El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Nova via a la paret de diables. Oliana

Enviado por joan V 
albert
Re: Nova via a la paret de diables. Oliana
18-November-2004 20:29
això s'anima...
Gerber, no renego de posar xapes o d'obrir des de dalt.
Poso xapes mentre obrim, i xalo repetint vies equipades des de dalt.
Simplement opino que en parets ON POT OBRIR-SE DES DE BAIX, canta despenjar-se per dalt.
Oriol
Ecologia i escaladors, no escalada...
19-November-2004 12:41
Gerber, plenament d'acord amb tu, i possiblement penses així perquè gaudeixes de TOTS els estils.

Respecte al tema de Cavallers, el que molesta al Parc Natural és la gent..no les vies...el Luichy és responsable d'haver equipat MOLT BÉ molts itineraris..aixì no és cap manca de responsabilitat...els irresponsables són els escaladors que es pensen que anar a escalar dóna dret a fer el guarro.
cavallers, i hi pujo tot l'estiu, no està massificat ( sí de vies però no de gent), si no hauriem de pensar en Terradets, Vilanova, Parets...

De merda n'hi deixen a Cavallers ( menys de la que et creus) i al mig del Dru, a l'Himalaya i a la Patagonia..no ho dubtis...el que cal és apretar a la penya perquè el que si que cal limitar són els comportaments incívics amb la Natura...

Respecte al Parc Nacional ( novament), repeteixo, el Luichy equipa on i com vol, i n'és lliure, si a sobre ho fa prou bé, i al seu gust...
Si no et deixen obrir una via és perquè al POLITIC DE TORN li exigeigen que foti clatellada a algú i t'escull a tu, enmig del monte, enlloc de qualsevol inmobiliari filldeputa que es passa construïnt apartaments a la Vall, els del tema de l'esquí o als capullos de la comarca que fan la pasta a base d'exprimir l'entorn...NO ET CONFONGUIS de CULPABLE.

A mi, a més de no deixar-me obrir, no m'hi deixen fer SNOW, i em van estar apunt de posar una multa el 1996, per escalar ( a l'hivern) els Encantats (!!!), i allà no hi ha massificació de vies, no parabolts, ni res..
En canvi el pàrquing a l'estiu és un no parar de jeeps i domingueros...ja veus...de totes maneres hem seguit equipant, obrint escalant, i recollint els cleenex que deixen els respectats turistes...

felicitats per les teves ascencions, crec que ets l'exemple a seguir per tants que piem sense escalar ni la meitat...

Vam repetir la via el Miquel, el Jesús i un servidor. Gran curro del Miquel.
Via guapa i exigent. Nosaltres vam pujar amb set o vuit pitons, universals, pes, alguna uve i u, i un grapadet de falques, però em sembla que no en vam gastar gaires (alguna en el segon llarg).
El lliure és durillo, està graduat baix. L1 surt en lliure, i és el més equipat, i roca justeta que si es va netejant quedarà més bé. Deu ser 6b o 6b+.
L2 artifo de feineta i sortida en lliure potent, al menys si en surts des del parabolt. El 6a+ de dalt apreta més, potser 6b o 6b+.
La resta ho confonc una mica, però la via es fot per les plaques recte amunt, guapament. Va bé algun ganxo per guardar-te les sortides en lliure, que et jugues algun morraso contra una repisa flonja. L3 de piles, tieso, com 6c o 6c+ (en artifo suposo que és el que posa a la ressenya). L4 puja tieso un altre cop. Placa guapa. Va bé un camalot de l'1 per un forat on queda a muerte. I després exigent un altre cop. Artifo de ganxos i aliens i algun pitó. R4 penjada. L5 tornem-hi, surt a buscar una fissureta cega enmig de la placa i puja amunt. En lliure en top seguia apretant a mort. Un dels pitons que hi havia posats ha quedat una mica precari, però no es deixava ni treure ni tornar a estampir (el vam tocar per equivocació). Trobaves algun pasamà.
L6 de sortida amb la roca més justeta, i tornen a abundar el seguros (bolts), tot i que es posa algun alien o camalot. El ressalt de dalt no el vam fer.
Descens en ràpel de puta mare, molt ràpid. Amb quatre ràpels si vas amb 2 cordes de 60.
Per la via vam estar 7-8 hores.
Val la pena.
Ignasi
Yep, jo de nou, que ahir amb les presses que hem tancaven la sala d'internet no em vaig rellegir el missatge i veig que té imprecissions.
En quant al material, vam pujar el 7 o 8 pitons que deia (uns quants de curts), algunes falques, els ganxos i estreps, els aliens, el camalot de l'1 (vermell), un joc de tascons (em sembla que només en vam utilitzar un dels peques en la sortida de l'artifo del L2- salvador), i jo diria que ja està.
La via està amb els seguros justos, la ressenya enganya una mica (sembla que estigui més equipada), t'has d'anar buscant la vida. El recorregut es troba bé. Per forçar-la en lliure s'ha de ser un mega crack amb molt de coco, especialment pels L4 (molt dur i no gaire assegurat) i L5 (poc assegurat, cal picar, i plaquero, de 6c aprox), i l'L3 és de 6c/6c+ jugant-te caure sobre la repisa flonja a baix.
Crec que la ressenya s'explica prou bé.
En conjunt, recomenable.
Ignasi
Felicitats per la primera repetició, suposso.
Per fer tans trams en lliure s´ha d´estar molt fort, aquesta via es la tipica que amb 6a - A1/A2 pases per tot arreu sense jugarte el tipus, i clavant algun pitonet en cada llarg vas molt més tranquil per caçar els parabolts, menys en el 2on i en el diedre que s´ha de clavar una mica més.
No creia que el 1er L només fos 6b aprox, felicitats un altre cop, aveure si la penya s´anima i s´acaba de graduar be.
Sort i a tivar-li.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar