El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
I si no et convido a passar uns dies aquí a gastos pagats... Je, Je, Je...by ferrans - Tajo de las Alcandoras
Gràcies pel consell... Però primer hauré de fer algo més light en artifo, que no he fet res! Volia mirar-me la Murciana, que és més A2 i algun A3, abans de fotre'm a un A3 sup, que em cagaré viu! L'has feta? Per saber què tal...by ferrans - Tajo de las Alcandoras
Viote de 205 metres, 6b/Ae (7a+) al Tajo de las Alcandoras (un substitut de Montrebei als que ens queda l´original a 800Km). El Tajo de las Alcandoras es un paredon de 200-250m d´alçada a 20 minuts de Jaén, enmig d´una vall de pins (cosa rara a Jaén) amb multitud de rutes de clàssica, que aquí no es porta molt. Marionetas és de les més recomanables, on cal dur un joc d´aliens, un de friends finby ferrans - Tajo de las Alcandoras
Avui hem fet la Tierra de Nadia a Vilanova de Meià. Grau apretat (collat, collat, especialment als 6a i penúltim llarg). A la 2a R de la SOMNI DE QUIMFER, a 7 m a la dreta de la R3 de TIERRA DE NADIE i a 5m a l´esquerra de la R de "PASSATGERS DEL VENT" hi ha un niu de voltors. L´adult (jove?) que hi havia ens ha estat mirant, i no s´ha estressat gaire, hem intentat no fer soroll i sorby ferrans - Roca dels Arcs
Ahir ens vam haver de baixar del 4t llarg de la Valentin Casanovas (A1e/7c en lliure), doncs al col.lega li va petar un buril amb plaqueta recuperable (arrencat el buril i part de la roca) just on allunyaven un ou, sent impossible ara arribar al següent buril en artifo (queda a més de 2 metres, i el 7c finet ens queda igualment lluny, lluny). Potser amb dos ganxos es passa, o un alien lila, peròby ferrans - Aeri
Vía molt guapa, amb roca 10++ els 4 primers llargs (ja voldria Riglos tenir aquesta adherència...), i excursions curioses entre els burils/claus. Grau fàcil, però s´ha de saber navegar entre els seguros i moure´s en terreny semiequipat. Nosaltres vam anar amb 15 cintes, i vam posar el camalot del 3, 1, 0.75, i el alien gris i algun tascó. Llàstima que la roca a partir del 5è llarg sigui delicadaby ferrans - Roca Gran de Ferrús
Avui l´hem feta en plan matinal per no suar, i en dues hores està enllestida. Ens ha sorprés perquè esperàvem que fos una més, i surt força guapa. Equipada amb parabolts i mooolt menys sobada que la Passatgers del vent, que vam fer ahir. La sorpresa ha estat que tots els llargs són guapos, "lògics" i el tercer llarg quasi tant guapo com el de la passatgers, sense l´entrada en artifo.by ferrans - Roca dels Arcs
Avui hem fet la Desiree al Cavall. Vía per fer en plan matinal, sense estrés i en plan disfrutón. equipada amb parabolts, caldran 15 cintes (administrant-les amb cura al llarg d´Ae), un pedal i un cordinillo (per un pas de l´Ae, on has de caçar un merlet, tot i que estav posat, però per si de cas). Molt divertida, disfrutona, i el lliure molt guapo. L´artifo no es fa pesat. Apadiós...by ferrans - Cavall Bernat
Viote a Vilanova de Meià. Canto fuixardero fins arribar a la darrera R, excepte un pas de monodit al L1, obligadot, amb diferència el pas més dur de tota la vía. La resta, si es té pila no té cap problema: tot són bústies!!! La concentració més gran de cantos de la península, i tot disfrutón i guapo, guapo... Amb 15 cintes es poden empalmar L1+L2, L5+L6, i fer-ho en 4 llargs.by ferrans - Roca dels Arcs
Però no es pot entrar ni al prat??by ferrans - Paret de Catalunya
Ahir vam fer la Nazgul. Vía molt guapa, especialment el 2n llarg, antològic, que es pot empalmar amb el següent sense grans fregaments i muntar R a un clau+ friend 2 a peu de la xemeneia del 4t llarg. Així, ja es pot fer directament tota la xemeneia següent del tirón. L´A1, crec que ni p´atràs és 6b/c, si no 6c/+ segur. El tirón que has de fer per pillar el canto de la babaresa i sortir, ja deu éby ferrans - Paret de Catalunya
Guapa via, força pitonada. Amb un joc de friends i aliens, i algun tasconet es fa. Cal una plaqueta recuperable per a la segona reunió!! L´A1 surt sense clavar tot i que a dalt de tot hi ha un clau que aviat ja no hi serà (no sé com m´ha aguantat! De totes maneres tibant-li molt i amb un parell sortiria... pero jo l´he fet en A1 i no pas en 6b+! Sóc un cagueta). L´off width, res a veure amb elby ferrans - Paret de Catalunya
Puedes encontrar el contacto en internet o en las páginas amarills. Vive en Pont de Suert, trabajando en el ECEM (Escola Catalana d´Esports de Muntanya), así que si consigues los teléfonos de la empresa o su e-mail, lo tienes resuelto. Y hasta aquí puedo leer.by ferrans - Alpinismo
Ei, potser quan torni l´Albert Salvadó del Pakistan, em mata per no estar-me callat... però em consta que ell i el Tato estan obrint via prop de la Jim Beam. El Tato em va comentar que una R va a prop d´una via del costat, però no sé si és la Beam (crec que sí) o Existancialisme o una d´aquestes. Potser el que vau trobar era de la via que estan obrint. Haureu d´esperar que tornin del Paki i us hoby ferrans - Pared de Aragón
Mare de Déu! En fi, haurem d´entrenar a tope si la volem fer algun dia. Sort al Karakorum, Bous!!!by ferrans - Paret de Catalunya
Ahir vam fer aquesta vía, però entrant pel primer llarg de la Fraguel (6b molt maco, després del pas difícil vam flanquejar a buscar la fisura del primer llarg). Via molt guapa, seguint la lògica que dicta la pedra (cosa que fa que sigui un pél sinuosa). Assegurances justes, bolts als primers 3 llargs, i burils la resta, en bon estat (Tarragó, no cal que hi vagis). molt guapos tots els llargs. Rby ferrans - Aeri
Molt bé per l´stopper, que us està prenent el pel. Pel que sé, la Marco polo està desequipada des del 3r llarg, o sigui que la superchanggo també deu ser d´artifo. Ni cas. Si en voleu d´equipades, a la roca dels Arcs, hi ha la Necronomicon, 4 llargs, una clàssica, i la Sol Rogent està reequipada de dalt a baix. 6a/6b respectivament. A Terradets, la Clàssica és la CADE (imprescindible la part deby ferrans - Escalada deportiva
A mitjans d´octubre ens vam ficar a "obrir" les fisures/diedre de la dreta del Petit diedre, i a l´esquerra de la Manzanita (que és la Miquel Blanco, en roca més dubtosa. La ressenya estava per internet i crec que la tinc per l´ordinador. Albert, si la vols m´ho dius, però crec que el Blanco te la pot donar de primera mà...). Dic "obrir" perquè un cop a la via vam veure que jaby ferrans - Paret de Catalunya
Via molt guapa, amb graus de l´època. El primer 6a durillo, molt durillo, i el 1r 6c també t´agafa fred, i has de jugar mooolt amb els peuets, tot i que en el fons trobes canto quasi sempre. La sorreta del primer llarg, sobra, però és el que hi ha. Genial el 2n 6c, finet al principi; el 6b de canto atlètic, i ull els 2 V+ de dalt que no són evidents (a la dreta de les xapes!!). Súper recomanablby ferrans - Roca Regina
Sobreequipada de dalt a baix, tot i que entenc que amb la verdissa et jugues algun meco important. Ambient guapo als llargs superiors. Es pot forçar en lliure quasi tota, excepte el llarg últim i el penúltim (algun màquina segur que també podria). Els primers llargs donen la sensació de pujar una canal més que escalar. Tot cosit a parabolts i spits, i de fet amb 10-12 cintes i un estrep, es pby ferrans - Frares Encantats
Molt guapa. De les més xules de la paret. El 6b no és com el de la Freixenet o el de la Smoking o la Aqualum, que són nyapetes microscòpiques impossibles d´agafar i precàries pels peus. És més de llastretes i agarres petits però verticals, i algun repós guai. Cal dur uns peus de gat tècnics, però val molt la pena. Alejes en el V+ i tal. Nosltres duiem un parell de camalots del 0.5, però realmeby ferrans - Paret de les Bagasses
Vieta que està prou bé per si anem curts de temps i no podem fer res més llarg. Llàstima de les feixetes que discontinuen els llargs. El 1r i a partir de la meitat del 3r molt guapa, però presenta un parell de llargs (2n i 1a 1/2 del 3r, i el 6è) emb roca trencada i ramposos, que desmereixen a la resta. El 2n i el 3r es poden empalmar en 60m. No cal dur material, si els llargs fàcils vas amby ferrans - Puntals d'Àger
Via de les guapes a Àger, perquè no presenta feixetes que la discontinuin. Semiequipada, tot i que els trams claus tenen alguna coseta. Amb un joc d´aliens (semàfor i gris) i camalots fins el 3 es passa molt bé. El 2n 6a, ell 6a+ i el 6b, molt guapos tot i que en general el grau el vam trobar "facilet". El 6b no és obligat però mola currar-se´l. Molt recomanable.by ferrans - Puntals d'Àger
Una via 10++. Ambientarro garantit. Srtir d´Oncins pel PR on hi ha la font, i en 20-25 min fins una canal (fita). Remuntar la canal fins a peu de via, que comença sota el diedre gris del 3r llarg molt evident (el diedre de la dreta de tot), sota dues covetes visibles des de peu de via (R1 a la segona). Roca en general bona (ull al primer llarg, i en trams concrets). R muntades amb spits o claby ferrans - Peña Montañesa
Diedrot genial. TOTS els llargs genials. El 2n molt més fàcil que el primer o l´últim, tot i ser igualment 6a+ a la ressenya. Bona roca en general, excepte un tram del primer i algun tram del 3r. No empalmar el 2n i 3r perquè el 3r és moolt llarg. Tot equipat amb parabolts i tot i que vam passar sense pposar els friends, potser un alien vermell o gris, o un camalot 0.75 i va que t´hi mates, pby ferrans - Agulles
El dissabte vam fer la Géminis. molt bona roca excepte algun tram en que has de vigilar una mica més (sobretot el penúltim llarg, res greu). La vía està pràcticament neta. Ull amb els 6b i 6a´s que pilles catxo: el primer 6b per tècnic i raro (diedre obert i pelat sense canto a la fissura), però pots fer A0 dels friends abandonats i tal, i el 6a per raro (desplom amb dos claus, i canto per la dreby ferrans - Pilar de Cotatuero
Sí que és cert. Tant lo de que puc veure les últimes aportacions, com lo del Vignemale. El problema amb lo segon, és que ara estic a Córdoba vivint. Per un costat guai perquè només faig que fer esportiva i estic pujant grau a marxes forçades (ja he fet alguns 7a's a vista, i els meus primers 7b (3 pegues) i 7b+ (4 pegues), cosa impensable currant allà a barna fa uns mesos). En això estic coby ferrans - Web
Ei, Ferran! Enhorabona pèr partida doble. Per actualitzar la web, i per la tasca de tècnic a que pel que sembla et dedicaràs. En quant a la feian, ànim que començar sempre és dur. I en quant a la web, encantat de tenir de nou caranorte actiu. Dues pegues: -el que ja han comentat de les ressenyes (que com diu el Tranki ja està solucionat, i es pot accedir de nou). Per cert, les ressenyes es podeby ferrans - Web
Pues por Córdoba no va mal del todo. A quien le interese venirse, pues ahí va la info bde los sitios donde he estado escalando: Espiel: buena roca, aunque un pelin sobada sobretodo en las más clásicas ( grados fáciles sobretodo). Sectores Huesitos y Grado muy buenos. En general el grado está un pelín regalado. Bélmez: Para ir de visita alguna tarde suelta, pero no mata. Escaladas muy cortas, yby ferrans - Escalada deportiva
Em sembla més que raonable. I molt més interessant, que quedi un bon curro per escalar-la. M´afegeixo a la contraproposta.by ferrans - Escalada Clásica