El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Soy partidario de dejar las vias tal como lo hicieron los primeros ascensionistas. El problema está en que estas vias han estado muchisimo tiempo sobreequipadas i la mayoria de gente las conoce de esta manera. Si preguntas a la mayoria de gente te diran que l'aresta del violí és una via senzillita i tranquila. Evidentemente si nunca hubiese estado sobreequipada la respuesta seria otra muy diby Mingo - Sant Benet
Enhorabona vas trobar una linia preciosa, jo la vaig fer l'any passat i vaig disfrutar moltissim, en el segon llarg el cul se'm feia anis.by Mingo - Serra de Sant Joan
Hola la via és molt bonica. El primer llarg està equipat amb claus antics, n'hi ha un de nou i un parabolt. No és neccessari posar res, si el primer clau el veus massa amunt pots posar algun friend. La segona tirada té un pas de v+, hi ha un parabolt, la resta del llarg pots posar fisurers i friends, pots posar els que vulguis. Per cert pots empalmar amb la següent tirada, segueix la tóniby Mingo - Roca Alta
Hola Aquestes festes de Nadal tenia intenció d'escalar pel penyo d'Ifach, Ponoig, i serra d'Aytana. M'agradaria fer les vies més clàssiques, no importa si estan semiequipades , bé el martell no el voldria utilitzar. Quines vines m'aconselleu? El meu nivell 5c/6a. Moltes gràciesby Mingo - Peñón de Ifach
Via del tot recomanable. Per accedir-hi cal travessar la presa de Cavallers seguint el camí durant 1 hora. La via te l'has de currar, em refereixo a que hi ha poques assegurances fixes. Les reunions estan totes amb spits i parabolts (en cas de mal temps pots rapelar des de les reunions deixant-t´hi bagues). La meva recomanació és que entreu per la blues i que de l' última tirada sortby Mingo - Comalestorres
Hola m'agradaria fer alguna via clàssica en aquest pic. Quina em recomaneu? on puc trobar la ressenya?. Gràcies Mingoby Mingo - Porté-Puymorens
Hola Rokiski LO de la goma de pollo, puedes explicarmelo un poco. No se rompe por el peso de la cuerda? utilizas las gomas de polla standard o son algo mas gruesas? que haces con las gomas, ¿un prusic de la cuerda al seguro? Ah otra cosa, la técnica de la oruga creo que és lo que hago yo, unirse el jumar al arnes y escalar sin preocuparse. El jumar se va deslizando por la cuerda a medida que suby Mingo - Técnica, equipo y material
Hola Algú em pot dir on és possible aconseguir, cordinos de Kevlar. Gràciesby Mingo - Técnica, equipo y material
Hola Yo para escalar de primero utilizo el silent parner, me gusta mas que el soloist (lo tenia antes). Con el soloist he tenido algunos problemas: alguna vez se me habia bloqueado el soloist al pillar la cuerda parte de la ropa; otra vez el pasador se me salio en parte al golpearse ligeramente en la roca, no me di cuenta hasta que estaba en un paso comprometido, sude tinta. Bueno perdonad yaby Mingo - Técnica, equipo y material
Hola em podrieu dir on puc trobar la ressenya d'akesta via. Graciesby Mingo - Serra de Sant Joan
Hola Carles. Estic d'acord amb el que et diu l'Iñaki, sempre és millor que t'ho expliquin en directe. De totes maneres, jo intentaré explicar-te el que fem la majoria de gent. Quant arriba el primer a la reunió pot passar dues coses: A- que no hagi res a la reunió i aleshores l'hagis de montar tu, en akest cas es necessita tenir força experiència. B- Que estiguin els anclaby Mingo - Técnica, equipo y material
Hola me gustaria que alguien me informarse sobre la vestimenta técnica de montaña. Se que hay la primera, segunda capa y tercera capa. He mirado y existen muchisimas posibilidades asi como muchos precios. Yo quiero utilizarlo: Para escalada invernal en Pirineos y Alpes Para escalada estival en alta montaña, Pirineos y Alpesby Mingo - Técnica, equipo y material
Moltes gràcies Xavi, si ho sé que la combinació més maca és la que tu dius, però és més una qüestió setinmental.by Mingo - Tozal de Mallo
Hola me gustaria saber si conoceis algun lugar donde conseguir la reseña de la brujas (parte de abajo y de arriba) y si alguien la ha hecho y pudiera hacer algun comentario sobre: equipacion, roca, dificultad de encontrar el itinerario (me refiero a si es facil perderse). Muchas gràcias Mingoby Mingo - Tozal de Mallo
No sé si és el lugar mas indicado para hacer mi consulta. Resulta que este verano, tuve un accidente en un rapel del cual sali muy bien parado solo me rompi una pierna una mano y un fuerte golpe en el tobillo derecho. De casi todo me he recuperado, el tobillo és la parte que no logro recuperar. Me han hecho una resonancia y segun esta no hay ninguna lesión grave, pero cuando ando un rato empiezaby Mingo - Lesiones
Hola Gerber Aquesta via la tenia al cap per intentar-la amb solitari, però el flanqueig sempre m'ha fet desistir. Com t'ho fas per anar de la reunió de despres del flanqueig, a la d'abans? Jo escalo amb un silent partner. La dificultat del flanqueig, t'ho dic de memòria deu ser 7a-7b. Hi ha un especial MOntserrat de la desnivel on surt la dificultat i unes fotos d'en Saby Mingo - Aeri
Hola La setmana pasada vaig fer la via Desiree al cavall bernat, sort que a mi no em va tocar fer el quart llarg, doncs originalment era un artificial de burins, ara, algun dels burils tenen les xapes petades. La màquina que anava amb mi quan faltava la xapa s'ho feia en lliure. La meva pregunta és quins estris es poden utilitzar per passar si no es pot pujar en lliure? m'han dit que aby Mingo - Técnica, equipo y material
Hola Putxi A la zona d'Amitges tens força coses,no massa difícils. Vies que et recomano la Giraud a l'agulla inferior d'Amitges, o la Cerda-Pokorski. El gran diedre a l'agulla superior; l'esperó de la Konyosti; l'agulla dels Cantiners. El triedre i la Lamarca-Puig al Portarró inferior; aquestes vies són de quart; si vols vies més exigents tens la Farreny al perfilby Mingo - Escalada Clásica