El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Sánchez-Martínez, 330 m. V+ A1

Posted by Ferran 
Ignasi
Re: Sanchez Martinez, Diablos."un paseo" REEQUIPADA
November 12, 2004 10:40AM
Per mi les coses són així: fa anys quan escalaves a la nord estaves sol. Fa no tants anys quan escalaves a la nord hi havia algú a la Punsola. Actualment han posat el "coja su turno" a la punsola, trobes gent a la Sanchez (a la GAM no pq li van treure els parabolts del segon llarg) i així anem fent.
Conclusions que en trec:

parabolts = més gent. Amb el que això comporta, roca més pulida, més accidents, possiblement evolució més ràpida de la gent a la paret,...

Burils = els de sempre que s'hi enfilen + els que han fet una evolució físicament i psicologicament i tb s'hi fiquen. Amb el que això comporta, poca gent gaudint de magnifiques vies, i possiblement una evolució més lenta (al meu parer més completa)...

Entenc que la gent es vulgui enfilar per la Sanchez, fer el cavall, l'Aeri, etc... Jo tb volia i ho vaig fer però em vaig haber de curtir i esperar fins estar a punt. Per cada objectiu he de valorar si estic preparat o no, i si no ho estic em preparo per estar-ho.

Potser valdria més la pena reequipar moltes vies de la nord així potser la gent es repartiria més a les diferents vies i no es saturarien tant segons quines. O potser seria més profitós deixar-ho tal com està, sacrificar un parell de vies i les altres deixar-les en pau.

No ho se. Tant se val. Total els de sempre faran el q els hi surti del ous.

Apa, tant si aneu a les vies reequipades com si aneu a les cutre assegurades: BONES ESCALADES!!!
Pau Aliaga
Re: Sanchez Martinez, Diablos."un paseo" REEQUIPADA
November 15, 2004 04:21PM
Yo creo, sinceramente que nunca llueve al gusto de nadie y que la gran pócima alquimista nunca existirá, pero lo que más se ha acercado ha sido sin duda (para mi) lo que ha comentado Ignasi más o menos.
Creo justo que no se apliquen a las vias de la norte, a las clásicas, a las etc... un concepto de equipamiento que ello repercuta a la llegada de un sinfín de frikis de bajo/medio nivel con ganas de provar largas clásicas en cara norte. Podemos deducir rápidamente que por muchos largos que sean, si se encuentran un V+ o un 6a con párabolts bien cerquita para poder caer una y otra vez sin peligro alguno = pelegrinación indiscriminada.
Pero tambien encuentro normal que haya gente que quieran subir por diablos o el mismo c.bernat, he aquí el sacrificio acontecido con la nombrada punsola, vía tal vez no de frikis, pero si de bastantes cordadas que tal vez no se atrevan con la.... Puigmal (via de equivalente grado +ó- pero no en seguros) con lo cual tal vez sea la solución del problema, porque siempre habrán vias y vias y no será lo mismo subir al caballo por la punsola que hacerlo por la Puigmal. Realmente no se me ocurre otra manera de llegar a un acuerdo para este colectivo tan exigente como somos los escaladores. Tal vez asi algunos puedan lograr sus sueños de subir a diablos, porque no todo el mundo tiene las cualidades, físicas, morales, o simplemente tiempo como para admitir una empresa que le sobrepase en dificultad. Asi habrá una via en diablos de dificultad asequible como la "Sanchez Martinez" para éstos y habrá una "simpatia para el diablo" o una "diagonal del vertigen" para los que asumen dificultad y riesgo en las árduas paredes (por cierto, en diagonal vertigen nunca he visto a nadie haciéndola, será que no hay tantos frecuentes de nivel por estas paredes como se suele insinuar?) Al fin y al cabo no hablamos de paredes, sino que acabámos hablando de vias, "he hecho la Sanchez de diablos" o "he hecho la vertigen de diablos". Porque si NO se trata vías y SI se trata de marcar Territorio como si de animales nos tratásemos, estaríamos hablando de otro tema, o no?
lo que pasa es q siempre llueve al gusto de los mismos
Sanchez-Martinez a Diables
August 24, 2006 09:18PM

Ei fanatics!

Ahir vaig tenir el meu primer contacte amb aquesta paret montserratina. La via em va agradar molt i l'ambientas imprecionant, pero em va sorprendre moltisim l'equipament que hi vaig trobar. No me l'esperava ni tant bo ni tant abundant! Sabeu si l'equipament que va fer la Feec tant sols va consistir en reequipament o també hi va un petit sobreequipament? Em van sorprendre basicament les plaques finals! La quantitat de burils que hi havia anteriorment era el mateix? Bueno sigui com sigui una gran via, d'aquelles que fan afició.

Salut, trepades i alternatives manresanes!

Re: Sanchez-Martinez a Diables
August 25, 2006 01:09PM
Segurament el nombre de burils era el mateix, però costaven més de veure...
Re: Sanchez-Martinez a Diables
August 26, 2006 03:34PM
Hola

Segons m'han comentat els reequipadors es va substituir expansió vella per expansió nova.

El que passa es que MAI serà el mateix el fet de veure un burí podrit o veure un bolt nou de 10mm...
Re: Sanchez-Martinez a Diables
August 27, 2006 10:21AM
Tranki tens rao que no és el mateix amb burils rovellats que amb parabolts, però també crec que els primers aperturistes ho van fer amb burils nous i no rovellats.
Salutacions.
PGB
Re: Sanchez-Martinez a Diables
August 29, 2006 06:17AM
Collons Marsi, tornes del Ruwenzori i venga, cap a la paret de Diables... tu si que en saps!

Jo he estat tancat fent el projecte de final de carrera.. a vere què em diràn! :S
Re: Sanchez-Martinez a Diables
August 29, 2006 06:40AM
Ei bones PGB!

Doncs si tio, la magia montserratina torna a existir despres d'un mes pel Rwenzori.. Ho trobava a faltar aixo d'estar penjat per aquest paradís del conglomerat!

Bones escalades company i sana vida!
Re: Sanchez-Martinez a Diables
August 29, 2006 01:48PM
felicitats per la via.
Quan la vaig nar a fer, aquesta primavera amb l'uri, per segona vegada, no sabia q l'havien requipat i vaig flipar una miqueta.
>Amb tot la via, roca i ambient segueixen sent els mateix, però sense els regust més clàssic de la primera asccenció.
personalment, crec q ha estat un error ficar-li tots els bolt de 10, especialment a l'Ae, a més la linia de burils original anava més a la dreta i actualment no se si es pot passar en lliure i xapar bé tots els bolts.

wueno marsi, melegro q hagi nat b x l'africa i jans vorem x la botiga.

salut i a tibarr, bous
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login