El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Gerber
DEFINICiÓ d'escalada clàssica i mèrit
05-July-2006 18:47
HE VIST A LA PÀGINA ONA CLIMB (=luichi) AQUEST TEXT I M'HA FET MOLTA GRACIA, CREC QUE L'HAURIA DE VEURE TOTHOM:

"Què té més merit ? La "clàssica", diuen, especialment si ets el primer ascensionista; per què ? Probablement, per què et jugues el físic. A "l’escalada clàssica" val més no caure: no hi ha garanties de que en surtis sencer del tot i això té molt de mèrit (l’arriscar-se). Cal dir que, en general, però, la majoria de la gent tenim bastanta (o molta, o moltíssima) por de caure. I el que passa és que la gent no sol caure, almenys en "escalada clàssica". Hi ha vies "d’escalada artificial" en què caure equival a anar a l’altre barri, no sols l’escalador sinó també el company, per tant, tenen molt de mèrit"

I PER POSTRES:

Algunes propostes:

7. Fer pagar un peatge, especialment als que mai s'han gastat ni cinc, per fer front a les despeses d'equipament i de manteniment...


JA SÉ QUE M'AGRADA MASSA LA POLÈMICA PERÒ... COM ES POT ANAR PEL MON AMB AQUESTA MENTALITAT...
Suposo que el teu comentari sobre polèmiques es pel segon texte i no pel primer.

El primer no el veig pas gaire polèmic sino es pel to una mica irònic...

Respecte al segon, de fet ja es paga una mica aquest peatge (i potser anirà a més) doncs no oblidem que les subvencions per a reequipaments que fa la FEEC es paguen amb les nostres quotes (cosa que em sembla molt bé).

Així doncs existeix, pero només els federats... :) :)

Aquests peatges indirectes sempre semblen una mica més acceptables que els directes, no? Pero al cap hi a la fi, pagues... :) :)

Records

PD: Per cert onaclimb no equival a Luichy només, no donis per suposat que ell ha escrit el texte (crec que no ho ha fet)

------
K.
[skalada.blogspot.com]
Company,

Polemica es pot buscar a tot arreu i en tots els articles, siguin d'escalada o siguin de politica o de cuina. Primer et convidaria a posar el link als dos textes complets (cosa que fare ara)

[www.onaclimb.com] (el primer texte es troba a la carpeta "escalada" i l'altre a la carpeta "equipament").

El primer, com diu el K. jo l'he trobat amb gracia i certa ironia, cal llegirlo amb calma.
El segon, company, com l'autor enumera el punt sete forma part d'una serie de propostes, (per cert: veig que no has copiat el "¿?" que hi ha despres del 7) i no li veig cap polemica, es una proposta com les 6 anteriors, i el to de la proposta parteix del diàleg. Pots estar d'acord o no, a mi personalment de les 7 es la que no m'agrada. Però si mires les 6 anteriors, que des de un punt de vista de "qualitat" de l'equipament m'agraden, surt una pregunta obvia: qui paga això? com es financiarà? Llavors, fent aquesta lectura trobo logica (una altre costa es que no ens agradi) la proposta del autor, com forma de financiar les 6 anteriors.
Jo crec que se ens nubla la vista, moltes vegades (esportiva//clasica) es parla molt de l'equipament i renovament del mateix. A mi em dona la sensació que es parla molt i es fa poc. I es fa poc perque molt surt de l'iniciativa privada, surt del temps i les peles dels escaladors. Per portar a terme els reequipaments que ens agradaria, a mi m'agradaria que hi hagues un comité de reequipaments amb gent "profesional" dedicada a això. Pero si fos aixì, qui i com els hi pagariem la seva feina? (aquesta gent hauría de menjar i viure,no?). com es financiaría això?
A banda a mi m'agradaria llençar aquestes altes preguntes.... per que algú faci una proposta i no ens agradi, l'hem de lintxar i faltar al respecte?

Bon dia a tothom

Jose
Quietorrrr!!!!!!!!!!!!!!!
Re: DEFINICiÓ d'escalada clàssica i mèrit
06-July-2006 15:54
A tots plegats,

Menys mirar-se el melic, menys imposar normes, menys imposar criteris i meys voler fer que les nostres opinions siguin les que valen.

La essència de la llibertat és que poguem fer el que ens sembli mentre no impedim als altres fer el mateix.

OJU! `no val allò de dir si tu "poses un spit impedeixes que el dia que em vingui de gust jo pugui passar per allà a pèl"...¿que passa, que hem d'esperar a que tinguis un dia inspirat per obrir la "teva via" , i per tant et veus legitimart a reservar.-te tota pedra escalable pèr obrir com et rota...????

tampoc val allò de dir " com que tinc por millor reequipar una via i així la disfruta fins i tot la meva avia ( que se suposa que no és la Ma Simó ni la Lynn Hill)...

Tant costa d'entendre que la puta penya foti el que li roti mentre no DESFACI obres dels altres??

Quines ganes de estar sempre a la palesttra criticant, manipulant opinions i existències, i consagrant les nostres pors!

Gerber si et mola escalar en gallumbos i amb els ulla tapats i posant gantxos en un 7b a la resta de la penya li importa un bledo, fes.-ho i punt, i deixa a la resta en pau, que ja s'ho trobaràn...i als putos negats que són incapaços de fer un IIIº sense el parabolt i el bocata...que es dediquin a jugar al parxís...l'escalada i la vida han de ser RESPECTE!!!!

El puto individualisme que traspua cada vegada més està matant l'esperit de llibertat i llibertari que sempre ens havia guiat!!!!

No us foteu ètiques a mida de les vostres limitacions... no vulgueu imposar-nos els VOSTRES LIMITS, que cadascú té el seu..i tu també Gerber, que quan ja no pots mes fots un parabolt on el Skamerlander passaria sense clavar-ne tants-i no crec que ningú t'hagi de criticar si estàs obrint no???-...a veure si no flipem tant i ens dediquem a parlar de culs i felicitat que és molt millor eh???

a cagarlaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Hola.
La página de Onaclimb la hacemos varias personas.
Yo, no he escrito eso.
Gerber, definitivamente creo que tienes problemas psicológicos, hay buenos especialistas.
Usuario anónimo
Re: DEFINICiÓ d'escalada clàssica i mèrit
23-July-2006 01:26
bueno, si tu lo dices... pero yo creo que tu problema psicologico es peor, se llama parabolitis y va mas alla de las palabras y las discusiones en un forum, tu problema llega hasta el punto de pisar las vias de los demas como hiciste con una que empezé a abrir con el Toni en Comalestorres por ejemplo, o equipando fissuras con parabolts, donde un friend queda a prueba de bombas. Mis ideas pueden ser criticadas y entiendo que nunca estaran al gusto de todos, pero no son mas que ideas, lo tuyo va mas allà. Quando abro una via sin xapas tengo miedo de que un dia vayas tu i me la destrozes como ya has hecho. No se la ilusion que le pones tu cuando abres vias, pero yo le pongo mucha y te asseguro que jode un monton que venga un cabron y mande todo tu trabajo a tomar por el culo. Todo el mundo se puede equivocar y meter una chapa donde ya hay una via, pero tambien se que mi caso no es el único y que esto te puede pasar muy a menudo si sigues con esta mentalidad.
Recuerda parabolitis, el remedio es parabalgan cada ocho oras durante la primera semana, y luego un sobre al dia hasta que se te passe, ah no te lo daran sin receta medica, lee las instrucciones!!
Usuario anónimo
Re: DEFINICiÓ d'escalada clàssica i mèrit
23-July-2006 02:11
Quietorrr veig que no has entes res, en el meu missatge no vull treure el tema ni d'etica ni dic a ningú com hauria d'escalar o sigui que els gallumbos tels pots ficar a al cap i el ganxo pel cul si t'hi entra.

L'unic que vull dir, és que em sap greu que hi hagi gent que tingui la mentalitat que l'escalada clàssica és un esport temerari i suicida, perquè no és veritat, aquest text pot haver estat escrit amb hironia o no, però que passa si ho llegeix algú que comença a escalar o que no ha fet mai classica?

Cada cop s'equipa més, i crec que hi hauria d'haver espai també pels que els hi agrada un altre tipus d'escalada, no parlem de respecte? De moment hi ha molta roca encara per tots però cada cop hi ha més vies equipades (això no ho negarà ningú)i arribarà un dia que els classics es quedaran limitats per Montrebei i quatre llocs més.

A Quietorrr jo crec que hi ha temes que són de discusió, si tu no ho creus m'importa un bledo, però si no t'agraden les discusions no sé què hi fas en un fòrum.
Si vols donar lliçons de com s'ha d'anar per la vida i parlar de culs i feliciat internet és molt gran.
Re: DEFINICiÓ d'escalada clàssica i mèrit
23-July-2006 10:54
Mira Gerber no voy a seguir tu juego, o sea que esta es la última y ya no escribo ni una tontería más.
Eres un maleducado, elitista y, sobre todo, manipulador.
Únicamente quiero aclarar lo que tu ya sabes, pero no dices, como siempre:
-Sobre la vía que tu comenzaste en Comalestorres: fuimos a abrir una por + o - el mismo sitio, echamos a pito pito quien empezaba y le toco al compañero. Este subió por una placa lisa y sin fisuras, colocando 6 o 7 parabolts y encontró un spit. Miramos, y vimos que quien lo había colocado debía haber entrado por la izquierda, por tanto no tocamos para nada tu vía. Bajó e investigamos de quien era la vía. Dimos contigo y te mandamos una carta diciéndote lo que había pasado y si querías que los quitaras. Creo que hicimos lo correcto. Y repito, yo no me levanté ni del suelo (aunque si hubiera subido yo, hubiera puesto los mismos seguros)
-En cambio tu colocaste un spit (que aún está ahí, pues no has tenido la decencia de quitarlo) en medio del Pistacho asesino y en un lugar donde entran todos los friends que quieras. El tercer seguro del tercer largo, ahí está.
¿De que me estás hablando?
Si el tiempo que dedicas a mirarte al ombligo lo dedicaras a buscar paredes tendrías toda la roca del mundo para abrir vías a tu gusto, que a mi me parece muy bien. Y de paso dejas tranquilos a los demás.
Lo de cabrón te lo guardas para cuando te mires en el espejo.
Hasta nunca.
K.
Re: DEFINICiÓ d'escalada clàssica i mèrit
23-July-2006 19:39
Gerber, independientemente de quien tenga razón, no me parece demasiado noble intentar polemizar sobre tal o cual frase de onaclimb si lo que tienes en realidad es un pique personal con Luichy o incluso es discutible que sea muy elegante sacar los trapos sucios de ese pique en un foro público.

Me parece más normal que le escribas en privado y quedeis para hacer una cerveza y hablar (o daros de hostias eso ya cada uno como le parezca bien).

Nada, sólo es un consejo.

Saludos a los dos que seguro que sois buena gente (como dice la canción "que las buenas voluntades no sean tan diferentes...")

K.
[skalada.blogspot.com]
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar