El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Fa fred, molt fred, passem per Oliana i estem a -10º. Anem massa tard, haurem de corre. A les 10 i mitja comencem a escalar. Portávem la intenció de fer l'AlfaCentauro-Platininum però ens equivoquem de plè amb el peu de via i enfilem allà on veiem una fletxa groga... hem entrat per la EDER!. .... segueixen els embolics, i després de la primera R (a una alzina amb cordinos) tirem recta amuntby edunz - Oliana
ep, doncs si algu s'anima jo la vull repetir abans no la reequipin!by edunz - Frares Encantats
Els tres primer llargs estan re-equipats i no cal res (moltes cintes i com a molt algun alien pel tramet inicial fàcil, ja que el primer clau o el segon te l'orella trencada). L2 (quasi tot) i L3 s'escalen en lliure, roca boníssima. A partir del 4art s'acabava el reequipament però no en se més pq se'ns feia de nit i vam tirar avall. Ja explicaràs, al desplom del 4art llarg semby edunz - Frares Encantats
passo topo de la Fills del Vent, acabada de reequipar aquest 8 de nov. de la mà d'en Xuxe i companysby edunz - Canalda
Arno Ilger, en el seu llibre "Guerreros de la roca" (Ed. Desnivel, 2005) entre altres coses diu: "Aprende que caerse es una parte natural del proceso de la escalada (...). Te sugiero que conviertas la caída en una parte de tu calentamiento cada vez que escales. De este modo la aceptaràs, llegará a ser hàbil frente a ella y la verás como una herramienta y una técnica que puedes uby edunz - Escalada deportiva
Passo topo d'aquesta via poc repetida de perles, equipada i pas de ganxo per l'A1. A més d'spits i claus, tb algun parablot em sembla. la via es pot rapelar, o fer servir els ràpels de la via de la dreta (3x35, no 2x40 com deia en el post de la morsachuan)by edunz - Perles
ei miquel, si tinc una línia vista amb ganes de posar-m'hi, jatdiré. Per cert, a la dreta de la màstil (L1 amb parabolts i spits en diagonal dreta ascendent) saps quina via és? et deixo el meu mail, fes-me arribar el teu correu salut i quina canya li fots! edunz@hotmail.comby edunz - Perles
passo topo d'aquesta senzilla via de Perles, de les poques opcions semiequipades que hi ha a la zona (tot i que l'L1 és friki). El darrer llarg està net, només un pont de roca, pel que s'assembla i molt a obrir via... va, ahi queda. El descens el fem per la cresta, o tota a peu, o fins a trobar un rapels (cadena + argolla: rapel de la via del màstil, 3x30.. una mica més enllà hiby edunz - Perles
adjunto topo de la Galletas (distàncies aprox.) Escalada facilona i de tall clàssic, amb les últimes 4 tirades de xemeneiaby edunz - Riglos
Escalada canaldera senzilla, ràpida i ben equipada sobre roca excel.lent (excepte tramets puntuals i L4). Llàstima del segon jardí (L4) que trenca una mica. Hem passat amb tascons i algun alien. Recomanable corda de 60 (l'últim llarg, molt guapu, són 45 d'escalda i uns 13 de rampa fins un pi on muntar reunió). Em empalmat l'L2 i L3. Descens pels ràpels de l'esquerra de la viaby edunz - Canalda
torno a penjar la topo a veure si ara surt... el mapilla és del llibre "JMªCases 2006. Solsonès. Guia d'escalades" (amb permís de l'autor)by edunz - Busa
Afegeixo la topo de la Cresta dels Llengots (nord de Busa, Solsonès) que vam obrir aquest estiu i el mapilla. Ja s'havia penjat al foro però potser s'ha extraviat. Ahí va doncs. A gaudir-la.by edunz - Busa
l'autor n'està al cas i cap problema. Merci pel detall!by edunz - Busa
allà on acaba la cresta del sol, continuaràs uns 150m de cresta poc definida fins a trobar l'inici de la Cresta dels Llengots. A aquesta última amb 2-3h hauràs fet. Té poc a veure amb la primera però, és més alpina i clàssica.by edunz - Busa
(Busa Sud - Presó de Capolatell, Solsonès) escalades senzilles però inèdites en llocs inèdits i solitaris... via molt guapa bona roca i equipament generós Material: friend del 2 per L1 (començant a la feixa) i friends petits-mitjans i tascons per l'últim llarg (de la via del Kiko, roca delicada). Descens: rapelar o baixar caminant voltejant cap a l'E (a la tardor cistell i rovelby edunz - Busa
Repetim la comando, una de les poques opcions d'escalada semiequipada a la Paret del Grau. Guapa via de tall clàssic, recomanable. Grau desfassat, L1 pas de bloc tipus 6b, L2 grau molt ajustat i L3 passa del 7a... amb tascons o aliens i algun friend mitjà es passa bé. Estrep recomanable si no es passa en lliure.by edunz - Coll de Nargó
quan la vam fer hi havia tres claus, però el company que anava de primer se'n va saltar un.. potser no l'heu vist? potser no m'enrecordo bé? potser no ve d'un clau? ciau... un viote, això siby edunz - Cavall Bernat
aunque sa illa invita sobretodo a lagartear, para mi lo mejor del psicobloc está en la zona de las 'piscines', al sur de l'estany del peix y se llega pasando por Mas Roig (10' de la Sabina en bici). Siempre que no sople de SOE. Luego en punta gavina también puede salir algo de psico, pero hay que patear más con resultado incierto (y no debe soplar del S). En cap de barbería yoby edunz - Formentera
doncs a nosaltres també ens va agradar molt, i alguns la parlen com de les millors xemeneies de montse... sigui com sigui molt guapa. Vam enllaçar els dos primer llargs de xemenia (L4 iL L5) sortint una tirada ben guapa. I l'últim recordo un clau que 't'invitava' a sortir cap a l'esperó... cosa que no s'ha de fer ausalutby edunz - Agulles
abans d'ahir repetim la via. No gaire a afegir als posts, via molt guapa i exigent. Tot els llarg excepte el penúltim estan pràcticament equipats. Al penúltim trobarem els 3 únics claus i un pont de roca al primer diedre... després està net fins a dalt. anàvem amb joc de tascons, aliens (casi que no cal) i friends, repetint nº mitjans i grans.by edunz - Roget
passo info de l'equipament de la via (feta avui) L1: Un bagueto (l'hem pujat sense encordar-nos) L2: 3 claus (alguns anteriors a la neteja del tarragó?) L3: 2 claus (el primer protegeix el pas de sostre i el segon l'entrada en flanqueig a la R3) L4: 3 expansions L5: exp. + pont de roca + tac de fusta + exp (fisura desplomada, afegir camalot 3 i 4) + clau (diedre superior, a coby edunz - Cavall Bernat
passo info de l'equipament de la via (feta avui) L1: Un bagueto (l'hem pujat sense encordar-nos) L2: 3 claus (alguns anteriors a la neteja del tarragó?) L3: 2 claus (el primer protegeix el pas de sostre i el segon l'entrada en flanqueig a la R3) L4: 3 expansions L5: exp. + pont de roca + tac de fusta + exp (fisura desplomada, afegir camalot 3 i 4) + clau (diedre superior, a coby edunz - Cavall Bernat
bones gent, passo resse actualitzada de La Banda del Tako (Roca Narieda, Alt Urgell, 175m 6c-6a/A1e). Viote. Hi ha un parell de claus dubtosos (L3 i L5) però que per progressió cap problema. La via es pot rapelar o fer servir els rapels de la Nifo (enllaçant amb el ràpel de la R1 de la via ratolins, que va x l'esquerra de la Nifo). Roca tremenda, via exigent, grau ajustat, mola apurar-la enby edunz - Roca Narieda
bones, de quan vam ser-hi, la via de fisura que va a l'esquerra del gran diedre que separa en dos el sector, és un 6c, la que té a la dreta un 6a, la següent de la dreta un 6b, i la de més a la dreta que acaba per la placa un 7a (aquesta també és pot pillar des del 6b). Les vies de l'esquerra del diedre, piquen totes (fins a 8a+), la de l'esperó és un 7b+ i la resta ni idea A lby edunz - Escalada deportiva
Bones, aquest dissabte vam fer la via URP-SAM-BAM. Una gran via. Ara, la qüestió important, al llarg 11 marca 6a/Ao. El primer tram es tracta d'un diedre, finet finet. Doncs deu haver saltat algo (hi ha un forat d'una expensió) i fins al primer clau i ha un pas del tot obligat (i més de 6a) on entra ben poca cosa. Nosaltres el vam escaquejar fent una entrada per unes vires desplomadesby edunz - Forcanada
Hola Ignasi! merci per la info passa'm el teu mail que el que tinc em va rebotar quan volia enviar-te la resse de la via de Perles. La pots trobar a aquest web a l'apartat de croquis. Ja hi ha alguna repetició (mira el web del mineirons). A veure quan vas a fer-la i em dius el què de la graduació cuida't edu edunz@hotmaby edunz - Escalada Clásica
gent, a la resse hi ha un error, els bolts són del 10, no del 8 no res, un detallito siauuuu... lluis, ja quedarem!by edunz - Perles
bones gent! teniu info de la via Terra Lliure a la Serra Carbonera (Camarassa)? el llibre del Soldevila posa un horari de 4h i sembla una mica massa... La volem fer una tarda d'aquesta setmana i és per saber si anirem molt pillats de temps merci!by edunz - Escalada Clásica