El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Montserrat:Trobada, denúncia per l'ús de la sika i+

Posted by willow 
Montserrat:Trobada, denúncia per l'ús de la sika i+
February 04, 2008 09:01PM
Salut!!

Aquest dissabte 9 de febrer a les 12 del migdia hi ha una trobada d'escaladors per tal de denunciar les males pràctiques que darrerament es venen practicant al massís. Ja ho sabeu: sika, vies apretades, vies que xafen antigues vies, paraboltades obertes per baix sense miraments, etc.
En concret, s'ha començat a veure vies a 1'5m l'una de l'altra per lla zona del coll d'Agulles, a la Piràmide, a la Caputxa; també es veu que uns il·luminats anaven l'altre dia amb el bidó de sika a obrir pel mig del desplom del lloro...
Us hi esperem a tots i a totes. A veure si ens solidaritzem amb les batalles que encara no estan perdudes, doncs la comunitat escaladora sempre va al seu rotllo i a l'hora de fer quelcom que no sigui escalar ens fa mandra (i a mi el primer, ho reconec).
Hem de donar un cop de mà al Harry que és qui s'ho està currant perquè això no passi.

Es veu que qui vulgui llegir manifestos i cartes de denúncia ho podrà fer durant el transcurs de l'acte. Després ens farem una foto tots i totes plegades i cap a la desnivel, que se n'enterin els espanyulititus i la feec de què collons està passant a les nostres muntanyes!

Salut i goma-2!

PD:se rumorea que acabarà amb punxa el tema... vamus, amb una rave



Edited 1 time(s). Last edit at 03/01/2012 09:08AM by ferran.
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sika i+
February 04, 2008 10:15PM
Albert "mucho ruido y pocas nueces" no pasara res... com diu el Gerber a poca gent l' importa que es malmeti irreversiblement la roca... com sempre dic la imbecilitat humana no te limits o es que no has observat Willow les alzines tallades al voltant de Sant Benet...per fer llenya... (No et costara gaire de veure-les, n' he contat 4 JUST AL COSTAT del cami, just passada "la porta metalica" o arcada de briques que va cap a la Momia i a Sant Salvador) i dues eran alzines joves.Les soques serrades canten com una ALMEJA.

Han estat tallades aquest any i totes sobresurten entre 2/3 pams i fins i tot cuasi mig metre.Almeys es podien haver tallat arran.Esperem que el que queda d' hivern no sigui massa llarg...

Tu Albert que tens influencia a Sant Benet, que SEMPRE tanques l' aigua de l' aixeta quan et rentes les dens i que sempre reculls les colilles a veure si pots mirar de fer alguna cosa

VISCA MONTSERRAT, jordi
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sik
February 05, 2008 01:58AM
ei molt be willow!!! jo seré durant un mes moooolt lluny de kalamontse i no podre venir a la mani-rave. de totes maneres m'apunto a la goma-2 i al comandos nocturns...que es puguin fer...
ja direu

salut!
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sik
February 05, 2008 11:46AM
bones bous,

pos k voleu k us digui, a mi el fet de nar contra la sika i els retrobolting mestà més que bé, el fet de voler mantenir les clàssiques originals, o de mantenir una certa diastància i patró a l'hora d'obrir, o no petar totes les agulletes a vies parabolting també, però aixo d'acabar amb una rave... una mica subrealista tot plegat, no? ens queixem del mal d'ulls que fa la feina del llacera i encanvi algu organitxzarà una rave al parc natural pel tal de convatra-ho. No ho entenc massa, però be...

Espero q el Harry se surti amb la seva, però q ho faci amb respecte per tothom.

El fet d st.benet, m'extranya i no acabo d entendre, hi han força arbres morts a les rodalies, xq tallar alzines vives? i a més deixant-hi un tucó de mig metre... no fa gaire vaig veure troncs tallats amb motoserra... potser va xki la cosa.

PD. Si fan falta mans per agafar la radial, jo mofereixo voluntari

salut, tàpia i respecte
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sik
February 05, 2008 02:49PM
Jordi, miraré si les poden pulir i aviam si te les pots fotre pel cul!
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sik
February 05, 2008 06:28PM
Hola Bous.

Crec que el tema no és tant l'ús com l'abus..i això és el que cal evitar.

Es pot limitar prohibir, regular, etc, l'apertura de vies que segons la tendència imperant a la zona no són ben vistes des del punt de vista ètic..però no crec que la cosa vagi per aquí.

No es tracta de una canto reforçat, ni d'un canto picat, ni de un parabolt, ni de deu...

Si ho convertim en una lluita entre estils no hi ha una explicació raonable. Es que simplement ens queixem perquè ens "contaminen" el jardinet amb vies que a nosaltres no ens agraden?

NO diriem el mateix si COSISSIN les agulles amb vies de 5+/Ae obertes per baix, o plenes de ploms i ferralla, però "molt autèntiques"? Jo si...

El tema és que en Lassera esta acribillant les agulles amb vies a la seva olla..Una cosa és reforçar un canto dèbil amb sika i l'altra és convertir el LLoro en un rocòdrom o la Caputxa en un pirulí plè de bolts i cantos enganxats ( no reforçats).

Sikats i retocats i picats n'hi ha des de St benet a Agulles ( si voleu fem una llista de vies..que n'hi ha unes quantes i de les famoses..). Cada equipador o aperturista és responsable de com les seves vies trascendeien en la història de l'alpinisme... El problema és que aquest paio està deixant sense espai la resta de generacions d'una manera gairebé malaltissa, i alhora esta sotmetent l'entorn a un abús que va més enllà de les disciplines o el sika-si sika no...més enllà de la propia escalada.

Espero poder venir a Montserrat...i en tot cas la Rave potser s'hauria de fer en un altre lloc..sinó si que sembla que el tema vagi de defensa de coto personal enlloc de defensar l'entorn ( foto fora a l'estrany que em molesta i faig una festeta per celebrar-ho, amb soroll, merda i una mica de sacrifici de parabolts...).

Apali

I contra aquesta abús de l'entorn és contra el que cal parar els peus...
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sik
February 06, 2008 11:57AM
T'he de dir que lo dels arbres tallats a Sant Benet només té de dolent que els tocons són molt llargs en algún lloc. Ho solucionarem. Veig bastant improvable que ningú aixi tallat un arbre viu, perque el bosc en aquell indret és ple d'arbres morts, que són els que es seleccionen per tallar i cremar per escalfar les gèlides tardes al refugi de Sant Benet. La tria selectiva d'àrbres morts facilita la regeneració de la flora i disminueix el risc d'incendi.

Està bé que opineu, però no pijeu fora de test!
Gil
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sika i+
February 06, 2008 01:36PM
A savassona es va destrossar un antic projecte amb sika , el meu company equipador de la via va quedar amigablement amb aquesta persona i el va atonyinar , es patètic arribar aquest punt però de vegades fot molta ràbia ! la via ara és diu sika´and´destroy cotada de 8b+ , els sikats són fastigosos et tallen la circulació dels dits potser s´acaba restauran .
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sika i+
February 07, 2008 12:03PM
Què tal companys..

Davant del nivelazo que últimament destilen les escalades sense expansions (Hard grit i altres, Vanitat Oculta, ... felicitats titus... ) sento dues coses: ganes d'escalar més i ganes d'escalar millor.. L'excel·lència requereix esforç i superar les dificultats una vegada i una altra de manera que a llarg termini l'escalada evoluciona i les dificultats que abans semblaven impossibles es converetixen en el pa de cada dia.

Per ser al capdavant calen moltes coses. Una és l'ambició --germana de la vanitat--. L'altra és el respecte. Crec que no fa falta parlar-ne, del respecte, perquè ens aquest foro tots sabem de què parlem. Sobre l'ambició i la vanitat oculta de què va voler parlar l'Alzina ja fa una anys, també podríem parlar-ne molt i ens quedaríem igual.

Però jo n'he volgut dir alguna cosa, de la vanitat, perquè penso que segons quins individus només tenen ambició. Hi ha qui vol les coses ràpides i fàcils. Hi ha qui això del respecte s'ho passa pels collons o potser és que no té ni puta idea de què és el que significa. Per al respecte cal certa dosi de cultura i de sentiment, per a l'ambició, no.

M'estic posant xorra, però, òstia, cal estimar dues coses quan escales noves vies: les roques que puges i els escaladors que abans que tu les han escalades!

Jo, el que és escalar com alguns dels companys aquí presents segur que ja no. Però encara ens queda el cap, la voluntat i, per què no dir-ho, la ràbia --sobretot quan sento coses com que l'Amagada, la Caputxa o el Lloro s'han convertit en els nous mcdonald's de l'escalada--. No sé si amb el tal Lassera s'hi pot parlar. Amb en Tranki (hola Ori què tal, ens veiem el dissabte) sempre hem pogut fer-ho i ens hem entès.

De la trobada cal que en surti alguna cosa. Hem d'aconseguir que s'hi fiqui la federació (¿?)
Re: Montserrat:Trobada/denúncia per l'ús de la sika i+
February 07, 2008 03:31PM
Jo espero només una mica de concienciació, d'humiltat, de sentit comú i de ganes de fer una pas endevant. El que no espero és que s'hi possi la Federació. Cada vegada apropem més la muntanya a alló que volen les federacions, clubs, i merdes diverses. A marcar tots els putos camins amb pintura de colors, a fer reequipaments d'una via pel simple fet de portar el seu puto nom. Estic cansat que sempre acabin decidint el que està bé o malament els mateixos cumbas.

És el moment de fer un canvi. Cultura enfront de la contracultura institucional. No vull veure més pintades als camins, més creus als cims, ni més cumbas a st benet!!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login