El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Hola Rokiski, amb la piada que vaig fer només pretenia INFORMAR als escaladors ,pardillos i no pardillos, que vigilin amb aquell pitó de la via, que es molt fácil que s'arrenqui i provoqui un acccident. Gent com en Roger,Willow,Kim,Gerber........ quan treuen la resenya d'una via clàssica apurada en lliure o renovada com dius tu, están INFORMAN a la resta d'escaladors que hi ha lpor sam - Paret de Catalunya
Dijous dia 19 de setembre, vam anar a repetir aquesta via sense martell. Al segon llarg, on hi ha l'artificial de A1, després de pillar el primer pitó de l'artifo, i posar un alien per anar a caçar l'altra pitó, al company li va saltar l'alien 3 cops. El tema és que al tercer cop de saltar l'alien, el pitó de sota també es va arrencar i tot va quedar amb un ensurt.por sam - Paret de Catalunya
El 3 de setembre, amb el Benja i en Robert, vam repetir aquest itinerari força desconegut. La revista francesa Altitude,va publicar fa molts anys, un article dels germans Ravier, on narraven l'ascenció feta el 30 de Juliol de 1967 a la cara nord del Vignemale.Aquesta ascenció la van batejar com l'integral de la cara nord. L'integral de la cara nord consta els primers 300 metrespor sam - Vignemale
Ahir dijjous, vam anar ha repetir la Zaratustra amb la idea de probar la variant free 8é(6b/A??), sabent que al sostre li faltava un clau. El tema es que nomes per arribar a la primera xapa del 8é hi havia un curro del copon, aixi que vam pasar de tot hi li vam fotre pel mig del sostre, i al arribar al final, on falta el clau , vam poguer posar un Alien GRIS i despres el Alien GROC, hi amb aipor sam - Big Wall
Dijous dia 8, la vam anar a repetir(2ª repe?) amb l'Emili, i coincideixo amb el Pastes que els graus estan colladets ja que al primer 6b també ens varem penjar tots dos i això que no feia fred. Trams de 6b+ i el 7a resolts amb veterania.La via és interessant per conèixer la part esquerra de l'obaga de la font i escalar en aquest entorn tant fantàstic.Els rapels de la via ok. Materiapor sam - Tossal de l'Obaga de la Font
Ahir 1 maig vam intentar escalar la via "Manda Buevos" del Miquel Blanco situada al Tossal de L'obaga de la Font aprop d'Oliana. Bé doncs, ha la repisa de la R3 ens vam trobar una parella de voltors,mare i cria. Per tant seria recomenable no escalar-la fins passat juliol aprox. que serà quan la cria alci el volt.Merci.por sam - Tossal de l'Obaga de la Font
Ahir per acabar l'any,amb el Benja i el vicens de Ponts, vam escollir aquesta via del coscollet.En general la via esta prou bé, amb 2 llargs molt bons però els últims llargs sobretot, s'ha de negociar amb la roca.........estem al cosco! Nosaltres vam utilitzar aliens verd,groc i vermell,camelots 1 i 2 i bagues per sabines.La via es pot fer empalmant varis llargs, 1 i 2, 3 i 4, 6 i 7,por sam - Oliana
Fa un mes aprox., que escalant a la paret d'Aragó ens va semblar veure material d'obra, tipus taulons... a cada vessant del riu, que travessa el congost de Montrebei. Dijous passat vam sortir de dubtes i vam veure curreles arreglan una nova variant del cami de mas carlets, que es dirigia a un rocam elevat sobre el riu.Sobre la roca hi havien més operaris que estaven construint una passpor sam - Escalada Clásica
Buenas, para hacerte una idea nuestra ascención a principios de julio del 2003 y teniendo en cuenta que la ruta varia de una semana a otra según la meteo y té pongo por ejemplo que 5 dias antes que nosotros unos colegas habian retrocedido del refugio vivac eccles al ver demasiada nieve al pilar. Nosotros invertimos 5 dias en total contando el viaje y haciendo cordada de 3 de ir haciendo. 1º-vpor sam - Mont Blanc
Avui l'hem escalada per pels amb el Vicenç, ja que veiem ploure i a tronar per tots els voltants però a naltres el temps ens ha respectat fins arribar al cotxe. La via és guapa malgrat la roca que és un pèl crunch i a l'hora de tibar de cantos petits fa cague però ens han aguantat.La paret està orientada al nord i a les 10h quan hem arrencat no hi tocava el sol. Hem aparcat al santuapor sam - Cadí, Serra del
El finde passat vam estar amb les familis a ordesa aprofitant que encara no funcionent els busos fins al parquing de dalt. Dissabte amb l'emili vam escalar la via AURORA(380mt 6b+) del gallinero. Vam coincidir que la via li falta continuitat i la roca no és cap meravella excepte els 4 últims llargs.El 6a+ del primer llarg és galàctic(A0). Baixant vam parlar amb el seu autor en "pappor sam - Pilar de Cotatuero
Bones adjunto nova via a la paret de la Vall(Camarasa) darrera la paret del Doll. oberta per Xavier Teixidó(Teixi),Joan samsó(Sam) i Emili Lopez(Mili). Via "LA QUINTA DÈCADA" ED-(6b obli) 300mts. 1a integral 1 de juny del 2008. Adjunto ressenya.por sam - Paret de la Vall
Felicitats Miquel! Al pastes ja le felicitat en persona. La veritat és que la "quarta dècada" amb 11 anys d'existència no tenia cap integral (que jo sàpiga). Nosaltres mai la vam arribar ha escalar sencera i el 13/04/1997 és la data que vam acabar d'obrir-la amb en Teixi. Per cert d'això ja fa una més d'una dècada per aquest motiu ja hem acabat d'obrir la &por sam - Big Wall
Ahir dimecres vam anar a Canalda amb l'intenció d'escalar la via "La Feria de las vanidades" però un cop allà fotia un fred de cal ampla i amenaçava pluja. El fet és que vam decidir d'escalar algo més ràpid i potser no tan compromès. La via: FALCON CREST,150 m ED(6b+) via equipada(només portar un tascó per l'últim llarg) i Molt Recomenable segons la ressenya. 1epor sam - Canalda
Dilluns vam trobar uns peus de gat a les PAPARRES d'algú que se'ls hauria deixat.por sam - Escalada deportiva
"EL BUIT DEL MESTRE TEI-CHI"es el nom de la nova via a paret de catalunya que vam inaugurar el dia 17/05/07 l'Emili i jo mateix. La via ja té la primera repetició amb unes 7 hores a càrrec d'igualadins.por sam - Big Wall
Dissabte la pista estava en obres però no hi treballaven.Les màquines estaven aturades.Hi havien cartells que parlava de "perill voladures" però això deu ser entre setmana.Salut i sort!por sam - Paret de Catalunya
Dissapte 13 de gener vam anar a Montrebei,aprofitant les altes temperatures,per escalar la via del KIKE. L'Emili estava fanàtic ja que seria la seva 40 ruta del massís abans de fer 41 tacos,en canvi el joan Amils estava incrèdul i se sentia enganyat.Jo m'adaptava i callava. Però un cop allà,tot va anar bé,fins hi tot massa perquè no ens pensavem pas que fes tanta calor a la paret. Vapor sam - Paret de Catalunya
La vam fer el 24/9/06 sortin a la dreta per l'últim llarg del diedre gris.Al llarg de la cova vam clavar una v petita.L'últim llarg(o penúltim segons la ressenya) vam clavar una flor de pitons amb una zeta i una canalada(el forat que hi ha es gros i li molaria un bong)i més amunt vam picar una altra v abans de sortir amb lliure.La via és molt guapa.Naltres vam tardar 9 hores contan quepor sam - Paret de Catalunya
Ahir 24 setembre vam escalar la via Mala Vida a paret de catalunya i sorpresa quan a la tercera reunió comuna amb la tempesta,hi vam trobar 2 parabolts amb anella per rapelar.Aleshores ens vam fixar que a la següent reunió de la tempesta també hi havia el mateix equipament. -Entenc que ja a començat el reequipament de clàssiques canviant peces velles per noves? -Les obres que s'estant efecpor sam - Escalada Clásica