El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Aquest dissabte vam anar a repetir aquesta petita troballa, veient l'atraient ressenya de l’Armant, i dels comentaris en aquest foro. La nostra humil opinió, és bastant diferent. ULL VIU !!!! La via comença per una campa d’herba , la roca del primer llarg dolenta, però la del segon no està ni netejada, hi ha un pitó afegit a la 1ª repetició. Vam pensar que no era el nostre dia.... El 3por jordiA0 - Cara norte del Pedraforca
Després de veure els teus comentaris Lluís, ahir vam escalar aquesta via, que feia temps ja la tenia mirada. nosaltres vam baixar des de Rubies a peu, fins al final de la pista. Pot semblar molt llarg, però hi ha un caminet que talla la pista 3 o4 vegades, i et plantes a peu de via en 1h i 30 min. La baixada per la canal autèntica, i la pujada fins a Rubíes poden ser algu més de 2 horetes.por jordiA0 - Peladet
El viernes Santo, aunque no fue muy Santo !!! Unos gamberros, por decirlo así, nos apedrearon la furgoneta cuando dormiamos en la Ermita de Redovan de madrugada. Ya había estado antes, y a pesar de los jovenes de Redovan que suben a la Sierra a fumar algún que otro peta, y a beber con los colegas, me pareció un lugar bastante tranquilo. Como muchos debéis saber, es una area recreativa, dondepor jordiA0 - Escalada deportiva
Fa temps que comentava l'estat de la GESAM amb certes persones que reequipen però no era l'ull de mira de ningú. FELICITATS a tu també per haver-ho plantejat, i crec que en aquest cas el reequipament és del tot necessari. Estic segur que serà una de les millors de l'aèri. OLÉ !!!!por jordiA0 - Aeri
Rename, ja veig que estàs per aquí....jo ja estic treballant !!!! La xemeneia, també la vam fer amb friends fins el 2 i hem pensava que em talegava...per això m'enrecordo dels friends grosos, jeje. Em quedaven 3 putos llargs, i no vaig fer ni un de maco. Et recomano GESAM sobretot o MAGIC STONES a l'Aèri, són molt però que molt millors !!!! I com a mínim tenen pati !!!! Et faig un tpor jordiA0 - Aeri
No recordo si l'any passat o l'altre, vam intentar escalar aquesta via, vam entrar per la Tope Toni, i la 1a xemeneia, ja va apretar, recomanable portar algún friend gros, del 3 i crec que 4 també. Vam seguir, fins que fars de la calor i lluitar amb la vegetació vam baixar de la R que posa OJO per caiguda de xuscos. Sincerament, hi han moltes vies a l'Aèri millors que aquesta. Lapor jordiA0 - Aeri
Como siempre vamos a Riglos, he localizado el Espolon Fuertes o Central de la cara Este de Peña Ruaba. Alguién puede proporcionar información de esta vía. Muchas gracias por vuestra ayuda.por jordiA0 - Escalada Clásica
RECTIFICO LES MEVES PARAULES ANTERIORS !!! I EM DISCULPO !!! Després de parlar amb en David Tarragó, considero que he jutjat abans d'hora unes intencions que no són. En el cas de la Valentin i l'Anglada, ha demanat idees de com realitzar el reequipament, i abans de fer res, informarà del seu propòsit. Crec que la seva idea l'ha d'explicar ell, no jo. DISCULPES PERpor jordiA0 - Escalada Clásica
Browlee, potser tu recordes més, oi que a l'artificial de la Valentin per sobre Plaça Catalunya hi han intercalats seguros bons (parabolts i/o spits) entre els burils?? Per una altra banda, si el "Mr. Tarragó" creu que la Punsola tenia els parabolts xungos, ja podem anar parlant...que farà el de sempre...el que li sorti dels collons... Però que tingui en compte que després arpor jordiA0 - Escalada Clásica
Hola companys, En el foro de la FEEC, en David Tarragó ha proposat el re-equipament de la Valentin Casanovas i l'Anglada Cerdà per aquest estiu. Personalment, crec que la Valentín estava en BON estat fa uns 6 anys, i no crec que hagi canviat gaire. SI US PLAU, ELS QUE L'HAGIN ESCALAT EN EL 2006 PODEN DONAR ELS SEUS COMENTARIS DE L'ESTAT DE LES EXPANSIONS?? Pel que fa a l’Apor jordiA0 - Escalada Clásica
Aquest finde vam fer l'Aresta Ribas del Puntal de l'Alabarda, i uns altres escaladors la Mas Guasch. Desafortunadament, portaven tascons, friends i algún pitonet com era habitual en aquesta perduda agulla. La noticia és que està "re-equipada" amb parabolts. Anteriorment només estava fins el segon llarg. Algú sap com i quin criteri s'ha seguit???por jordiA0 - Sant Jeroni
El Xep no escribe muy bien la lengua de la Nación pero cuando se trata del "chel" tiene mucho a decir !!!!por jordiA0 - Escalada en hielo
Hola Zaboon, Llegint els teus comentaris, haig de dir que quan és correcte, és correcte. No m'enrecordo dels seguros que hi havien en tota la via, ni molt menys. Per una altra banda, crec que tens raó, i el lletreret sobra....suposo que els parabolts es veuen no??? El que em crida l'atenció, són els 4 parabolts a les reunions, no ho entenc, crec que sópn excessius. S'hpor jordiA0 - Cavall Bernat
DAVID !!!! FES EL FAVOR DE QUEDAR-TE A CASA REEQUIPANT EL TEU ROCODROM !!!! Perdona que et digui això, però la Puigmal era V+/A1, i ara com pot ser que sigui 6a/A1. Per que has tret els pocs pitons del tercer llarg??? Ara es tornarà a pitonar??? Quin desastre!!!! El llarg de xemeneia, nomès recordo un buril al principi, no tres. Però no ho puc assegurar !!!! Les R's ho trobo copor jordiA0 - Escalada Clásica
Hola Manaslu, Crec personalment que la Marquises no és una bona via per fer-la en dos dies si vas amb petate, ja que te forces xemeneies, i flipareu en pujar-lo. Si feu una motxilleta, i el vivac a la repisa de la Malsón dels Dèus encara. Quan la vam fer, una setmana abans la van escalar tres persones en dos dies, i entre els llargs de V, i les xemeneies, comentaven que els hi costava molpor jordiA0 - Big Wall
No estoy molesto, simplemente hice saber mi crítica reflexión después de repetir una muy buena vía. Disculpa, no entendía que LAS ANILLAS eran el motivo de tanta polémica. Ahora si que ya no entiendo nada!!! Anillas, baguetos, cordinos y/o mallones, no veo la diferencia. He prejuzgado antes de saber vuestros motivos, y lo que ibais a hacer próximamente. ¿Debo leer entre líneas que popor jordiA0 - Escalada Clásica
El sábado escalamos TEMPESTA, VIA GUAPA E IMPRESIONANTE !!! Abrir esa vía debió ser una gozada y una gran azaña en su tiempo, pero eso no quiere decir que sean los propietarios de la vía, ya que una vez repetida por otros, también es propiedad del corazón de los que la han escalado. Para eso se abre una vía, no? para que los demás compañeros alpinistas disfruten también de tu aventura.por jordiA0 - Escalada Clásica
Este fin de semana escalamos Existencialismo. Una señora vía alpina !!! Prácticamente desequipada, y con unas 10 expansiones que no hace falta restaurar. Me gustaría dar mi humilde opinión, de un escalador alpino con un grado de V+, y que he podido escalar por unas cuantas vías de España, y sobretodo en Cataluña. Expansión por expansión: Siempre que sea expansión por expansión en mal epor jordiA0 - Escalada Clásica
Vam fer el Fil aquest cap de setmana, i val la pena portar uns 6 pitons (d'uves 2 petites i 1 mitjana, un parell d'universals, una u petita o mitjana), i alguna falca pot ser útil. Com diu el Lluis, no hi ha gairebe res, i la roca bona a trams. Hi han de vies molt millors a Montrebei, però ja és una aventurilla.por jordiA0 - Paret de Catalunya