El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Calia treure els parabolts de les reunions??by Fetpols - Escalada Clásica
Vam fer la Cerdà-Pokorski fa uns 3 anys. Si no recordo malament hi ha xapes a les reunions i pitons a les tirades. Vam utilitzar un joc de tascons i alguns friends. El 6a del tercer llarg no era obligat. Una bona combinació és entrar per la Cerdà-Vergés, té una dificultat semblant a la Cerdà-Pokorski, així fas 10 tirades. La Pany-Haus la vam trobar com comenta en "las". Només vam trobaby Fetpols - Escalada Clásica
A la derecha de la Josep M. Montfort hay la via Dismi. Está equipada con parabolts, no sé si te refieres a esta via. Puedes encontrar la reseña en el Bar Tahussà de Coll de Nargó o enby Fetpols - Escalada Clásica
Ahir diumenge vam anar a fer aquesta via. Al tram d'A0 del setè llarg se'ns va arrencar un pitó (una U). Sembla que ja havia saltat un altre pitó en aquest tram, perquè a la ressenya que portàvem marcava 2 pitons i ara no n'hi ha cap. Per poder passar en A0 vam posar un Camalot 0.5, i els Aliens groc i blau. La resta de la via està quasiequipada amb parabolts i algu pitó. A partby Fetpols - Oliana
A veure si s'anima la penya, i així si cal fer alguna mena de reivindicació aconseguim ser més gent que l'última vegada. Que a la protesta per l'aprovació del nou PRUG d'Aigüestortes vam ser 200 persones escasses. Ara pels fòrums de la web vas trobant post de gent que es queixa per no poder fer bivac o per no poder escalar en determinades zones. No serveix de res queixar-se quby Fetpols - Escalada Clásica
Via molt elegant, puja pel díedre que hi ha al centre de la paret i ens porta molt aprop del cim. Habitualment es puja fins al cim caminant, però s'hi pot arribar fent un llarg de corda més. A la via hi ha força pitons. Les reunions estan muntades i en els llargs es van trobant coses. Amb un joc de tascons i alguns friends mitjans es fa bé. A principi de temporada hi ha una congesta de neu aby Fetpols - Alpinismo
Vam fer aquesta via fa uns dies. Està reequipada amb parabolts. En aquest reequipament s'ha variat el recorregut original de la via. Els tres primers llargs van a l'esquerra de l'itinerari original, passant per unes plaques amb herbes. Així s'arriba al lloc on es muntava la quarta reunió. A partir d'aquí se segueix el recorregut original (em va semblar que s'ha canviby Fetpols - Cara Sur
Via que recorre la xemeneia de la cara oest de la Roca Verda, molt visible des de la part baixa de la Canal del Cristall. En alguns trams l'escalada és força vertical i atlètica. La ressenya que portàvem li donava un màxim de IV+, però creiem que hi ha un parell de llargs de la via que poden ser V, en especial els llargs segon i el tercer. A cada reunió hi ha un parabolt i algun pitó, i en eby Fetpols - Cadí, Serra del
Em sembla que l'Anglada-Guillamón en lliure surt una mica més que 6a, en especial el 2n llarg...by Fetpols - Cara norte del Pedraforca
No sé quin grau surt el desplom del tercer llarg. La vam fer fa un parell d'anys. Estava equipada amb espits, burils i pitons. Vam fer servir els aliens, alguna plaqueta recuperable i un tornillo d'espit de 8mm. No vam utilitzar els pitons, però si n'ha saltat algun potser serà necessari clavar si es vol anar en artifo. Si es va en lliure potser no fa falta...by Fetpols - Cavall Bernat
Está bastante equipada, pero un juego de tascones y algun friend te irán bién para completar el equipamiento. El artificial me parece que sale 6b en libre (no estoy seguro) y el maximo obligado es V.by Fetpols - Paret de les Bagasses
Eiii merci. Però aquest llarg és l'últim, i jo em referia al llarg que hi ha abans que aquest. És un que fas un sostret i després surts a una placa, és aquesta placa la que vam trobar una mica expo...by Fetpols - Aeri
Diumenge vam fer aquesta via. A partir del cinquè llarg aquesta via s'uneix a la "Tope Toni" o a la "A donde hostias putas vas". Nosaltres vam seguir per la "Tope Toni", i vam trobar que el cinquè llarg era força dur i amb poques assegurances (algun espit i tres pitons). El següent llarg, que segueix la fisura característica, té algun espit i algun pitó, vam ferby Fetpols - Aeri
Ahir dissabte vam estar a la zona d'Ulldeter. Vam fer l'Estreta al Gra de Fajol Petit. Està en força bones condicions. A l'inici hi ha tres ressalts amb gel i una mica de roca. El ressalt de la cova està en roca i una mica de neu dura, però es passa força bé. A les pendents de sortida la neu està a trams dura a trams crosta. La resta de corredors no sé com estan, però des del peuby Fetpols - Ulldeter
Fins la Falsa Feixa aquesta via està reequipada amb parabolts i alguns claus nous. Hem utilitzat tascons, friends petits i mitjans, i aliens. Hem provat de continuar fins la Feixa. El primer llarg en principi era una fisura de IV+, però ens ha semblat que més aviat un V de roca cutre i sorrenca (només hem trobat un pitó). En arribar a la repisa de la reunió no hem trobat res, només una sabina mby Fetpols - Paret de les Bagasses
M'havia oblidat d'una cosa. Ja no cal portar la xapa i el tornillo d'espit de 8mm. Alguna ànima caritativa ja els ha deixat ens els dos passos on es necessitaven, un en el penúltim llarg i un altre a l'últim.by Fetpols - Montgrós
Via molt guapa i molt vertical, fins al final de l'últim llarg no comença a tombar. Està equipada amb burils amb força bon estat en general, però n'hi ha algun que comença a estar una mica fet caldo. Al cinquè llarg hi ha un buril que té la xapa mig esparrecada i que pot petar en qualsevol moment. Portar els friends petits i els micros (vam fer servir el camalot 0,5 i l'alien verd)by Fetpols - Montgrós
Ups! m'he confòs. La veritat és que ja fa una mica de temps que la vam fer i em fallen les neurones. Però em pensava que la segona reunió que vam muntar era abans de la xemeneia...by Fetpols - Cavall Bernat
A mi també em va agradar. Però la vaig trobar una mica dura, sobretot perquè no portàvem el material "ideal" per fer la via. Si la tornes a fer i portes l'espitador millor fot-li dos espits a la segona reunió, així la penya quan vagi a fer la xemeneia patirà una mica menys.by Fetpols - Cavall Bernat
Fa uns dies vam fer aquesta via. Està semiequipada amb espits. Hi ha les assegurances justes, això fa que el grau sigui força obligat, 6a/6a+. En el penúltim llarg (6a+) hi ha un pas força delicat amb una possible caiguda a la repisa. Per rematar l'equipament vam utilitzar els friends petits i mitjans.by Fetpols - Puntals d'Àger
La via, junt amb l'aproximació i el descens, es fa dura. Però tampoc crec que sigui excepcional. És una via com d'altres del Pirineu, això sí, té més de 500 metres de recorregut. El llarg de 6a i el primer de 6a/A0 els vaig trobar força potables. El que vaig trobar més dur va ser el penúltim (6a/A0), a més queda una mica raro pel segon de la cordada. I en quan als llargs de tercer, síby Fetpols - Forcanada