El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Avui 14 de febrer del 2019 hem repetit la via. material un joc de totems del negre al tronja i camalot n3, joc de fisurers i 5/6 pitons variats. Com que anavem amb botes no hem fet gran cosa en lliure. des de peu de via fins al coll de la cova unes 6horetes. Algunes modificacions: L1: El primer largo promete. Una fisura evidente que invita a escalarla en libre y así empezamos con pasos guapos,por roger - Cara norte del Pedraforca
Ressenya actualitzada de la via, la linea de la via és molt bona però igual és la via que té més expansions de paret de catalunya. Amb 1/4 part dels seguros seria una bona via. Ja sé de quin any és i que és la primera via oberta en solitari i tal i tal però hi han altres via anteriors o de la mateixa època que no tenen res a veure! Apa Salut!por roger - Paret de Catalunya
Hola, Ahir vam repetir la via amb el Faust i és molt bona, totalment recomenable. adjunto resse actualitzada de la pesadilla, la resse és molt semblant a la que havien fet llullu i wilow, però ara vam deixar un parell de pitons i es passa tota sense clavar i també era per actualitzar l'horari. Feta en lliure ja sabent els graus (gràcies als dos anteriors) vam estar poc menys de 8h. El llapor roger - Paret de Catalunya
El llarg 4 ja s'ha alliberat per uns màquines 7c. felicitatspor roger - Paret de Catalunya
Adjunto dues ressenyes actualitzades de dues vies molt bones del conost!por roger - Paret de Catalunya
iepa willow, sí molaria una actualització però per mi el 1er llarg igual és més de 7a+ per sortir de l'últim spit és molt dur. jo no vaig encadenar res així que no puc actualitzar gaire!!! però la majoria de llargs són més durs del que marca!!! a veure qui s'atreveix a fer una proposta de graus? doncs sí els primers llargs es passa bé sense pitons la via es passa bé portant algun tripor roger - Pared de Aragón
Avans d'ahir vam repetir la via i és marciana! els graus inhumans i sense encadenar rés! abandonant per dalt!!! molt més dura que les veïnes totxaires o despertaferro! Vam entrar per la CADE i l'útlitm llarg també vam acabar per la CADE no podiem més. Haurém de tornar a veure si passem amb més dignitat. En total vam estar una mica menys de 11 hores d'escalda i 15 de cotxe a cotxe.por roger - Pared de Aragón
Nova via a la paret d'aragó. La via comença a la R6 del corredor de les Àligues, des d'allà s'encarà un desplom amb un pitó a l'inici per marcar per on comença. L1. Desplom i sortda a la dreta fins a un arbre que hi ha al mig del diedre 6c L2. Diedre amb vegetació i final a la dreta V L3 Llarg de diedre fissurat una mica trencat però molt bó fins a una repisa amb tres pipor roger - Pared de Aragón
Avui amb l'Aniol hem fet la Idyl la veritat ens ha sorprés ja que ens esperavem que fos més trencada, és força maca sense ser una gran via. Ho comento pq havia llegit que era màxim 6c els artifos però no vaig trobar els graus dividits per llargs així que després de fer-la a nosaltres ens ha semblat seguint la resse del castellet: L1: La resse del castellet es fica a la ganxets si es fa ppor roger - Paret de Catalunya
Avui hem repetit la via amb molt fred! el primer llarg en lliure és 6b els altres com estan a la resse, de material amb un parell de tricamps i un camalot del nº1 es fa bé. La via és maca tot i que un pel encaixada! Salutpor roger - Sant Jeroni
Hola, avui hem repetit la via, casi tota amb lliure menys un pas del primer llarg! Els llargs surten: L1 6b+ amb un A0 al primer parabolt L2 6a+ L3 6a L4 V L5 V+ Material: Semàfor aliens i algún tricamp Via molt bona amb roca excel·lent!por roger - Ecos
el regalito? molt guai material de Kop de Gas! doncs el farem servir en algun lloc o altre aprenent a fer artifo!por roger - Aeri
a part del llarg d'A4+ els altres estan fets a vista des de baix, o els ultims 4 vam repelar per ells abans pero no hi vam deixar res col·locat! que no me enrecordat de dir-ho. apa salutpor roger - Aeri
Primera repetició!! el dissabte anterior i vam anar amb el Rubén de monistrol i vam fer els 5 primers llargs, després de fer l'A4+ que vam començar en lliure però després d'una caiguda vaig acavar en artifo vam baixar deixant les cordes fixades per tornar-hi el diumenge, quan vam arribar a peu de via es va posar a ploure i vam treure les cordes i capa a casa.Dissabte següent i he tornatpor roger - Aeri
Hola, Dissabte vam fer la via entrant per la trollygen i està reequipada amb parabolts del 10 inox!!! Els graus ens van semblar molt marcianos, segons la ressenya són 7a+, 6b+ i 6b+, però nosaltres vam passar com vam poder deu ni quins graus els 7b+ de la directa de l'amistat són més fàcils que el 7a+ de l'Olesa! Salut!por roger - Aeri
ahir vam fer la via, no esta mal pero tampoc és una gran via. El 7é llarg el vaig fer en lliure mola xapar-se les 3/4 primeres xapes amb Ae i després baixar per fotrali en lliure, una mica trencat però surt bé deu ser + o - 7a. El llarg anterior surt en lliure fins a sota el sostre que deu ser 6b, però la rocs és una guarrada.por roger - Aeri
no hi ha cap plom a la via, el devien treure un cop posada la xapa.por roger - Aeri
Ahir vam escalar (Abandonar per dalt) aquesta via amb l'Aniol. La setmana passada haviem encadenat els 4 primers llargs i ahir vam passar ràpid aquests per centrar-nos amb lo de dalt que tenia la fama d'allunyar molt i ser molt obligat. Els 2 primers llargs són impressionants de bons i despres els dos que segueixen (6c) són més mediocres però deu ni do amb el quart que apretes més dpor roger - Aeri
felicitats per la nova via, aquests dies per la tarda si esta bé allà?por roger - Sant Benet
Avui hem fet aquesta via i ens ha agradat molt, la roca és molt bona i el segon llarg espectacular, només comentar que el segon llarg com a molt és 6b, però segueix sent igual de guapo. Salut!por roger - Plantació
petit error: el 7 de juny no, el 7 de maig!!! ajajapor roger - Paret de Catalunya
Hola aqui teniu la ressenya d'una nova via que hem obert amb l'adrià el 7 de juny. El 14 vam fer la primera repeticio i vam treure-la tota en lliure menys el 4rt llarg que ens va sortir de segon, falta fotre-li de primer!!! ja hi tornarem. Hem deixat tots els pitons que vam posar durant la primera ascensió per poder anar-hi sense martell, el material que posa és el que vam utilitzapor roger - Paret de Catalunya
avui amb l'aniol hem fet el primer llarg de l'antisistema, després de un toperope per controlar-nos els passos, Molt bó!!!. Llarg que mola controlar-se ja que costa trobar la seqüència, un cop controlat es fa força bé i els emplaçaments dels seguros són bons. Hem fet servir un nº3 tricamps blanc, vermell, marro i blau i alien groc i gris. no hem tingut temps de fer el segon (haviem dpor roger - Sant Benet
merci! t'he enviat al mail la topo! no està oberta des de baix primer li vam fer un parell de toperopes senejant la roca, mirant els seguros i els passos. Un cop tot mimetitzat li vam fotre el pegue bo!!! La via entra a la dreta del primer bolt de la normal que no es xapa!! per una sèrie de forats en desplom caractrístics, quan s'acaven els forats poses 3 tricamps guarros i tens el paspor roger - Sant Benet
nova entrada directa a la R1 de la moby dick, via Fera Ferotge. Grau 6c. Material: 2 tricamps blancs, 2 tricamps negres, 2 fisurers petits, 2 aliens grocs, camalot 2 i C3 groc. em deixat un pitó per marcar la via.por roger - Sant Benet
avui hem fet la via amb el Llullu, el primer llarg és el més dificil, el segòn llarg si trobes el camí és més fàcil, però ens ha costat trobar el camí i em estat volant a gust sobre el pitó!!! deu ni dó quins vuelos!!! moltes felicitats als obridorspor roger - Sant Benet
el divendres passat la vam fer amb l'Aniol i l'Albert, via molt bona i impressionant. Molt contents d'haver-la fet!!! Al tercer llarg el plom que hi havia es va arrencar només de xapar-lo i deu ni do el pas que hi ha per arrivar a l'espit, vam acavar fent un pas d'esquena!!! pel que fa al material puntualitzar joc d'aliens fins al blanc, joc de camalots de 0,5 a 3por roger - Montgrós
El dimarts passat vam fer la via primer dir que la via és molt bona i a mi em va semblar molt dura també! Vam passar com vam poder així que no vam alliberar gaire res. afegir que en el cinqué llarg hi ha un pitó just avans de començar l'A3 i a la 5a reunió està equipada amb dos pitons. Tenia tota la pinta que algú s'havi baixat d'aquesta R, ja que hi havia maillos a les Reunpor roger - Paret de Catalunya