'arregla tot aquest daltabaix posant parabolts i xapes nous només has de tornar a repetir l'operació de destrucció massiva (només cal una clau i un martell, poca feina i diferent a tot el que has fet fins ara a la muntanya).
Tot això ho pots fer quan ja tens uns anys d'experiència, has equipat, obert, repetit... molt, i no tens res més a fer en aquesta vida que trencar les il.lusions d'algun equipador i de tot un col.lectiu d'escaladors d'una comarca.
Aquí podeu veure una mica l'evolució de l'ètica i evolució de l'escalada i per comprovar-ho només cal que ús passeu per PERLES.
Ja ho veieu, nous temps i noves maneres d'entendre el nostre estimat esport.
Re: Reequipaments a Montrebei
26-October-2006 23:41
Desconegut Rokiski: cómo puedo saber a quien me dirijo si no conozco a nadie con ese nombre. La experiencia me dice que los tios curtidos no preguntan tanto ni se plantean repetir una vía con taladro. Por cierto, si tu sí sabes quien soy yo (porque yo firmo mis mensajes con nombre y apellido) cuando me veas dime algo sino nunca sabre quien eres.

Maluta: Jo personalment vaig participar al reequipament de la Cade. La cosa va anar aixì: En una primera cordada erem en Josep Mª Castan (antic membre del Cade que va participar una mica a la apertura d la via), la Federica, aleshores novieta del Joaqui i jo. Darrera venian l'Emilio Albir (un del pares de la via)i el Joaqui. Nosaltres transportavem els ferros i els deixavem a les R quant calia. L'Emilio escalaba de primer i el Joaqui foradaba sota les indicacions del Emilio. La feina va estar feta en una sola jornada d'un mes de maig de no sé quin any.
Apa salut per qui no en tingui
Re: Reequipaments a Montrebei
27-October-2006 01:51
Amigo José Rigol,en ningùn momento se me ha ocurrido utilizar el taladro en las vías que asta el momento he hecho, si te dignaras a leer (ya se que escribo muy mal)mi escrito, te darias cuenta de tu error,somos muchas las personas que como tù, practicamos este deporte, como simple y pura aficciòn desde hace muchisimos años,y a un nivel màs que aceptable,que pasa,¿que si te envio mi curriculm me vas a tratar mejor?,yo pensaba que un foro estaba para preguntar y de alguna forma tambien, Para relacionarse,y creo que lo que me as dicho, estaba un poco fuera de lugar,puesto que no sabes de quien estas hablando,todos tenemos metas,convertidas en sueños e ilusiones,que de vez en cuando con aquella escalada u otra, convertimos en realidad,depende de nosotros y en ocasiones de la naturaleza,que eso ucurra ¿o no?.pero lo màs importante es que las tengamos ,porque sin ellas se nos haria muy dificil vivir,y no tenemos ningun derecho a burlarnos de nadie,a no ser que sea de nosotros mismos. Un Legìa como tù deberia saber los que ès un ROKISKI y si no lo sabes deberias de preguntar.SALUDOS
Re: Reequipaments a Montrebei
27-October-2006 13:07
Josep,
ja dic k no critico ni animo a nous reequipaments. Simplement crec que s'estant adoptant postures massa intransigents per totes bandes en el mateix tema de tota la vida. No fa massa temps k escalo pero des de k ho faig que visc akest etern debat. A altres zones del planeta ( i no parlo precissament de picos) sembla ser que el tenen més que solucionat... potser podriem aprendre alguna cosa (no em refereixo a possar bolts a discrecció) sinó aprendre a conviure amb el ke passa a les parets i abans ke res posar en primer lloc el respecte per la roca i oblidar-nos de les nostres manies particulars de cada un i les nostres suposades ètiques de mercadillo.
Es veritat que els bolts rebaixen compromis, i quen les expansions són un acte cruel contra el medi en que encomptes de donar-la talla rebaixem la paret al nostre nivell. Ara bé trobo que una vegada s'ha comés el pecat no desaprofitar-ho és una tonteria. Una vegada s'han possat bolts a un lloc el mal ja està fet i treure'ls en nom d'un suposat esperit proteccionista del medi no és més que pura hipocresia-repeteixo el mal ja està fet. Ke consti k no estic predicant a favor del non-expansion, de la pateixa manera que tampoc ho faig a favor del clean climbing, de l'escalada sense magnesi, ital... Tots els escaladors diem que respectem el medi, però el fet és que la nostra postura no és més que hipocresia, escalar en si és una activitat perjudicial pel medi per molt que intentem minimitzar el nostre impacte... Ens fotem al cor de les poques zones que queden verges i hi fem vida i per molt que ho volguem el nostre pas queda enregistrat.
Després de tant divagar, l'unic que vinc a dir es que una vegada fet el mal, ja no es pot fer res per solucionar-ho, i cometre actes en defensa del medi com treure seguros és un sense sentit que només es fan per satisfer motius egoistes que intentem amagar rere suposats interessos proteccionistes.

Per posar uns casos:
La Joan Freixenet (a la roca dels arcs)ha estat despitonada en gran part. El resultat les corades que ara hi van han de pitonar uns 6 passos cada una amb el conseqüent deteriora,ent de la roca. La meva proposta: si els pitons hi són posats deixem-los encara que els aperturistes s'enduguessin el seu. Minimitzem els passos en que calgui clavar (no apliquem la frase TAKE ALL U CAN! GIVE NOTHING BACK!)

A la escanyapobres es van robar les xapes, però els espàrrecs encara hi són: UNA GUARRADA, ja que si la via es vol fer es fa! Un sense sentit.

Al pilar del segre s'ha equipat una via des de baix entre la BElle Epoque i la Kafarnu. La via no trepija res, però al llibre de piades ja hi ha l'amenaça "SE DESEQUIPARA SI O SI". Resultat quedarà una altra guarrada.

EL PITJOR DE TOT ËS QUE EL MAL JA ESTARA FET I DE POSTRES NI TANT SOLS ES PODRA APROFITAR EL MAL. SI FEM MAL QUE SIGUI PER ALGUNA COSA. I NO APLIQUEM ÈTIQUES DE TALIBAN ESTUPIDES.

I SOBRETOT recodeu que jo sempre tinc raó per que dic que ningú té raó (TRdixit)

salut
Re: Reequipaments a Montrebei
27-October-2006 15:01
Maluta,
Amb les meves paraules només pretenia explicar-te com va anar el reequipament de la Cade. Crec que la premissa del permís del pares de la via va estar complerta amb escreix al participar directament l’Emilio Albir.
Només era una petita intervenció històrica que gràcies a aquest foro i a la oportunitat del teu post pot arribar al coneixement de molta basca.
Re: Reequipaments a Montrebei
27-October-2006 18:06
Esteu malalts, tots escalareu mol o poc i encara equipareu menys.
Els pitons son per posar i treure i aixo trenca la roca.( no per utilizar-los atentes contra el medi)
Les expansions son aixó, expansions, sigun del tamany que siguin.
El quimics que la majoria de gent no sap colocar, aixo si que atenta contra el medi per la seva resina epoxi altament contaminant. Ningu els critica? i el plom? les deixalles? restes de menjar que nos es el propi de la fauna del medi? les merdes i els papers? no sabeu taprales amb pedres?
I us preocupeu per una expansió,si que us preocupa el medi.
Les vies no tenen amo, solament els quissos en tenen.
fa 25 anny que escalo i no coneixo ni acceptare cap reglament escrit per ningú, jo seguiré escalant, equipant i reequipant el que jo pugui, aixó si amb un respecte a l'original.
Queixarse avui en dia es una xorrada per que hi ha infinitat de vies que foren obertes sense expansions i material modern, mes tard algí hi posà material, no se li donà la importancia que li doneu avui dia i vosaltres encara no avieu nascut i ara voleu defensar unes vies que es reequipen que ja van ser sobreequipades.
Feu el que volgeu sense afegir res no hi era, i qui estigui lliure de culpa que tiri la primera pedra.
No he sentit cap cop de roc.
Apadeu i contineu xerrant.
Lo sentimos, no puede responder a este tema. Ha sido cerrado.