El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bones, penjo la ressenya original de la Xemeneia Fantàstica, una de les vies recomanables del Doll, doncs segons sembla a les ultimes repeticions, la penya tira recte a la part final. Suposo que la confusio ve que del panoramic de l'Armand, on es dificil de veure per on va la part final. A partir de l'arbre de la R2 (de la topo que adunto, altres topos que he vist hi fan 3 llargs), calby jma - Doll
Epa diria que us vareu equivocar, no em sona pas algo tan dificil, pero no me'n recordo de la via...enfi algu l'haura fet mes recentment i et podra dir, salutby jma - Font Freda
jo que volia canviar els pitons de La banda del tako de Narieda, per pitons de marca, no se pas....by jma - Opinión
Epa, es clar que no crec que totes les vies hagin d'estar nomes amb parabolts (faig una pregunta retòrica), per aixo tampoc crec que qualsevol escalador aprofitant que pasaba per aqui...tregui els claus amb que s'ha equipat una via (amb la mateixa logica qualsevol podria posar o treure els espits o parabolts d'una via segons li sembli!!). A Montserrat potser no es tan notori aquby jma - Opinión
Bones, no es que sigui una cosa nova, pero no esta de mes dir les coses pel seu nom. Em refereixo concretament al tema dels pitons que van desapareguen de algunes vies com per art de magia...Els ultims anys al Montroig i voltants hem vist com en no poques ocasions apareix alguna piada que diu que falta tal o cual pito de via. Penso que es una falta de respecte, primer als aperturistes i despreby jma - Opinión
Bones gent, nova ruta a Peramola , concretament en una paret molt propera al poble i ben visible del mateix, tot i que no sabem de cap via d'escalada fins ara. S'hi va per la pista que surt en direccio a Cortiuda i al poc ja tenim la paret a sobre a la nostra esquerra. Pel que m'han dit d'allo se'n diu la valleta del bosc, aixi que l'hem batejada com a paret del bosby jma - Escalada Clásica
Bones no fa molt vai penjar la topo de la via No entaleguis a la presa de Canelles, pero hi han hagut algunes modificacions: el primer llarg ara es millor entrar per la "Aquarian wall" i despres dels passos de Ae anar a l'esquerra fins la R1 de No entaleguis (tot plegat Ae/V+ equipat ambolts). El segon llarg queda igual (es l'unic que pot ser cal posar alguna peça, algun frby jma - Canelles
Epa German aixi que tornes amb ganes d'obrir tapia eh!! doncs el Makita BHR162 es lo seu!! esta provat ja per molt gent i es de lo mes lleuger i va de puta mare!! jo he equipar totxos i pot fer 12 bolts o mes!!!! apa ens veiem per lo del llibreby jma - Escalada Clásica
Bones, fa poc varem repetir la via pionera a la pared de Canelles, la "No entaleguis", varem posar xapes amb argolla per rapelar del cim i de la R2, i tambe la varem netejar de herbes i demes que estava una mica abandonada...no obstant es tracta d'una via molt logica (excepte la entrada) i recomanable, a mes amb bona roca en general. Llàstima que al cap de uns anys que la varby jma - Canelles
Epa Miquel, pos parlan de solos, crec que tambe estaria be dir la"varietat" del solo (amb o sense baudrier, amb una corda por si aca, reptint via, obrint via, etc...) que pot canviar molt la cosa... Jo recordo especialment dos solos de l'any 90 (fa 20 anys!!) i precisament a l'alt urgell, que no em van deixar indiferent...El primer va ser la EDER a Esplovins (idea que va serby jma - Escalada Clásica
Epa Lluis, a mi em sembla que la millor manera de graduar un llarg d'una via, no es ni mirantel de costat, ni fent-lo en top rope, sino escalantlo de primer (de bon rollo eh!). Per cert la sortida directa de la via del Xavi Teixido 6b i A2 ni fart devi!! (6b i A0 es com va fer i va graduar ki el va obrir, el Ferran Ullatre). Apa, bones escalades!!!!!by jma - Peladet
Epa nois, la fissura de que parleu es diu "el crack del 2010" i es una fisura molt maca i espectacula. Comença igual que la Therion (2 pitons al primer tram), pero quan aquesta va a l'esquerra, la nostra tira recte a buscar la vistosa fisura. la vaig obrir en dos llargs, el primer em va semblar 6a (reunio amb espits), i el segon 6b (vaig clavar un pito que varem deixar) desprès vaby jma - Peladet
Epa ke fora de Montserrat h'hi ha moltes mes eh! aki van unes xemenes de ponent poc conegudes, pero que si us va el tema segur que us agraden: al Doll, a part de la classica Picazo-Cullell, recomanaria la xemeneia Fantastica, que té un llarg de xemeneia molt bonic i no gaire dificil (aixo si no hi ha res), i també destacaria el tercer llarg de la Motorhead, mes dificil (tampoc hi ha res) peby jma - Escalada Clásica