El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

ARTIFO DESDE CERO CERO

Enviado por ROCABILLY 
La Haine
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
22-December-2004 14:45
..el fet és que normalment parlo d'artifo montserratí i els que heu provat de fer aluguna cosa per aquestes contrades ja us haureu adonat que de vegades no tot són forats circulars en els quye encaixa un taco...de vegades és fan llavis a la roca on de vegades pots ficar una falca grossa (o un taco petit, depén de com t'ho miris)i llaçar-lo amb un cordino o una cinta a mode de pont de roca...s'hauria de fer un estudi de com aguanta més un taco, si agafat pel darrera o amb un cordino passat per un forat a l'extrm...el que està clar és que si treballa per palanca la millor opció serà amb un cordino passat per l'extrem ..això amb un dibuix quedaria molt ben ilustrat...:P
Iron
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
22-December-2004 15:06
Falcas:

El tema ( hoi sento Mohawk dec haver tingut més sort que tu) és força senzill. Potser és que no he fer A5, però en la majoria de vies que et trobes amb aquests passos ( especialment en vies obertes i forats "nets millor!!!"), la fusta, mentre no sigui conglomerat o la de les caixes de fruites, va molt bé.

En plan barato mireu de pillar Cirerer, o bruc de bones dimensions ( ojo als atempatat ecològics). podreu escollir diametrre, amb el serrutxo d'una bona branca us en sortiràn unes quantes...
Potes de cadira ( ojo la qualitat i els corcs..), etc.

Això pel que fa a falques cilíndriques.

El tema complicat i treballós són les que volgueu en forma de tac. Jo s´ñoc més guarro i amb un cop de destral i després llimant les vaig reduïnt.

Amb fusta bona, de secció quadrada o rectangular podeu fer ídem, ideal per a llocs on s'ha clavat força ( ex. anglades), són ideals falques en forma de capsa de llumins.

Per treure falques molt podrides, amb un clau llarg les aneu matxacant i fent palanca ( ojo els ulls amb les estelles).


Ah, i sempre que pogueu aneu en lliure, que molts artifos de vegades no són més de 6b o 6c!

Vinga, sort i a clavar-la!!!
Osito Yonki
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
06-January-2005 20:48
Me parece genial la idea de Jan de usar maderitas,es un truco que probare pero me han quedado unas dudas:
La forma de las falcas debe ser rectangular o se clavaria mejor dandole forma de cuña propiamente dicha,es decir,que por la parte de bajo sea mas estrecha que por arriba?
Con los tacos lo mismo,pero estos deben de ser mas largos que 4 o 5 dedos como las falcas o de igual medida?
Espero pronto vuestra respuesta,gracias.
Iron
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
07-January-2005 00:26
Ei Yonki (falta confi para llamarte osito...jajjaja!)

Els forats de Montse són tan variats en formes com en tamanys.

Generalment en forats molt "dilatats" pel continu clavar-desclavar, una falca poc elaborada és suficient (Quadrada-rectangular o rodona).
El tema és quan són llavis amb una forma menys quadrada o el fons més petit que l'entrada. És aleshores quan mola posar falques "currades" que s'adaptin al forat (cunya).
El que és MENYS HABITUAL és que el final sigui de secció en punta ( excepte en casos de forats molt complexes),mILLOR FINAL PLÀ i així s'adapta MILLOR AL FONS ROMO DEL FORAT.

Sobre tacos són idem que les falques però en gran.

No vull que sembli que no cal donar detalls però és que l'ideal és dur-ne de tantes formes com et sembli (per experiència les aniràs ideant)sempre i quant la majoria siguin com les que et comento i de tamanys variats.

Un detall: heu vist que la roca és diferent a la Nord que a la Sud i a St Benet que a Agulles? Imagineu els bolos de cada lloc i els forats que deixen són els més habituals de falcar a cada àrea...

Bones escalades!
Rolando
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
11-January-2005 10:36
Jelou. El otro dia me dejaron un soloaid para hacer una largo fácil de Ae en solitario (pues me planteaba comprármelo pero antes queria probarlo) y verdaderamente no le encuentro ningún motivo extra por el que gastarte 100euros por un cacharro si los nudos clásicos te dan lo mismo. Simplemente tal vez algo más de rapidez al no tener que hacer nudos.
Tengo razón o se me ha escapado algo?
Iron
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
11-January-2005 11:04
Un cacharro ( mas bien el soloist o un grigri adaptado-ojo sin garantias segun frabricante-) permiten darte cuerda mientras escalas. Por mínimo que puedas soltarte un poco de manos puedes ir subministrando cable.

Com te quedes pillado enmedio de una placa, y te falten 44cms para llegar al siguiente seguro o emplazamiento para el mismo...no veas el marron.

Con el tema nudos, desde el primer centímetro después del seguro que abandonsa, llevas toda la comba colgando...esto en tramos de libre, salidas de estribos..etc, puede llegar a ser sumemente importante...

Puestos a poner ejemplos...el tema nudo implica un ounto débil ( los mosquetones) mientras que el soloist se puede atar con baga, y ( con un arnes de pecho) la direccionalidad del grigri puede ser mejor que la de los nudos...

Con el tema cacharros, aun así, ojo como te caes...despues de algunos "pires", te diré que el que me paró "a la primera" fue el grigri ( el soloist no funcionó...pero con el grigri OJO puesto que si caes encima de él puede desbloquear i tu seguir un ratito más para abajo...)

Mejor no caer mucho.

Para ir en libre el grigri es de los que va mejor...
Osito Yonki
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
01-February-2005 21:31
Gracias Iron,y a todos los demas,por los consejos sobre las cuñas.
Me he hecho unas cuantas y estoy deseando probarlas pronto,aunque en vez de llevarlas en una bolsa de magnesio casi necesito un saco de patatas...
Tambien estoy abirto a mas consejos sobre artificial,que sin duda me son de gran ayuda.
Ah!!!!!!! me podeis llamar osito si quereis,je,je
Iron
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
02-February-2005 15:05
Bueno..osito...

En cuanto a iniciarse lo que tienes que tener en cuenta és saber ( por partes).

*maniobrar con cuerdas sin dudar y saber en todo momento DE QUÉ ESTÁS COLGANDO Y QUE TE PARARIA . vAS A ABRIR IY CERRAR DECENAS DE MOSQUETONES, CAMBIAR LA DAISY. COLGAR ESTRIBOS, ANCLARTE, ATAR Y DESATAR CORDINOS..ETC.
( ojo, no por mucho dominar no cometes errores..repasalo todo, una maniobra en falso puede costarte un clavo que se te cae o puedes caerte tu..no serias el primero).
*Cierta práctica en meter cacharros, que puedes adquirir desde en muros urbanos ( escaladas de práctica en Fuixarda-ojo a no clavar en las vias de luibre), a meter.te en "piedras a clavar..la confianza que pilles en el suelo te servirá para cuando estés a más altura.

*Escojer los itinerarios progresivamente. No estarás haciendo deportiva y posiblemente lo que metas es lo que te va a acabar parando una posible cáida..mejor escojer itierarios con spits o seguros intermedios e ir escalando vias cada vez con menos expansiones. Ten en cuebta que en deportiva por lo general se tiene tiempo de reaccionar, mientras que en el artifo lo más normal es irte abajo de manera repentina ( i segun como de cabeza si tienes los pies en pedales diferentes de segurios que petan de manera diferente). ten cuidado.
En este foro y otros hay recomendaciones e info sobre vias en Montserrat i St Llorenç, ideales para iniciarse. NO dudes en preguntar.

Bueno..paso de meterte más rollo. ojito y punto. Hay buena literatura al respecto. Pillate un colega paciente y progresad poco a poco...el mejor escalador es un escalador que ademmás de un buen currículum sigue vivo...
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
22-May-2005 16:48
hola rocabilly!!!!!.
espero que la teva progresio haura augmentat, pero si encara vols coneixer una bona zona per progresar, t'aconsello la TRONA DE BERTI un puesto bonic amb vies amb passos intermitxos, i amb una roca exquisita. Si vols saber mes d´aquest puesto et convidem a pasarte un dia per aqui.
SALUTS A TOTS
via
Re: ARTIFO DESDE CERO CERO
23-May-2005 11:29
Hola "sito", resulta que aquesta zona que has proposat al "rocabilly" la tinc present de quan vaig començar a escalar, és on per primer cop vaig posar el peu a uns estreps, em sembla que lin deien La Cadireta allí on vàrem estar i la recordo molt guapa, però des d'aquell dia que no hi he tornat a anar, fa poc hi vaig anar amb bici i no ho vaig saber trobar. Em faria gràcia anar-hi un dia, a part de que també estem intentant aprendre quelcom d'artifo i veient que us ho coneixeu, si us anés bé, algun dia que hi aneu em podries avisar, si et sembla,

i per part meva doncs bé, no sé si coneixeu la zona de St Llorenç del Munt, hi ha alguna via bonica per fer i també en artifo, un dia si voleu anar-hi ja ho saps, m'escrius i us hi acompanyem.

Bones escalades!!

Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar