El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

accés a la paret de l'Extrem tancat (?)

Enviado por edunz 
accés a la paret de l'Extrem tancat (?)
19-December-2011 11:09
gent, primer va ser tancar el refu del buhó o obrir-lo a patades, clar que sempre podem demanar la clau als serveis territorials del DAAM a lleida, o a l¡ajuntament de Vilanova de la Sal, molt pràctic tot plegat

després regular l'escalada encoberta amb un consens escalatori que no és més que el resultat d'unes reunions on alguns vam mirar d'acotar al màxim les aspiracions reguladores generalistes dels SS.TT-Lleida,.. quan lo de "compromesos per arribar més enllà" s'ho han tret de la màniga donant peu a interpretar que els col•lectius escalatoris sotasignants són també emprenedors de la regulació. I per si algú dubte, doncs "estem d'acord". El tríptic no té desperdici: [www.cel.cat]

també deixar que la pista d'accés al refu es degradi fins a jugar-te els baixos del cotxe a no se que tingui el típic 4x4 que tothom té a mà

doncs bé, per rematar la jugada al Coll de Porta han posat una tanca amb un cartellet dels típics _ Tràfic restringit a vehicles autoritzats o de servei _

aquest dissabte hi havia una batuda de caçadors, 15 cotxes pel cap baix, i no vam poder veure el sistema de tancament però ens van avisar que si acabàvem l'escalada més tard de la seva batuda no podríem sortir doncs ells els havien donat permís aquell dia i es necessitaven eines per obrir-la.

a mi em consta que ja s'ha rebentat una vegada, i suposo que n'han reforçat el sistema de tancament.. el típic cercle viciós

osease, que a joderse, una vegada més
potser haurem d'incorporar una escopeta a l'arnés i així ens deixaran passar
Re: accés a la paret de l'Extrem tancat (?)
19-December-2011 12:13
Últimament al arribar al coll la tancas estava ficada, però amb els dits podiesd girar l'espàrrec i obrir-la facilment, hem obert una via prop de la cova del tabac i hem obert la tanca d'aquesta manera diversos cops. Al passar la tornavem a deixar tancada roscant l'espàrrec amb els dits. El refugi tb estava obert, però la reixa tb s'havia d'obrir desenroscant el tornillo amb els dits. No se si ara estarà apretat. Tot i això adjuntant l'eina adequada al kit d'escalada al montroig de moment podem anar tirant. Quan m'ho miri bé ja ficaré l'eina i el número.
Apa salut!
Re: accés a la paret de l'Extrem tancat (?)
21-December-2011 22:18
merci per matissar, millor l'eina que l'escopeta.. les calentures del moment fan la resta.. aquell motroig lliure s'ha perdut
Re: accés a la paret de l'Extrem tancat (?)
22-December-2011 19:35
quanta raó Edu!!!

i ara al prat de St Llorenç, el que hi ha dalt a Montrebei accedint des d'Ager, un nou cartell "informa" i adverteix de la convivència amb les aus, i ens exhorta, de forma volutària, a ser respectuosos amb la fauna i flora.
Res a dir, és el camí correcte que sempre ha caracteritzat la majoria del col.lectiu escalador: Quan hi ha niu a una via o zona propera, no s'hi escala.

El que no és comprensible ni raonable ni ètic és el que passa ara: prohibit escalar la major part de l'any en una zona, i la caça permesa. Cienfuens com a exemple

A montrebei el cartellet m'intimida, perquè més enllà dels propòsits benintencionats i raonables per fer-nos conscients de que la convivència és possible, oloroun tufffffff de nova prohibició quan acabin les obres de la part d'aragó.
Ara construeixen un caminet nou per unir les dos ribes del pantà amb una passarel.la. El caminet ressegueix espectacularment una cinglereta on anidaven ocells... Ocells que "conviuran" amb un reguitzell de cables, runa i obra. I quan s'acabi la construcció, compartiran espai amb una filera continua de visitants. Ells no molesten, la construcció i "domesticació" del congost no molesta. Nantros com a escaladors potser sí.

En fi, espero que m'equivoqui
Si no, sempre ens queda la CRISI: Caldrà que posin un guarda a cada lloc... massa personal en un moment de reducció de sous a l'administració.
Re: accés a la paret de l'Extrem tancat (?)
22-December-2011 23:38
no tingueu por...nosaltres som més i millor armats!(aliens,camalots...)

ja ho has vist eh albert?quina pena....
Re: accés a la paret de l'Extrem tancat (?)
26-December-2011 11:20
Bones,

Ahir em vaig apropar al coll de porta amb bicicleta... el paisatge amb la boira just als peus era preciós. La tanca era oberta, tot i això vaig mirar com és el cargol i no n'havia vist mai cap. Mirant per internet he trobat que és el tipus "spanner" amb una eina específica per obrir-lo tot i que és força senzill.
Adjunt al missatge us fico foto de com és el cap del cargol i foto de l'eina que s'utilitza per fer-lo girar. Al cap del cargol i fica UM 5.6 que potser és la mida per saber el número d'eina que fa falta. És una circumferència amb dos pius i s'utilitza algo com si fos una forquilla que normalment té quatre puntes i li traguéssim les dos del mig...

Bueno mireu-vos les fotos, jo no en tinc cap de clau d'aquestes.

Salut!
[attachment 1056 capdecargolspanner.gif]
[attachment 1057 Clauspanner.jpg]


Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar