El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
A parte de las clasicas Pilar Fredi-Picazo y diedro Oncins en la Montañesa y la Fénix en Sin, alguien a hecho alguna otra repetición de alguna via interesante en estas tapias?by Piju - Peña Montañesa
Algunes consideracions sobre el manifest, que el pinten molt inocent però té més mala baba del que sembla: - Diu que la FEEC pretén col·laborar, o sigui, entenc que de moment no està a la comissió, per tant no ens està representant ningú. De totes maneres, recordeu que amb la regulació d'Aigües Tortes, van passar olímpicament de la FEEC. Si algún responsable llegeix això que ens ho aclari.by Piju - Escalada Clásica
en www.onaclimb.com tienes una topo de la clásica "Fénix" en www.remi-thivel.com puedes encontrar alguna de las de Ch. Ravierby Piju - Escalada Clásica
Hola Marc, si que està molt equipada de manera que permet fer passos al límit. És molt recomenable, a diferència d'altres vies que han obert els mateixos autors en aquesta paret. Quan preguntes si no te tanta adherencia, vols dir en comparació amb l'Estimball? buenu, més o menys... Graduació estranya. El més difícil són 2 pasos que graduen de 7b al arribar a la R5, em van semblar impby Piju - Cara Sur
El patronat ha fet públic el inici de les converses. El comunicat no té desperdici, el podeu trobar a:by Piju - Escalada Clásica
Olé, Sentinella, comença a carregar el Fusell!by Piju - Escalada Clásica
Avui la premsa porta la notícia de que el Patronat s'està plantejant la regulació de l'escalada. Ho he sentit a un recull de titulars a la radio i no m'he enterat del diari en qüestió. Això ja fa anys que es rumorejava, però si comença a sortir als diaris, serà per alguna cosa. Com sabeu, el Patronat el formen polítics i un representat del Monestir...preocupant.by Piju - Escalada Clásica
Si teniu intenció de visitar aquesta paret, el tema ha canviat força en relació a la informació publicada a la guia del Luichy 'Montral i La Mussara' i la guia '100 mejores' del Soldevila (ull!, aquesta última té els noms intercanviats). La via Fernandez-Molero (la de la dreta, té el nom incrit al peu de via) está totalment equipada amb parabolts bastant aprop. Nomès calenby Piju - Escalada Clásica
...la filla del forner de Bellcaire si que té un bon revolcón, ella si que és una belladona...buenu, Teixi i Sam, a veure si us prodigueu més per aquestes pàgines!!!by Piju - Frares Encantats
No ho recordo, hi havíen llargs de 6a, 6b+, 7a...allunyaven una mica als trams de 6a/+ (6-7m)i aquest será el grau obligat, en contra la roca es excelent. Ah, es rapela en 3 llargs amb 2 cordes de 60m, alternant reunions (una si, una no...). Amb corda simple nomès podràs estalviar-te l'últim ràpel (1a reunió). Baixar caminant és llarg i complexe. Mira, si em passes l'e-mail, intentby Piju - Peladet
Hola Aleix, La ressenya la pots trobar a l’Hostal del Lago, a 5 min. més de cotxe des de el pàrquing del congost. Està reequipada amb parabolts des de fa anys. L’inici de via és fàcil de localitzar: és un desplom de 7a que se li entra des de dalt d’un gran bloc. Aquest primer llarg és comú amb altres vies: Necròpolis, Empatxo, baby boom... Senzillament imprescindible!by Piju - Peladet
iieeeppppaaaaa TRek!, la piada del kpujo és una mica més entussiasta... Però em pensava que el 7a era de fissura! A la ressenya original marcava algún friend, veig que us els heu saltat a la torera, no fan falta doncs?by Piju - Frares Encantats
Jo hem pensava que ja l'havieu deixat així espressament. Hem va semblar un mini-reequipament curiós, que arreglava els problemes més greus de la TIM, els esbarzers del 1º llarg, que tapaven els burins i la placa de l'últim llarg, que així es podía fer en lliure amb més garantíes, però si l'acabeu segur que quedarà encara millor. Moltes felicitats per la idea i pel curro!!! A veuby Piju - Aeri
Bones, La van repetir ahir el Sergi i en Josep i van detectar una errada a la ressenya: enlloc de 10 exprès, cal portar-ne 11 i les reunions...es veu que als dos primers llargs falta dibuixar-hi una expansió més i a l'últim en sobra una...Al passar-la a net hem vaig liar, perdoneu!. També confirmen el grau i que els va agradar. Salut!by Piju - Ecos
Hola TR, Si ja tens algo d'informació podríes enrollar-te i començar tu a piar alguna cosa: aproximació, graus... A mi m'interessaría molt.by Piju - Escalada deportiva
Ei Paca, tambè va ser un espectacle veure per on pujaveu, i ara que ho penso, aquella paret tindrà quatre vies de concepció i estils ben diferents; en la varietat hi ha el gust, la qüestió és que hi hagi aventura!. Felicitats per la via!by Piju - Ecos
Hola fanàtics! Amb el rivet hanger estalvies molt temps en els Ae sense xapa, tant el primer com el 2on, que ha de desfer el nusos. Val la pena portar-ne algún. Tambè l'havia fet servir per escanyar pitons amb el cap xafat anant en lliure, per estalviar-me de nusar-hi cordinos, però dubtava de quan podía aguantar. Vaig preguntar-ho al fabricant i aquesta va ser la seva resposta: Aproximatby Piju - Técnica, equipo y material
Que passa Frankestein!...els cargols del front que no t'els treguin, que encara poden servir per algún casquillo d'espit. Endavant amb la recuperacioooooó!!!by Piju - Ecos
EEEiiii, Tranki! Cap problema, ni por, ni molt menys per fer-se mal. Hi ha alguna excursioneta, màxim 6-8 metres de 6b o 6b+, mirant-se una mica el tema de la roca, però en general sempre surten xapes i a partir del 6c está de totxo. Ho he posat perqué desprès no hem foti la bulla cap fan del Tino Nuñez ... Jo tambè li tinc ganes a la teva del Pas de Príncep, peró hem dona que será més dura. Aby Piju - Ecos
Hola Penya!. Us adjunto la ressenya d'una nova via que hem obert amb el Josep Sánchez a l'agulla Lluís Estasen, a la Nord d'Ecos. És una línea guapa i mantinguda, oberta per baix amb parabolts petits, ronda sempre el 6b/c obligat i algun tram el seguro allunya. La roca és bona però cal mirar-s'ho...tot plegat explica el nom. Hi havien uns passos d'Ae a totes les tirades pby Piju - Ecos
Uff!...Les dues són imprescindibles. La E.O.Mir ens va sorpendre per la seva qualitat i entra al rànquing de les millors, però és més difícil que la Tempesta, (que tampoc és fàcil). Jo faría primer la Tempesta i més amb les calorades que venen; ademés, aprofita ara que el últims missatges de fòrum deien que el pitó d'entrada estava posat. Molta sort!!!by Piju - Paret de Catalunya
Us passo una ressenya 'arreglada' d'aquesta bonica via per a qui li pugui interessar. La original era marcadament d'artifo, però és una via 95% en lliure amb bona roca desde el principi i amb molt menys pitonatge. Tambè hi ha algún tram una mica perdedor que espero haver millorat i si no es així, perdoneu. No us l'agafeu al peu de la lletra, com en tot, es pot fer de mésby Piju - Paret de Catalunya
Aupa!, gracias a todos, me espavilé con un par de desniveles y la inestimable ayuda de los locales. Por lo que sé, de momento la guia está agotada. Etxauri es flipante, por calidad y cantidad, precioso y muy tranquilo. San Fausto para otro viaje. Saludos.by Piju - Escalada deportiva
Sabéis de alguna web o donde encontrar croquis de Etxauri y/o San Fausto? Gracias Agur / Adéu / Adiósby Piju - Escalada deportiva
Que pasa fiera!!! Jo nomès puc piar la Germans Millet, a veure si hem deixa l'alzeimer: La pista és imposible d'explicar, vas pujant segons en el teu sentit d'orientació, en general no has d'agafar els trencalls que s'en van molt a la dreta... Per l'aproximació: del cim, vam caranejar direcció sud, fins l'esperó que divideix la paret, entre la cara est i la sby Piju - Tossal del Coscollet
A Tivissa, l'any passat les senyalitzacions feien pena, estaven mig esborrades i no t'aclaraves a partir de quina via començaven. A la Palleta fa com a mínim 6 anys que hi ha el niu de falcons i encara no han posat un cartell decent al pàrquing dels Pollegons Si confíes amb les autoritats, el mes segur es que et trobis amb el niu a mitja via i una multa al cotxe. Vaja que et donen pelby Piju - Ports de Beseit
Picant proposta culinària de conglomerat excel·lent, condimentada amb els seguros justos i en un entorn preciós. La vam fer Dissabte amb el Paco i ens va deixar molt bon gust de boca. 6b obligat, exposada en el V+ amb excursions fins a 15m i algunes travesses. La graduació de la ressenya original del Vèrtex és pura fantasia. El IV pot ser 6a i el 7a és més fàcil que el 6c. El tercer llarg va recby Piju - Roca Gran de Ferrús
el que no entenc es que les marques són per al camí d'aproximació a la paret, per tant sembla llògic pensar que les ha fet un escalador, encara que em costa molt de creure. Si fossin per a la baixada, sería una guarrada igualment, però almenys tindría un sentit. No serà que han fet algún raid d'aquests "d'aventura" per allà? El que és veritat es que canten molt i les poby Piju - Paret de Catalunya
L'hem feta avui amb el Jesus, molt guapa i ben vista, buscant el lliure en un pany de paret complicat. Per mi surt més difícil que els graus proposats i no ens ha sortit el rotpunkt. Ja té alguna repetició anterior. A partir de 6c està equipada, 6b obligat del sector. Un parell de xapatges llargs als spits salvadors del L1 i L3, on els baixets ho tenen més difícil. Sentit d'orientacióby Piju - Roca Alta
Ok, gràcies a tots x la info, aquest fòrum és de puta mare!. Ja he fitxat al Josep 'speedy' Sanchez. Amb la súper-topo i el Correcaminos no podem fallar.by Piju - Paret de Catalunya