El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

CADE a la paret d'Aragó

Enviado por Mohawk 
KALAMONTSE
Re: CADE a la paret d'Aragó
01-May-2004 14:01
ole paca estic amb you. quan la vaig fer tb hi era aquest pito invertit i anava molt be.
per altre banda jo com humil trepador penso que montrebei s'ha de visitar gairebe sempre amb algun clau encara que sigui al fons de la motxilla. ara si ets una maquinilla evidentment pots estalviar-te el martell. penso que millor no deixar les vies pq les pugui fer o deixar de fer segons qui, amb o sense martell; jo deixaria les vies com estan, si s'han de reequipar expansions que es faci però pel que fa els claus tot bon escalador ha de saber que son efímers com el vent, avui bufa i demà ja no i és...
mazafuking!!!

P.D. joer mohawk la que has liat!!!
Reequipaments:

On hi ha un buril vell ... jo soc partidari de possar un buril nou (però ja he aceptat que es possi un parabolt, per el ja repetit argument de que si ells haguessin tingut el material que tenim nosaltres ara haguessin posat parabolts ...) que jo crec que no es cert (per que ve que ara tb hi ha gent q encara obre amb burils), però bé deixem-ho així. El que està clar és que la via deixa de ser el que era i passa a ser una altre.
Pel que fa als spits, veig amb més bons ulls cambiar spit vell per parabolt.
Pel que fa als claus, on hi havia un clau vell no trobo gens bé que si possi una expansió, i tampoc veig necessari posar claus nous fixats amb sica. Es cert que la roca es va deteriorant, però hi ha dos possibilitats: o es deteriora fins el punt que al final entren aliens o empotradors, o es deteriora fins el punt que és inservible. Si es dona el primer cas de conya i si es dona el segon cas, la meva opinió és que l'aventura està servida. Sigui com sigui el que també està clar és que també en aquests cassos la via deixa de ser la que era i passa a ser una altre.
Per mi una conclusió que en trec de tot plegat és que les vies tenen vida, cambien, muten, es transformen ... però també cambia el material, la manera d'escalar, per tant crec que tot te un devenir fins que hi ha algo que ho trenca de cop:

Algú possa un spit a una via on s'havia pujat sense expansius (cas denunciat per l'Albert a la seva via "Cor Salvatge"), o simplement algú coloca un spit al costat d'aquell forat on hi entrava un clau cutre però que ja et cobria el pas (el més trist és que duia l'spitador a sobre i estava repetint una via, no obrint)...

Apa! a trepar-la respectant al màxim la roca!!
No more bolts
Re: CADE a la paret d'Aragó
03-May-2004 13:42
No entenc aquells escaladors que obren amb burils. ¿Per què ho feu/fan?
Albert
Re: CADE a la paret d'Aragó
04-May-2004 11:22
Penso que a les vies on s'ha de pitonar poques vegades i a més sempre al mateix lloc s'haurien de deixar els pitons posats. Anar posant i traient pitons fa patir molt a la roca, i pitonar la roca fins arribar al punt de deixar-la inservible per a mi no és una opció. Per fer això millor foradar directament i posar-hi un espit o un parabolt, a la llarga el forat acaba sent més petit.
A més, si la penya entra sense martell a les vies difícilment podrà robar els pitons que ja hi ha posats o espitar.
Millor-remei
Re: CADE a la paret d'Aragó
04-May-2004 13:35
Hem sembla que molta gent que opina aquí no sap de quines vies i concretament de quins trams estem parlant.
Afegir un parabolt a Montrebei on no hi ha cap expansió és una aberració i en els trams concrets del 2on llarg de la CADE i del desplomet d'entrada a la Tempesta a més, cantaríen com una 'almeja'.
Per mi la millor opció és deixar el clau, LLEUGERAMENT sikat (no cal fer una pasterada, nomès per fixar-lo i que la penya s'adoni que no l'han de despitonar)i INFORMAR tot el que és pugui de que les vies es poden fer sense martell amb 6a/6a+ obligat.
Per cert, la frase aquesta dels súper-homes és la cita més patètica que he sentit mai sobre escalada...però sembla que a tothom li fa molta gràcia i fins i tot la publiquen a les guies...el M1ºG no era cap Déu i no cal que ens perdoni cap pecat, deixeu-lo descansar tranquil.
paca
Re: CADE a la paret d'Aragó
09-May-2004 11:01
com vols que descansi tranquil si us esta sentin com parleu de sikar pitons una mica?Tens rao,M.I.G no era cap deu,però si un pioner del lloc i com a tal sempre la seva opinió a de ser,si mes no, escoltada i coneguda.Les seves cendres estan escampades per la paret,aixi que al lloro amb lo que feu amb el tema de re-equipaments....
...I si voleu escalar sense martell,hi han altres llocs molt macos on anar...

Joan Badia
Re: CADE a la paret d'Aragó
09-March-2006 00:48
Amb més d´un any de retard:
Efectivament, el Melilla era un pitó escapçat que vaig col.locar en un forat diagonal cec que hi ha (o hi havia!,temps era temps, quan vam començar a obrir la CADE) i que servia per arribar a la vira. Aquest pitó es veu que ha estat predestinat pels déus, ja que ara torna a estar en un nou lloc ben digne, segons diu Més llenya...
temps al temps
Re: CADE a la paret d'Aragó
13-March-2006 11:10
TEMPS AL TEMPS !!!
getillo
Re: A més llenya
13-March-2006 16:59
Més llenya, com saps de l'existència de la via Turboglass ???
Finalment va circular la ressenya ??
Aquesta via la vaig obrir amb el Xavi i pensava que passaria a l'oblit ....

Circula alguna ressenya? Algú me la pot passar per aquí?

Gràcies.

PD: Del tema reequipar a Montrebei, l'única persona que veig que parla amb coherència és el Paca. O en lliure o a joderse !! No hagamos más "Quiero y no puedo". Per disfrutar, a Vilanova, que hi ha de tot !!!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar