El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
felicitats per la via. Quan la vaig nar a fer, aquesta primavera amb l'uri, per segona vegada, no sabia q l'havien requipat i vaig flipar una miqueta. >Amb tot la via, roca i ambient segueixen sent els mateix, però sense els regust més clàssic de la primera asccenció. personalment, crec q ha estat un error ficar-li tots els bolt de 10, especialment a l'Ae, a més la linia de bby ramon - Diables
totalment d'acord amb tranki. a destacar, per mi, la necesitat de repetir la via abans de començar a restaurar-la, per tal d q kedi un conjunt homogeni i amb un curro i exposició igual o equivalent a quan la van obrir. important també el fet de no ficar xapa (d qualsevol tipus) on mai ni havia hagut, i d no natejar les fisures a l'estil puigmal, on hi havia claus, n'hi ha de seguiby ramon - Escalada Clásica
ja ho vaig llegir fa uns dies a la pagina de la feec, lo pitjor es qaue molt agent l'apoia. no ho entenc. vaig ferr-la a principis d'estiu, i tot i no ser cap suparhome, vaig poderr passar tot sol sense gens de problemes. els dos primers llargs estaven algo clavats, i entrava algun alien i tasco, es pasava bé, pero es posibles q ara la gent hi torni a clavar. el 3º llarg, crec el deby ramon - Escalada Clásica
es clar q les coneixu, soc de manresa com ja sas, i les escoles de moda eren moia i rajadell, ara calders, per aixo puja tant fort aquest joven!!! teoricament obren el port del compte aquesta setmana, i si hi ha neu, me tocarà treballar. disfruteu les vies i apunteu-vos els graus q creieu, q moltes vies estan per confirmar. salut i a tibar, me'n vaig a can romu.by ramon - Escalada Clásica
es molt evident, les perets et queden just a sots d'on vas aparcar el cotxe, mini entrada de cami sense sortida. es un corriol petit, baixant a l'esquerra, amb un minut hi arribes. també veuras un soster abans de l'ultima via, q no te bolts, pero entren camalots dels 2, 3 i 4 a canyon, si algun dia pujeu, fers-mo saber q me molari probar-ho. salutby ramon - Escalada Clásica
aprofitan la benentesa, piaré algunes vies q hem fet derrerament i crec poden serr interesseants. Canalda: cop de sort, oberta per parce en solitari no fa molt. la via resta semiequipada, les R amb un spit com a minim, algu llarg crec recordar net. hi han dos trams d'Ae, el primer no em va sortir, pero es veia factible entran per l'esquerra, el segon tram d'Ae si q surt en lby ramon - Escalada Clásica
Ei K, k tal bou? et refereixes a un sector q hi ha direccio la llosa a mà esquerra, despres d'una pista amb una forta pujada? si es això, desconec la part superior, (la q surt ressenyades al llibre). Pel k tinc entés son una desena de vies cuurtes, d'entre IV i 6a/b, euipades pel cots amb bolts fa uns anys, crec q bastant cutrillo. a la part inferior, q surt com a project al llibrby ramon - Escalada Clásica
pel k fa als graus, normalment es diu q 6b Fb es aprox 6c plus de via. pero ja s sap q l bloc es molt morfologic. pel k fa a les ressenyes de sant joan de vilatorrada (no sant julia), son una digitalitzacio de les q va fer els Tati fa uns anys. els graus d'aquestes estan força collats, i s'està fent una mica de recolecta d'info per tal de fer-nes unes d noves, més actualitzadesby ramon - Escalada deportiva
preuba en la cadireta de agulles, es artifo equipado, pero desplooma mucho, creo q la reequiparon. yo la hize en solitario para practicar y las R son comodoas por l ambiente q s desenvuelven. Corta, facil, y d buen andar. salut i a tibarby ramon - Escalada Artificial
crec q la van requipar maximo murcia i algu q no recordo nom, crec q surtia algo a onaclimb. salutby ramon - Escalada Clásica
bones VAC, jo també estic sovint per Solsona i trobar un nou company sempre és d'agrair. Per aquest foro i entra d tant n tant el LLuis Parcerisa, el gurú de la zona, i l'Axel i l'Ignasi, actius escaladors i equipadors. Fa poc s'acaba d publicar una guia/recopilació de la comarca, q t podria ser util per ubicart-te. si t fa falta algu el meu Nº 686 06 15 04, ja diras quelcby ramon - Escalada Clásica
Toni, es cierto q es un topico, pero m kedo con lo k dicen TR i Rakel, està fuera de lugar i es una opcion personal. salut bous, i a tibar fort, k ja arriba el fred!!!by ramon - Petit Dru
yo si he usado los prrussiks para solitario, pero t los desaconsejo totalmente. yo hice una via de A2+/ C2+ d marcel millet en st antoni, y para el artifo puede passsar, pero para ir en libre es un suicidio y superr incomodo. Antes usa NUDOS o aparatos+nudos (SP, soloist, grillo...). Los prussics se queman i puede q deslizen en un saque medio. lete algun manual y busca alguien q domine y no leby ramon - Técnica, equipo y material
la via molt maca, i els dos ultims llargs brutals. la vam fr amb l gerber fa temps i vaig flipar com apurava el bou, llàstima de l'ultim pas q no vas poderr fr a vista. el llarg de 6b el vaig fer jo i vaig arribar apuradissim, sort d'algun bolt q donava molt confi. L'ultim llarg em vaig deshidratar i ls mans no em reaccionaven, un drama fins i tot tibant de prussics. via moby ramon - Diables
willow, tenies rao, la via una passada,preciosa. la roca bona, les R de puta mare i comodisimes, els llargs guapissims, i l'empotrament de 6b, dels millors que fet per ketes contrades, a més de ràpida d'escalar i d poc caminar. vem començar escalar a les 5 i vempoder veure la posta desd cim. L1: 40m de 6a, un parell de passos abans i després d la sabina. l'Ae diuen 7a, un foraby ramon - Agulles
ei k tal lluis? va nar b dissabte? h sento pro m vaig liar. xq no tels emprtes amb l'axel a provar el project de creu de codó, a mi tambe amb faria gràcia provar-lo i em va dir qu era 6c mes dos pasos a bloc al final q encara no s'ha resol per ningú. jo tinc uns blocs porai k m'encantaria k provés algun per opinar sobre graus, k sempre tic sol i no puc comparar/contrastar. slby ramon - Escalada deportiva
no se si te servira, pero yo, cuando voy en cordada, utilizo una camelbag pequeña de 3l, donde pongo bambas i agua, en las tiras de esta, he cosido dos portamateriales de dynema grandes, y la verdad es q m va muy bien. prueba a ver ktal.by ramon - Técnica, equipo y material
Avui amb el lluis em repatit la via de Pasqua, a canalda. Un dia de fabula per una via de puta mare. L1: 6a expo dr l'Armand, 50m en travesia ascendent, 6spits al llarg. L2 i L3: 20 m de IV amb un pont de roca cutríssim i després 20 mes de 6a ben assegurats al pass. Roca delicada entrant a la R. L4: 15 m l'A2 estava amb dos espits i tres o cuatre claus, al diedre roca delicada, milby ramon - Escalada Clásica
no sóc qui per considerar-me local, però intenteré de fer.te cinc cèntims dels q pots trobar x la comarca, basats en la guia del Xuxe. sector 1:CAP DEL PLA I VOLTANTS, hi ha la zona del font ferrera(40 vies tipus montserrat i alçada maxima de fin 80 metrees), serra alta (= anterior perro amb deploms), la ventolana(bones vistes i vies poc interessants), vilamala i serra llarga (amb moltes poby ramon - Escalada Clásica
la vaig repetir fara un mes i en general estava bé. les tres o quatre primeres R estaven de burils, amb els bolts axafats i potser algun spit. A la del ninxo, un bolt, i a sota del desplom dos mes. En general es pot pasar ded puta mare amb friend i tascons, només vem feerr servir una plaqueta recuperrable i algun cordinillo. Algun friend gran (camalot 3 o 4) podria anar de puta mare per l'by ramon - Cavall Bernat
Primer de tot felicitar a l'autor Josep Mª Cases, "el Xuxe", per la obra k ha fet. Ja era hora q algu es dignés a publicar algo d'aquesta magnífica comarca, i de la forma q ho ha fet. En segon lloc, animar a tots els esperits una mica aventurers a visitar la zona, hi han moltes vies que esperen les nostres repeticions! salut i a tibar, bous.by ramon - Escalada Clásica
moltes gràcies x tot la info, avore si algun dia mi penjo però és q fa molt de respecte. pel q vaig veure ja té R, no a dalt de tot, peró si per encadenar el tros desplomat i de calitat. la roca és de puta mare i preciosa. lo de l'esquerra és més cutrillo de linea i calitat, però per escalfar... ??? PD: soc d manresa xo tic normalment per solsona, em obert alguns blocs nous amb guitby ramon - Escalada Clásica
algu té informació d'unes vies que hi han obertes en aquest lloc? entre artes, calders i navarcles. hi ha una linea amb xorreras i desplom molt guapua, esta a la sombra, fresqueta i amb aigua. M'agradaria saber el q són i si fa molt anys q ningu no si penja, es veu força dura. També hi ha algunes altres vietes no tant especctaculars a la placa de l¡esqueraa. espero un allau de reby ramon - Escalada Clásica
merci x info willow. en quan trobi algu k mi acompany men hi vaig de cap. la intenció era anar-hi sense claus, amb micros i friend fins a 2 o 3 de camalot. ta clar q no tots tem tant bous com tu i Grb, pro intentarm mullar-nos. les ungles espero no descuidar-me-las, i tampoc haver-les de fer servir. WILLOW: t'enrecordes fa uns anys una visita ràpida q vem fer a Targassone amb Dani, Cby ramon - Cavall Bernat
ahir sortin de la puigmal, a st antoni, parlant amb el juan reina va comentarr-me q estava molt xunga. una cordada va sortir de nit, xq diuen van haver de fer 7 passos de ganxos o +. cal a dir, pero, q el mateix tio va dir q la puigmal estava molt pitjor. i ser de 1º ma qu esta bé ¿¿cal tenir-ho en compte?? algú en sap res? merci x avançat, salut i a tibarby ramon - Cavall Bernat
Ahir ens hi vam acostar amb rl marc. La via molt maca i el dia va acompanyar, tot i q vam have-nos d'esparear fins la 1 am perr poder començar, molt calor. la R 1 i 2 nan dixat els burils, perr o no hian bolts, tot i quetens l'arbre al costat. la 3ª m la vaig saltar. la 4º, dins la cova, es prou segura, li han dixat un boolt i tots els filferros i cordes. La 5º te un bolt i un spit, iby ramon - Cavall Bernat
Aquest dissabte, per exemple, vaig fer unes vietes en solitari a la portella petita, i en una de les R, mentre menjava algo encastat en una R, i vaig estar pensant. Lo del triangle em semblaria interessant, quedaries molt més protegit de l'esquena, poden arrepenjant-la. una altre cosa q i podria nar bé,seria una cinta cosida pel peus, a mode arrepenjar-te i poder seure bé. Sempre q es estatby ramon - Big Wall
Ei Vinyi mas tret la idea del cap. jo també ho havia pensat, costruir-la jo mateix. havia pensat en fer una guíndola del pal hamaca peró només pel cul. Amb un tros de tela resisent (la q s'utilitza per fer globus aerostàtics), anudada als extrems i amb un tros de cordino de 5mm a cada banda. L'unic problema que li veig es la inestabilitat, xo q (nomes en estudi de proves, b, el meu pby ramon - Big Wall
ahir vem estar per sant antoni, despres de fer la perez-vergés, i a nles piades de l'ermita llegi que algú havia trinxat els parabolts de les reunions, xo s podien protegir b amb friens i tascons. algu n sap rees???by ramon - Cavall Bernat
jo també tenia la idea de pujar-hi aquest agost, perouns colega que esta alla m'ah dit que esta a petar. la nostre intenció era pujar a cressciano i magic woods una setmaneta, i nar a fer alguna classica de la zona, que roca en sobra. on puc aconseguir aquesta guia?by ramon - Escalada deportiva