El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
pep
Nazgul montrebei
June 06, 2004 11:04PM
La vam escalar el dissabte passat amb 7 hores. Via típica montrebeiana, fissures i xemeneixes, i molt poc equipada, 5 claus i quatre burils en total. Mola dur friends molt i molt grans. L'a1 es pot fer sense clavar si anem forts, i la resta es va fent, algun llarg de mala roca. Els dos primers llargs de molt ambient, 6a. despres V/V* per xemeneixes.
Atenció al sisè llarg no equivocarse amb la gantxets. Nosaltres vam fer els tres ultims llargs d'aquesta via i tela, 6b sense equipar, aixo si reunions amb espits.
Albert
Re: Nazgul montrebei
June 07, 2004 05:54PM
Val la pena per fer-la en lliure?
pep
Re: Nazgul montrebei
June 08, 2004 12:07PM
depen, la via es fa tota en lliure menys els 5 metres d'A1, que si es forca sortira aprox 6b/6c.
la resta tota en lliure, amb dos llargs al pricipi de 6a molt guapos
poca vista
Re: Nazgul montrebei
June 08, 2004 06:13PM
De 6b/6c rès, allò té més grau i és difícil de protegir-t'ho en lliure, a més de que si caus pots deixar-te les cames a la reprisa (a mi casi hem passa...). Ull avans de graduar a la lleugera (de 2on no val), sobretot en les guíes!
kk
Re: Nazgul montrebei
June 08, 2004 07:01PM
si, jo no sé com ha graduat en pep però si es gradua és de primer al rotpunk i si és a vista millor
pep
Re: Nazgul montrebei
June 09, 2004 05:55PM
Jo crec que no ha de ser tant dificil, a mes hi ha una fissura puta mare per posar.hi friends, en tot cas si es cert qe si caus ten vas a parar a la xemeneia de pet.

a mes el flanqueig no es massa dificil i despres nomes son dos mestres de 6 c, vaja crec ....( ei hi perdoneu qe jo tampoc ho vaig probar)
moxoloak
Re: Nazgul montrebei
December 02, 2004 08:37PM
Vía muy guapa, nosotros la repetimos en el 99 para rescatar a los kolegas ke fiándose de los croquis de la Desnivel (V/A1 y reseñando expresamnete la no necesidad de clavos)se subieron sin clavos y con una cuerda en simple. Con lo que llegaron al largo de artificial y se tuvieron que quedar a sobar, porque bajar no podían hacerlo la cuerda de 60.

La primera parte es superagradecida, los dos primeros largos se aseguran bien con friends y fisureros. LA larga chimenea de 50 metros no tiene gran complicación (yo creo que lo acertado es saltarte la reunión intermedia)y es muy divertida. Antes de atravesar a la izquierda hay (clavos) una reunión medio montada que se completaba con un friend grande. De ahí se llega a una cueva donde habitan unas garrapatas que hicieron la noche imposible a los naúfragos. Del largo de artifo hacia arriba no se muy bien por donde fuimos. Yo creo que nos ocurrió lo mismo que a Pep que salimos por otra vía porque las reuniones estaban con chapas brillantes, el terreno por donde discurrirá seguramente la vía se veía muy roto. Recuerdo que lo que nos lió fueron dos clavos en una placa. Estos largos nos resultaron muy duros, sobre todo una chimenea desplomada y estrecha, en plan off-wich. Pero creo merecen la pena, y a pesar de no conocer la parte final de la Nazgul, pienso que es una buena combinación Nazgul-Ganxets?.
En definitiva, me pareció una vía completa y variada aunque se pueda pensar que casi todo es escalada interior. Nosotros sólo clavamos el artifo y creo que no estaría mal dejar un par de pitones en ese paso para poder hacer la vía sin clavos, y apretarle en libre.
p.d los kolegas ke se kedaron en la pared fueron irresponsables al no informarse guay ni al ser conscientes de donde se habian metido. Aún así, creo que la información pretendidamente profesional por parte de la Desnivel, puso en graves aprietos a nuestros colegas. Lo mas triste es que la cordada en cuestión no ha vuelto a escalar a Mont Rebei seguramente sigan comprando la susodicha revista.
Re: Nazgul montrebei
December 03, 2004 11:35AM
bien por los reskatadores!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

no creo que vuestros kolegas fuesen unos irresponsables. mas bien les llamaría AUDACEZ! la maza y la boble cuerda son cosas del pasado. en Montrebei cuerda fina, sin maza ni motxila y a apretar. Que hay un tramo de a1 despitonado, pues cerrojo de media falange y p´arriba!!!!!! (el que pueda).

Estoy totalmente de acuerdo en tu CRITIA a la DESNIVEL. ES EL MENTIDERO NACIONAL, EL "HOLA" DE LA MONTAÑA. yo soy lector confeso y la información que publican debería tomartse de forma orientativa y contrastarla. CONTRASTARLA. los CROQUIS del BALLART son muy bonitos pero en pared no sirven ni pa liarse un canuto. Por favor dibujos esquematicos y representativos, no acuerelas surrealistas!!!!!
Re: Nazgul montrebei
November 02, 2006 06:42PM
L´A1 es pot fer només amb aliens? Em sembla que serà la següent que caurà (si es deixa).
Apadiós!
Re: Nazgul montrebei
November 02, 2006 08:34PM
La vem fer el Dissabte i l'A1 el vem fer amb un bon joc de tascons , un parell de v's i un pla, els aliens entraran bé, però els tascons van anar de muerte ...
Els dos primers llargs és el més dur de la via , després ve un llarg curtet de xemeneia, després una xemeneia una mica agònica (*) però equipable la r és damunt d'un bloc empotrat i no hi ha res , no sé si hagués estat millor fer la r en una flor de 2 claus uns metres més a sota ja que es podia reforçar bé.
Després del bloc empotrat venen uns metres més de xemeneia (ja més ample) amb un flanqueig una mica finet a l'esquerre fins una fisura amb uns passos atlètics(diuen IV+, que fliux que estic, jejeje)fins la r, despés una fisura diedre força trencada i atlètica fins a parar al forat cova que flanquejarem en terreny fàcil a la dreta fins a trobar dos claus posats(quin lujo!!) sota l'A1 .L'artificial només té un parell de claus posats però s'equipa molt bé(com he dit anteriorment).Després torna una xemeneia amb algun pas finet i la reunio en un arbre en bosquet.A continuació una fisura trencadeta atlètica amb un flanqueig facilet(no el vem trobar v+) a l'esquerre on algu ha fet reunio (varis claus nous) però està més amunt en un arbre i només queda l'últim que és una altra xemeneia en terreny selvàtic (al final sortir per la fisura de la dreta, la més lògica i fàcil, però bé ,jo t'indico....jejeje)
Quin rotllo que he fotut....que vagi molt bé...



(*) no em facis gaire cas que no estic gaire acostumat a les xemeneies montrebeianes...
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login