El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Cinglera de l'infant al Pedraforca

Enviado por Joan 
Cinglera de l'infant al Pedraforca
27-October-2006 09:40
Algú coneix aquest lloc d'escalada esportiva del Pedraforca?
A la guia del Jover surt però donat que és una mica antiga (quasi 20 anys), no sé si el lloc està una mica abandonat o no. En teoria marca que està a uns 15 minuts pel camí de la cara nord, amb vies des de 5 fins a 7c.
Gràcies.
K.
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
27-October-2006 10:27
Si vols miro aquest cap de setmana si surt a la guía d'en Dalmau (2.003). Em sona que surt algun petit sector d'esportiva, pero no sé si es aquest.

No t'ho podré respondre però, fins dilluns.

Records

K.
[skalada.WORDPRESS.com]
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 11:57
Hola Gent,

VAm estar escalant diverses vegades allà dalt amb en MALUTA.

LA zona té possibiliats de equipament i REEQUIPAMENT, i realment de cara a l'estiu i com a opcióper no sortir del sector del pedra ( mal dia, o cansats de una via llarga), és una bona opció.

El grau és durillo i algun tram OCASIONAL (ocasional!) de rova , és cutre o té polsim.

Les ressenyes del Jover i el DAlmau són NO massa EXACTES, les vies no hi són totes...

El cingla, de ESQUERRA A DRETA presenta els següents subsectors:

Esquerra: A la esquerra de tot hi ha vies equipades amb spits vells, algunes amb PICATS, entre el 6c+ i el 7a exigents i curiosos. La paret gira 45 graus i hi ha vies BONES i llarguetes ( 20 mts), amb parabolts i spits, alguna caiguda llarga.Graus durs i un projecta. 7b galactics però guapos...

Sector Central. Roca molt curiosa. A la esquerra vies com del Rubio són molt guapes 7a+'s), forats i calcari gris curiós. Hi ha la via del EDU, no l'he provat es veu MOLT DURA ( "només" marca 7c?). LA via de l'¡ALSINA és al.lucinant ( sostre fisurat i espits vells. enre les dues hi ha un projecte amb parabolts NOUS, igual que a la dreta de la de l'alsina. A la dreta hi ha un projecte ( bolts i cadena),q ue no sé si està fet...es veu guapo i assumible. a la dreta trobes una via amb spits vells ( 7a+), molt maca..ojoq ue no té reunió, hi vam deixar un moscata...a la dreta hi ha un 5+ de fissura...

Sector dret. Ojo, des del sector central has de BAIXAR. Hi ha unes vies més guapes, tècniques, més o menys com a la ressenya. PLAca tècnica, hi ha un 7a o 6c+ guapo, un diedre clean, un esperó de 6c+ amb variant ( bolts) de 7a, i unes rampes molt curioses, amb burils, de 6b+ i 6a o 6a+.

Una bona reequipada deixaria un sector interessant...

Salut
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 12:16
Moltes gràcies Tranki.
Vam estar al Pedra tot i que al final ens vam decantar per la Sud.
Vam preguntar al refugi i paraules textuals: "No hi va mai ningú". (La nova guia del Pedra diu exactament el mateix que la del Jover).
Suposo que un reequipament deixaria un sector interessant, ja que es veu una paret força llarga.
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 13:28
Hola Joan...

Sí..realment vam veure vies i peus de via..i preses poc "usades", les vam fer totes excepte la de l'Edu i la de l'Alsina ( provada en Toprope, fa por i calen frinds grans

Salut
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 13:45
Graus aproximats del sector central d'esquerra a dreta:
7b (Kim santacatalina)
7b+ (crec que ho va equipar l'Edu Burgada o Joan Cabau) Aquestes dues tenen un inici comú. Molt bones.

7a+ Revolta en el frenopàtic (crec que es el nom?)
7a Del Rubio. Crec que van ser equipades per Josep Batlle i Salva Gonzalez
Inici comú ambdues també.

Dios te lave Garcia va ser el primer nom de la via de l'Edu L1-7c+ alguns picats. L1+L2-8a. Hi ha una variant que surt cap a l'esquerra aquesta 2ª tirada.

7c+ equipat pel Kim. Entra la R1 de la via de l'Edu directe, pas dur, tot natural com cal.

La següent via és el sostre fisurat. Em sembla que va ser equipat pel David Tarragó i no pas per l'Alsina, però no n'estic segur. Crec que les aportacions de l'Alsina van ser un any despres amb altres vies.

Projecte (equipat per Kim)Sostret d'entrada i diedre ascendent cada cop més dificil que al final desploma en diagonal cap a l'esquerra. Molt durilla. No se si algú l'ha fet.

Bavaresa 7a. Equipada per l'Alsina. Atlètica. Un sol punt per baixar a la R tal com dieu...

És un bon lloc per escalar a l'Estiu quan fa molta calor, caldria posar algunes coses al dia. El Kim havia fet el reequipament d'alguna via com ara la del Rubio quan va estar equipant els seus projectes. Per donar-ho a coneixer potser hauria estat bé que sortís a la guia del Berguedà perqué em sembla que va ser el Catx qui va equipar algunes de les vies de la part esquerra i coneix bé el que hi ha.
A veure si algú sap res més.







Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 16:04
Guai Tati...

LA via de l'ALsina ( segons la guia), és el sostre fissurat..quina angunia...

La que dius nova del Kim, a la dreta, la vam anar fent de xapa a xapa...molt dura com dius, també la variant d'entrada del Kim a la del Edu..dels 7b's i 7b+ a la esquerra no en saba res..potser no les vam veure bé...

En CATX té un blog [bergaclimb.blogspot.com] podeu preguntar-li a veure que tal!

Salut i tibades!
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 16:08
Guai Tati...

LA via de l'ALsina ( segons la guia), és el sostre fissurat..quina angunia...

La que dius nova del Kim, a la dreta, la vam anar fent de xapa a xapa...molt dura com dius, també la variant d'entrada del Kim a la del Edu..dels 7b's i 7b+ a la esquerra no en saba res..potser no les vam veure bé...

En CATX té un blog [bergaclimb.blogspot.com] podeu preguntar-li a veure que tal!

Salut i tibades!
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 16:25
Ara recordo el nom de la segona via començant per l'esquerra (equipada per Burgada o Cabau):
"Los herejes tambien lloran". És un 7b+ dur, avui en dia potser seria 7c perqué crec que en els inicis de l'esportiva es collava més el grau.

El L2 que esta fet de la via de l'Edu és el que surt per l'esquerra i la sortida que no se si esta feta és la que va a la dreta, em sembla que abans ho he dit al revés.

Per aquelles epoques vam veure un dia al David Tarragó provar el sostre i donava la impresió que els seguros estaven al cantó equivocat del diedre-sostre...
Pel qui ho pugui provar pot ser impresionant i una via unica a casa nostra que potser en altres latituts intentarien amb una bona colla de friends?? O és massa ampla la fisura?

Salut i Determinació en les escalades...
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 18:34
OSTRES TATI...

EL sostre més que un angle de 45º ( paret sostre), fa una "v " invertida. Els spits estan MOLT ALLUNYATS, i en laparte de baix estanb fets pols. La part inferior és de placa i la superior podria acceptar CEBES o frineds grans...jo vaig passar-hi amb MOLTA ANGUNIA, i tot iq ue anava cregut que era 7a+...no vaig veure massa clar res de res...no vaig acabar la via...baixant de la sortida, quan ja no veia cap més spit...era un primer llarg i els spits eren amb xapa tac...no sé si ho feia bé donat que no sabia si anar empotranbt mans i peus, cap per avall, en dülfer...o jo que sé...és com un off width invertit.

La zona és interessant i amb les vies que em comentes ( principalment les noves) és una bona opció de cara a la calda o inclús ara...

Les vies d ela esquerra ( no sé si la "rosa enmetzinada..i tal), caldria restaurar-les i posar seguros a lloc...els emplaçaments i traçats, sent ñla paret molt guapa, eren una mica anàrquics...són les de la part dreta del sector de la esquerra de aquest que etsem comentant...

Per ecrt, vam ser a la Cúpula de Vilanova...vaja curro...molt bé..la penya flipa d'on acabeu traient vies en llocs que semblaven esgotats...un deu!

Les teves vies de l'esquerra del mambo molt guapes, encara que les de la esquerra del mambo la primera( pas molt a bloc), , sembla que el pas és bastant més dur que la segona a l'esquerra del mambo( la que té el pas a bloc i la crucificció cap a la esquerra ...estan les dues de 7b+?

Bona feina

Salut
Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
30-October-2006 19:54
La primera via a l'E del Rei del Mambo la va equipar el Quim i es diu El Rei del Mam... Té el pas dur a bloc que deu n'hi dó i a la placa de dalt no t'encantis.
La segona a lE del Rei del Mambo si que la vaig equipar jo i no te cap pas tan dur com l'altra encara que és força exigent, sobretot per als que no som massa alts. Potser si que deuen rondar el mateix grau tot i ser molt diferents. A veure que diu la gent.
No oblidar-nos de la via Tros de Soca que comença per la Tendresa i segueix recte amunt passant el desplom pel lloc més acrobàtic i és la que té més ganda del sector. Una bona visió del Xevi Escudé amb algun bolt que has de fer un trekking per arribar-hi...Sembla mentida que hagi estat la última via que s'hagi equipat allà i tan bona, de lo millor.

També aprofito per promocionar una via solitaria molt bona a l'altre cantó del torrent on aparquem el cotxe per escalar a la Cúpula, just per sobre del totxo-techo, allà on comença la paret de la roca dels Arcs. Es diu Els Ilusionistes i fa uns 25 mts en els quals hi trobarem de tot: franjes tipus Roca dels Arcs, calcari gris tecnic, patates calcaries i un tram desplomat de passos llargs molt original. No se si l'ha provat algú, la vam equipar i escalar i la dificultat deu rondar el d'un bon 7b però a veure que diu la gent, potser 7b+?. Quan equipes a vegades no ets massa encertat per graduar perqué tens molt avantatge sobretot en casos com aquesta via que va caldre mirar-ho amb molt detall.



Re: Cinglera de l'infant al Pedraforca
31-October-2006 09:25
Tati,

Sou uns bous.

No entenc la vita que teniu per equipar allà on sembla que no hi surti res..

Felicitats tio...
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar