El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
perdona company , es pura curiossitat , però perquè et vas baixar del mirall?? , quines són les causes que tothom sap ? , t´agraïria més informació sobre aquesta via , gracies.por onek - Aeri
vion del 15 en les seves 3/4 parts que és dir molt en aquesta zona de montserrat , on la pedra no acompanya massa . felicitats als aperturistes heu obert una via boníssima , seguiu aixií companys , salut i a tibar.por onek - Frares Encantats
ei paca tio no cal que la reequipis , ja que tal i com està ens vem passar tota la via dient que erets un escalador molt finot , vaja tot un estilista en això de l´escalada , ah i per cert podries obrir el últim doble sostre ultrapodrit amb Ae o bé amb ploms , previ fer els forats amb una bona broca del 12 , i t´asseguro que et quedaria un vion del 15 . apa doncs accepta idees i de ben segur quepor onek - Aeri
hem repetit amb un company la barra lliure i no hem posaré en lo bona o dolenta que m´ha semblat la via , de gustos n´hi ha per tot , però si que diré que hi ha un parell de xapes d´espit petades . una no té massa problema ja que és al final del 5è llarg i mira si caus et fots un talegasso i ja està , serà per molt que arrequis la gran quantitat d´espits que hi ha en tot el llarg . però la segopor onek - Aeri
he entrat a la pagina a la que feu referència i evidentment es tracta d´una colla de ninots , però no menys ninots que els que os creieu amtb tot el dret de trinxar-ho tot . ells són el blanc (ying) i la comissió que voleu crear el negre ( yang ) . l´inteligència es troba en els grisos però això es massa llarg d´explicar a una colla de ninotots com sou la majoria . trinxe-ho tot i a toma pel culpor onek - Escalada Clásica
rename , ostia tu m´has impressionat , quin paio més valent , ja era hora veure l´opinió d´un home com cal . segur que encara escales amb set betes , sense boudrier i encordat a una maroma de cànem tot envoltat de tacs de fusta i espases de ferro fetes per tu mateix. no deus ser d´aquella colla de maricons que van a les vies carregats d´aquelles merdes modernes com : friends , aliens , tascons ipor onek - Escalada Clásica
vaig fer la via aquest divendres i si puc afeguir alguna cosa al comentari anterior és que si només som capaços de fer Vº obligat doncs cal anar amb un assortiment de pitons , ungles, ploms i un bon rosari . també varem apurar els mateixos llargs que els del comentari anterior i la baixada del llarg 15 ni el vam provar , poca solta ni volta . material aliens , tascons i friends fins el blau de cpor onek - Pared de Aragón
coincideixo amb l a gent que diu que amb 10 cintes ja n´hi ha prou , tot i que sempre pots portar el semàfor i poca cosa més .pel que fa al grau el , millor és passar i agafar d´orientació el més difícil que possin les guies ,ja que es tracta d´una escalada tècnica i de difícil visualització : que vol dir que si tens llet et sembla 5 i si t´hi fots malament o vas per on no toca et pot semblarpor onek - Roca Gran de Ferrús
la veritat és que porto 23 amys escalant i sempre he sentit historietes de por de tot tipus . Moltes m´han fet molta gràcia i d´altres amb el temps han aconseguit que la por es convertís en pena . Algunes vegades aquestes historietes fan que vaguis més mentalitzat a les vies i d´altres generen falsos mites sobre vies que després i vas i resulten ser un trunyo com un " punyuu". Però alpor onek - Escalada Clásica
ep companys grimpaires finalment he vist la llum : ja no penso que el millor es canviar peces fixes que en el seu moment ren a cañon per altre sque poder ho seguiran sent tota la viada i no es convertiran amb una xinxeta ( en definitiva canviar burils per parabolts o scellements ) ; el millor és pujar per la via que sigui com sigui intentant xapar el mínim possible , amb dos collons , i tots aqupor onek - Escalada Clásica
la veritat és que per un llarg bó , el 4art la resta és una via normaleta amb roca típica de la regió , per cert que amb la de ferros , tacos , claus i restes de parabolts tallats i enfonsats queda molt maka i diu molt del nivell cerebral dels escaladors . Pel que fa al material nosaltres duiem camalots 0.75 (1) , 2 ( 1) , 3 ( 2 ) i un 4 de wild country i el company va fer un pont de roca , elspor onek - Frares Encantats
vaigui per endavant que em sembla perfecte que es faci aquesta i quantes manifestacions i accions calgui per preservar el nostre entorn i que signaré sense més aquest manifest. la meva pregunta però és :¿ també el signaran aquells que es creuen amos i senyors de montreberi i s´han dedicat a trinxar vies noves o reequipades , a destruir fites i camins i a dir el nom del porc a aquells que no hanpor onek - Naturaleza
esimat flam la veritat és que el que dius té la seva part de raó i és per això que pots obrir vies d´aquest tipus allà on et sorti dels ous i pobre d´aquell que te la matxaqui o modifiqui . ara bé, d´això a no reequipar vies , mantenint el seu caràcter inicial , perquè a tu t´agrada escalar vies amb el material just o deteriorat penso que hi va una quilometrada. El sentit comú penso que és un bpor onek - Escalada Clásica
la veritat és que estic flipant ja que jo vaig passar per la valentin el passat mes d´octubre , mitjans i allí momés hi havien potes anellades de besties que es deurien haver menjat el falcons , ara de cadavers de falcó cap ni un. No sé tampoc m´hi vaig fixar tant com per veure´ls , però no sé abans d´acusar penso que t´en hauries d´assegurar una mica i més saben que els escaladors podem estar alpor onek - Naturaleza
la veritat és que encara estic clavat a la cadira lleguint això de l´escalador MONTREBENIANO. Impressionant , espatarrant , hem falten adjectius per qüalificar aquesta paraula i aquest col·lectiu de superhomes , m´agenollo davant d´aquesta superespècie d´escaladors i els ofereixo tot allò que calgui de forma sumissa jo o simple mortal , escalador poruc i temerós d´aquesta oh gran nova superespècipor onek - Escalada Clásica
no home no el segon llarg i el primer de ´anglada guillamon poder deu ser II/II+ encara que una mica piquents , vaja rebotosos . Calla burro , de segur que no baixen de 6b o 6c respectivament i per cert si no vas possar cap friend al segon llarg es que vas força sobrat , t´admiro vaja , tot i que tractant-se de segon grau ja se sap.por onek - Cara norte del Pedraforca
hombre paca esta bé que reconeguis aquesta via com a teva , ja que hi vas fotre el teu nom al peu amb pintura blava força cutre i a més vas maxacar tres o quatre espits abans de possar-hi el primer. Per cert el dia que l´obries nosaltres passavem per sota i t´hi varem veure penjat i ens vas dir que la via era d´un tal paca i que no tenia ni ideade possar espits , quin morro tu. Apa noi tothom tépor onek - Sant Llorenç del Munt
fa 23 anys que escalo i ja un dels mites que corria a l´època era la caiguda i mort de tres escaladors a sant llorenç perquè s´els va arrencar la reunió. Jo he clavat burils , espits i parabolts i he de dir que després d´haver clavat un buril m´hi tirava de cap si calia i per mi era i és ( despres de clava´l ) com un parabolt , però al cap d´uns anyets penso que aquest super buril no és segur i épor onek - Escalada Clásica